Na stronie informowaliśmy Państwa o grze Where Winds Meet to gra RPG akcji z otwartym światem, która ukazała się 14 listopada na PC, PS5(obecnie w cenie 530 USD na Amazon) i urządzenia mobilne. Rozgrywająca się w X-wiecznych Chinach gra wyróżnia się niezwykłą swobodą rozgrywki i funkcją, która szybko stała się jej główną atrakcją: możliwością angażowania się w otwarte rozmowy z postaciami niezależnymi.
Post Ashen One stał się wirusowy na X 15 listopada, nazywając tę funkcję "spełnieniem marzeń" i czymś, co "zawsze chciał, aby gry miały" W komentarzach wielu użytkowników powtórzyło jego zdanie, mówiąc, że funkcja czatu AI pozwoliła im po raz pierwszy doświadczyć prawdziwie emocjonalnych rozmów z postaciami niezależnymi. Inni porównywali to do wcześniejszych eksperymentów mobilnych - takich jak aplikacja chatbota Talking Angelagdzie można było porozmawiać z kotem - ale zgodzili się, że Where Winds Meet oferuje najbardziej imponującą implementację.
Z 80% pozytywnych ocen na Steam, ponad 13 000 recenzji i szczytową liczbą prawie 194 000 graczy na stronie https://steamdb.info/app/3564740/charts/jest jasne, że społeczność graczy bardzo zainteresowała się nową grą RPG z otwartym światem od chińskiego dewelopera Everstone Studio. Mimo to, to właśnie funkcja dialogowa wydaje się przyciągać najwięcej uwagi. Dodaje ona nową warstwę życia do i tak już rozległego świata gry, zmieniając postacie niezależne w prawdziwych partnerów do rozmowy, a nie tylko dostawców zadań.
Ostatecznie pytanie brzmi, jak daleko takie podejście może się posunąć. Zdecydowanie pozytywna reakcja sugeruje, że rozmowy oparte na sztucznej inteligencji mogą już nie pozostać niszowym eksperymentem. Deweloperzy mogą zacząć integrować podobne systemy w przyszłych tytułach - czy to w rozległych grach RPG z otwartym światem, czy nawet w tradycyjnych grach MMO. Nadchodzące lata pokażą, czy ta funkcja jest tutaj na stałe i może wkrótce stać się nowym standardem w projektowaniu gier.
Źródło(a)
Ashen One przez X (dawniej Twitter)




