Wielu fanów Nintendo sprzeciwiało się koncepcji Kart z kluczami do gier. Te kartridże mają tylko niewielką ilość danych i polegają na połączeniu internetowym w celu pobrania plików gier. Gry własne na Switch 2, takie jak Mario Kart World nadal korzystają z konwencjonalnych kartridży. Niestety, inni wydawcy przyjmują format Game-Key Card. Wyciek Switch 2 z kopalni danych Arc System Works może wyjaśnić, dlaczego dystrybucja cyfrowa wygrywa bitwę z nośnikami fizycznymi.
Arc System Works to wydawca i deweloper znany z serii Guilty Gear i Dragon Ball FighterZ. Po tym, jak pliki firmy zostały naruszone, gracze uzyskali lepszy wgląd w konsolę Nintendo. Jeden z dokumentów odnosił się do wyborów, jakie wydawcy mają w przypadku gier Switch 2: [DL], [64GB] i [POTION]. Uważa się, że DL odnosi się do cyfrowego pobierania gier, 64 GB do standardowego kartridża, a POTION to nazwa kodowa Game-Key Card.
Wcześniejszy raport Physical Paradise ostrzegał przed ograniczonym wyborze wkładów Switch 2. Źródło spodziewało się odmiany 64 GB i znacznie mniejszej opcji. Jeśli dokumenty Arc System Works są poprawne, sytuacja jest jeszcze bardziej ponura dla przeciwników gier cyfrowych.
W przypadku oryginalnego Switcha Nintendo oferowało szeroki zakres rozmiarów od 1 GB do 32 GB. Pozwoliło to wydawcom mniejszych gier uniknąć droższego przechowywania. W przypadku Switch 2 dostępna jest tylko kaseta o pojemności 64 GB, która według niektórych plotek kosztuje 16 USD. Dodatkowy wydatek sumuje się, szczególnie wpływając na studia z ograniczonymi zasobami. Cyfrowe wydania lub karty Game-Key stanowią tańszą alternatywę.
Nintendo może chcieć uprościć proces produkcji kartridży. Nośniki o pojemności 64 GB mogą również stać się tańsze, gdy staną się powszechniej używane. Póki co jednak, Cyberpunk 2077 wydaje się być rzadkim przypadkiem wydawcy gotowego zranić swoje zyski w imię zachowania gry.