Notebookcheck Logo

Kompozytor Final Fantasy Nobuo Uematsu: "Nigdy nie korzystałem ze sztucznej inteligencji i prawdopodobnie nigdy tego nie zrobię"

Zbliżenie na kompozytora Final Fantasy Nobuo Uematsu (źródło zdjęcia: Red Bull)
Zbliżenie na kompozytora Final Fantasy Nobuo Uematsu (źródło zdjęcia: Red Bull)
W czasach, gdy większość twórców gier wideo wykorzystuje sztuczną inteligencję do wielu zadań i zwalnia pracowników, kompozytor odpowiedzialny za większość kultowych ścieżek dźwiękowych Final Fantasy ma niechętny stosunek do technologii, twierdząc, że brakuje jej emocjonalnej głębi.
Game Releases Gaming

W wywiadzie udzielonym japońskiemu magazynowi Society for Rights of Authors, Composers and Publishers, legendarny kompozytor Final Fantasy, Nobuo Uematsu, wyraził swój brak zainteresowania wykorzystywaniem generatywnej sztucznej inteligencji w wykorzystywaniu generatywnej sztucznej inteligencji w procesie tworzenia muzyki, stwierdzając, że prawdziwą nagrodą za komponowanie jest osobisty wysiłek i związane z nim przeszkody.

65-letni Uematsu skomponował muzykę do pierwszych dziewięciu głównych gier Final Fantasy z lat 1987-2000. Niedawno powrócił, aby odtworzyć główne motywy trylogii Final Fantasy 7 Remake, w 2020 roku. W wywiadzie Uematsu stwierdził, że "nigdy go nie używał i prawdopodobnie nigdy nie użyje", odnosząc się do narzędzi AI.

Ponadto wyjaśnił, że satysfakcja płynąca z muzyki wynika z pokonywania twórczych przeszkód związanych z rzemiosłem, stwierdzając: "Myślę, że jest więcej satysfakcji z czegoś, co stworzyłeś sam po pewnym wysiłku i walce"

Uematsu wspomniał również o tym, jak słuchacze łączą się z ludzkim pierwiastkiem stojącym za muzyką i jak łączą się z kompozytorem, cechami, których jego zdaniem AI z natury brakuje, ponieważ tworzy pracę bez osobistej historii i emocjonalnej głębi.

Dodał również, że "niestabilne i unikalne" fluktuacje wytwarzane przez ludzi podczas wykonywania istniejących utworów zwiększają przyjemność z muzyki, czego sztuczna inteligencja nie jest w stanie odtworzyć.

Omawiając ewolucję muzyki w grach wideo, Uematsu wyjaśnił, że podczas gdy każda generacja gier wideo odnotowuje skoki w wierności graficznej, podróż w kierunku zmiany dźwięku została prawie zakończona do czasu, gdy deweloperzy byli w stanie dodać nagrane w studiu dźwięki bezpośrednio do gry.

Uematsu dodał: "Poza tym, to prawdopodobnie dźwięk przestrzenny. Final Fantasy X już wdrożyło ideę dźwięku przestrzennego, ale pytanie brzmi, jak bardzo użytkownicy będą tego wymagać w przyszłości. Innym aspektem jest to, jak płynnie można przejść do odtwarzanej muzyki. To era, w której sztuczna inteligencja może sobie dobrze poradzić w przyszłości"

Twórca Metal Gear Solid i dyrektor Kojima Productions, Hideo Kojima, również niedawno podzielił się swoimi poglądami na temat sztucznej inteligencji jako współpracującego "przyjaciela" przy tworzeniu gier. Podkreślił jednak, że to on poprowadzi część kreatywną, podobnie jak Nobuo Uematsu w kwestii komponowania muzyki.

Przedsprzedaż Final Fantasy VII Remake Intergrade & Rebirth Twin Pack na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 10 > Kompozytor Final Fantasy Nobuo Uematsu: "Nigdy nie korzystałem ze sztucznej inteligencji i prawdopodobnie nigdy tego nie zrobię"
Rahim Amir Noorali, 2025-10-22 (Update: 2025-10-22)