Wydawcy zawsze polują na gry o masowej popularności. Jednak Hideo Kojima miał zdecydowanie inne priorytety podczas tworzenia Death Stranding 2: On the Beach. W wywiadzie dla Edge Magazine podsumowanym przez Video Game Chronicle, japoński projektant gier zauważa, że gracze różnie reagują na sequel. Podczas gdy Death Stranding wywołało podzielone reakcje, więcej testerów chwali kontynuację. Jak na ironię, Kojima żałuje, że wczesne recenzje Death Stranding 2: On the Beach nie były bardziej negatywne.
Playtesty mają na celu identyfikację błędów i uzyskanie wglądu w to, jak większa publiczność zareaguje na grę. W wywiadzie Kojima wyjaśnia, że tylko czterem na dziesięciu graczy podobało się Death Stranding. Nie podając procentów, twierdzi, że znacznie więcej testerów pochwala Death Stranding 2: On the Beach. Chociaż jest to zachęcające dla Sony, Kojima dążył do stworzenia bardziej kontrowersyjnej gry. Jego priorytetem jest tworzenie wyjątkowych doświadczeń, nawet jeśli niektórzy gracze uznają rozgrywkę lub atmosferę za odpychającą.
Pomimo znaków ostrzegawczych, recenzje Death Stranding w serwisie Metacritic uzyskały średnią 82. Mimo to krytycy i gracze, którzy nie zgadzali się z konsensusem, mieli silne reakcje. Niektóre powszechne skargi dotyczyły długich odcinków bez żadnych wydarzeń. Zapowiedzi Death Stranding 2 sugerują, że gra jest teraz bardziej pełna akcji. Ponadto, zamiast chodzić bez celu, gracze mają dostęp do szerszego wyboru pojazdów.
Wątpliwe, by Sony przejmowało się tak samo jak Kojima entuzjastycznymi recenzjami swojego najnowszego projektu. Nawet jeśli recenzje Death Stranding 2 będą bardziej mieszane, pierwszy tytuł odniósł sukces sprzedażowy, przyciągając ponad 20 milionów graczy. Powszechne uznanie zachęci więcej graczy do odkrywania tajemniczego, ale satysfakcjonującego świata Kojimy.
Gra Death Stranding 2: On the Beach, początkowo dostępna wyłącznie na PS5, ukaże się 24 czerwca.