Użytkownicy PC byli najbardziej zniechęceni po ostatnim opóźnieniu daty premiery GTA 6 Opóźnieniu daty premiery GTA 6 . Podczas gdy Rockstar Games może zadebiutować na konsolach w listopadzie 2026 roku, studio nie potwierdziło daty premiery na Windows. Mimo to, Take-Two Interactivezdaje sobie sprawę z lukratywnego rynku, który wydawca początkowo zignoruje. W wywiadzie dla CNBC https://www.cnbc.com/2025/11/17/take-two-ceo-gaming-consoles-pc.htmlstrauss Zelnick omówił, w jaki sposób wzrost popularności gier na PC zmienia branżę.
Odnosząc się do ostatnich trendów, Zelnick powiedział w programie Squawk Box: "Myślę, że wszystko zmierza w kierunku PC, a biznes zmierza w kierunku otwartego, a nie zamkniętego". Jego ocenę potwierdzają statystyki z Newzoo i Circana udostępnione przez PC Gamer. Firmy zajmujące się danymi śledziły spowolnienie adopcji konsol po 2021 roku. Jednak sektory komputerów stacjonarnych i laptopów nadal się rozwijają.
Microsoft rozpoczął również unifikację platform z planami Xbox. Tak jak w przypadku Asus ROG Xbox Ally jego przyszłe konsole mogą opierać się na systemie operacyjnym Windows. Ponadto, Valve niedawno zaprezentowało Steam Machine aby uczynić granie w tytuły PC na telewizorach wygodniejszym. Wreszcie, jeśli chodzi o PlayStation, krążą plotki o funkcja cross-buy obejmującej PS5 i PC.
Krajobraz konsol w momencie pojawienia się GTA 6
Możliwe, że do jesieni 2026 roku seria X będzie jeszcze trudniejsza do znalezienia u sprzedawców detalicznych. Bez Portu Switch 2 sprawiłoby to, że gra byłaby zasadniczo atrakcją PS5. Biorąc pod uwagę te okoliczności, może wydawać się błędem, aby nie traktować priorytetowo GTA 6 na PC. Niezależnie od tego, Zelnick spodziewa się, że jako najbardziej płynny sposób grania w salonach, konsole będą cieszyć się świetlaną przyszłością.
Tytuły Rockstar Games zazwyczaj miały okres wyłączności na konsole. Po GTA 5 zadebiutowało na PS3 i Xbox 360 we wrześniu 2013 roku, na Windowsie pojawiło się dopiero w kwietniu 2015 roku. Red Dead Redemption 2 nie odnotowało tak dużej przerwy pomiędzy debiutami na poszczególnych platformach. Uważa się, że studio woli zoptymalizować wersje konsolowe przed wprowadzeniem ich do programu uruchamiającego Windows.
Krytycy uważają, że nadszedł czas, aby Rockstar zmienił swoje nastawienie. Mimo to, nawet w miarę powiększania się bazy użytkowników gier na PC, przychody z PS5 pozostają wysokie. Analitycy nie przewidują, by rozłożona w czasie premiera spowolniła przewidywaną masowej sprzedaży gry.




