Niedawno zakończyła się transmisja na żywo State of Unreal 2025, a CD Projekt Red wraz z Epic dali fanom pierwsze spojrzenie na Wiedźmina 4 w ramach dema technicznego Unreal Engine 5.6. Gra działała na podstawowym PS5 w 60 FPS i wyglądała niesamowicie. Wiedźmin 4 będzie podążał za Ciri, łowczynią potworów wyszkoloną przez Geralta, głównego bohatera gry Witcher 3. Demo techniczne pokazuje niektóre z technologii wykorzystywanych w grze, możliwe dzięki silnikowi Unreal Engine.
Półtoragodzinna prezentacja https://www.youtube.com/live/AjikvaR0i34 przyniosła niecałe 10 minut materiału filmowego z Wiedźmina 4 (zaczyna się od 33:52), w którym twórcy zaprezentowali grę działającą na podstawowym PS5 w 60 FPS z ray tracingiem. Zaczyna się od tego, że Ciri przemieszcza się przez górzysty region, aby dotrzeć do swojego konia, który płynnie przełącza się z rozgrywki na przerywniki filmowe i z powrotem. Aby sprawić, że fizyczne interakcje między Ciri i koniem będą bardziej naturalne, zespół wykorzystał dopasowanie ruchu wielu postaci i ruch korzeniowy, co pozwala na realistyczną mechanikę i animacje dosiadania, a także realistyczne ruchy konia.
W grze zastosowano deformacje wyuczone maszynowo, które prezentują ruchy mięśni pod teksturami skóry, zapewniając realistyczną oprawę wizualną bez większego wpływu na wydajność.
Materiał filmowy prezentuje następnie środowiska z nanitową geometrią i nanitowymi liśćmi. Aby umożliwić gęste listowie bez zużywania zbyt dużej ilości pamięci, zespół porzucił podejście kart i wykorzystał nanit do modelowania każdego liścia i igły sosny, używając nanitu z adaptacyjną reprezentacją wokseli.
Wracając do rozgrywki, Ciri dociera do miasta, gdzie przechodzi przez tłumy pokazujące interakcje z postaciami niezależnymi i żywym, reaktywnym światem wokół niej. Zaprezentowano również szczegóły niektórych misji oraz nowe lokacje.
Gra wygląda co najmniej oszałamiająco, a fakt, że działa na podstawowym PS5 w tej jakości, to świetna wiadomość dla graczy PlayStation. Oczywiście PS5 Pro będzie w stanie osiągnąć jeszcze większą wydajność w Wiedźminie 4. Na razie nie ma daty premiery gry, ale biorąc pod uwagę, że jest ona przeznaczona na konsole obecnej generacji, premiera może nastąpić wcześniej niż oczekiwano.