Toyota zaprezentowała na stronie https://newsroom.toyota.eu/toyota-announces-the-all-new-hilux-including-a-first-battery-electric-version-of-the-iconic-pick-up/ w pełni elektryczną wersję pick-upa Hilux. Firma ogłosiła plany wypuszczenia wersji BEV tego modelu w 2024 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku. Teraz Toyota ogłosiła wprowadzenie na rynek swojego pierwszego elektrycznego pick-upa Hilux.
Hilux BEV ma napęd na wszystkie koła, moment obrotowy 205 Nm z przodu i 268,5 Nm z tyłu. Model jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności 59,2 kWh, który zapewnia zasięg około 240 km (~ 150 mil). Firma szacuje ładowność na 715 kg (~0,8 tony amerykańskiej) i uciąg na 1600 kg (~1,8 tony amerykańskiej), a głębokość brodzenia w pełni elektrycznej wersji ma dorównywać jej poprzednikowi z silnikiem spalinowym.
Elektryczny Hilux Toyoty będzie wyposażony w system Multi-Terrain Select, dostosowujący działanie hamulców i momentu obrotowego w zależności od środowiska, a wersja na rynek zachodnioeuropejski będzie również oferować elektryczne wspomaganie kierownicy, co jest nowością w tym modelu. Model ten posiada podwójną kabinę z wąskimi reflektorami, tylnym stopniem i przeprojektowanym stopniem bocznym. Inne funkcje obejmują monitor martwego pola, kamerę monitorującą kierowcę, a dostęp do niektórych ustawień i usług można uzyskać za pośrednictwem aplikacji MyToyota.
Toyota Hilux BEV z 2026 roku zacznie być oferowana w Europie od grudnia 2025 roku, choć firma nie ogłosiła jeszcze cen. Hilux dziewiątej generacji będzie również dostępny z silnikami hybrydowymi 48V, wysokoprężnymi i benzynowymi na niektórych rynkach. Ponadto firma potwierdziła, że pracuje nad wersją pojazdu z wodorowymi ogniwami paliwowymi, której premiera jest obecnie planowana na 2028 rok.











