Notebookcheck Logo

Demo techniczne Wiedźmina 4 pokazuje oszałamiającą rozgrywkę w 60 FPS z ray tracingiem na PS5

Demo techniczne Wiedźmina 4 uruchomione na PS5 z ray tracingiem przy 60 FPS. (Źródło obrazu: Unreal Engine na YouTube, zrzut ekranu)
Demo techniczne Wiedźmina 4 uruchomione na PS5 z ray tracingiem przy 60 FPS. (Źródło obrazu: Unreal Engine na YouTube, zrzut ekranu)
Silnik Unreal Engine umożliwił zastosowanie zaawansowanych i wydajnych technologii, dzięki którym Wiedźmin 4 wygląda i działa oszałamiająco na PS5. Demo techniczne, będące częścią transmisji na żywo State of Unreal, przyniosło pierwsze spojrzenie na nadchodzącą grę.
Console Gaming

Niedawno zakończyła się transmisja na żywo State of Unreal 2025, a CD Projekt Red wraz z Epic dali fanom pierwsze spojrzenie na Wiedźmina 4 w ramach dema technicznego Unreal Engine 5.6. Gra działała na podstawowym PS5 w 60 FPS i wyglądała niesamowicie. Wiedźmin 4 będzie podążał za Ciri, łowczynią potworów wyszkoloną przez Geralta, głównego bohatera gry Witcher 3. Demo techniczne pokazuje niektóre z technologii wykorzystywanych w grze, możliwe dzięki silnikowi Unreal Engine.

Półtoragodzinna prezentacja https://www.youtube.com/live/AjikvaR0i34 przyniosła niecałe 10 minut materiału filmowego z Wiedźmina 4 (zaczyna się od 33:52), w którym twórcy zaprezentowali grę działającą na podstawowym PS5 w 60 FPS z ray tracingiem. Zaczyna się od tego, że Ciri przemieszcza się przez górzysty region, aby dotrzeć do swojego konia, który płynnie przełącza się z rozgrywki na przerywniki filmowe i z powrotem. Aby sprawić, że fizyczne interakcje między Ciri i koniem będą bardziej naturalne, zespół wykorzystał dopasowanie ruchu wielu postaci i ruch korzeniowy, co pozwala na realistyczną mechanikę i animacje dosiadania, a także realistyczne ruchy konia.

W grze zastosowano deformacje wyuczone maszynowo, które prezentują ruchy mięśni pod teksturami skóry, zapewniając realistyczną oprawę wizualną bez większego wpływu na wydajność.

Materiał filmowy prezentuje następnie środowiska z nanitową geometrią i nanitowymi liśćmi. Aby umożliwić gęste listowie bez zużywania zbyt dużej ilości pamięci, zespół porzucił podejście kart i wykorzystał nanit do modelowania każdego liścia i igły sosny, używając nanitu z adaptacyjną reprezentacją wokseli.

Wracając do rozgrywki, Ciri dociera do miasta, gdzie przechodzi przez tłumy pokazujące interakcje z postaciami niezależnymi i żywym, reaktywnym światem wokół niej. Zaprezentowano również szczegóły niektórych misji oraz nowe lokacje.

Gra wygląda co najmniej oszałamiająco, a fakt, że działa na podstawowym PS5 w tej jakości, to świetna wiadomość dla graczy PlayStation. Oczywiście PS5 Pro będzie w stanie osiągnąć jeszcze większą wydajność w Wiedźminie 4. Na razie nie ma daty premiery gry, ale biorąc pod uwagę, że jest ona przeznaczona na konsole obecnej generacji, premiera może nastąpić wcześniej niż oczekiwano.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 06 > Demo techniczne Wiedźmina 4 pokazuje oszałamiającą rozgrywkę w 60 FPS z ray tracingiem na PS5
Vineet Washington, 2025-06- 3 (Update: 2025-06- 4)