Notebookcheck Logo

Twórca remake'u Final Fantasy VII odnosi się do reakcji na usprawnioną progresję: "nawet nasz zespół deweloperów był podzielony"

Zrzut ekranu z Final Fantasy VII Rebirth (źródło obrazu: Społeczność Steam)
Zrzut ekranu z Final Fantasy VII Rebirth (źródło obrazu: Społeczność Steam)
Reżyser remake'u Final Fantasy VII, Naoki Hamaguchi, powiedział Automatonowi, że w obliczu krytyki, jakoby nowe opcje usprawnionej progresji były "trybem oszukiwania", funkcja ta podzieliła zespół deweloperski, ale została dodana jako usankcjonowana, bezpieczniejsza alternatywa dla trenerów innych firm oraz udogodnienie dla nowych graczy i rozgrywki przenośnej.
Game Releases Gaming

W przededniu premiery Final Fantasy VII Remake Intergrade na Nintendo Switch 2 i Xbox Series S X i Xbox Series S|X, reżyser Naoki Hamaguchi odniósł się do internetowej debaty wokół funkcji Streamlined Progression, którą niektórzy nazywają "trybem oszukiwania" lub "trybem Boga"

W wywiadzie dla Automatonhamaguchi mówił o funkcji, która pozwala graczom na przełączanie opcji takich jak "HP jest zawsze pełne" lub "MP jest zawsze pełne" lub "zadawane obrażenia są zawsze 9999", pozwalając graczom na szybkie przejście przez to, co jest zasadniczo grą RPG zaprojektowaną w celu awansowania postaci, zwiększania atrybutów i odblokowywania umiejętności w miarę postępów w grze.

Hamaguchi powiedział:

"Naturalnie, kiedy ogłaszamy takie funkcje, otrzymujemy odpowiedzi typu: 'To świętokradztwo!' Nawet w zespole deweloperskim są ludzie, którzy tak uważają", Hamaguchi dodał dalej: "Osobiście lubię wypróbowywać wiele różnych gier, aby być na bieżąco, ale tak naprawdę nie mam czasu, więc dochodzę tylko tak daleko. Czasami żałuję, że nie mam dostępu do funkcji debugowania, bym mógł ogarnąć więcej"

Odpowiedź Hamaguchiego ma znaczenie, biorąc pod uwagę, że wiele aplikacji innych firm lub "trenerów oszukiwania" można pobrać online. Programy do oszukiwania wykorzystują wstrzykiwanie kodu podczas wprowadzania skrótów klawiszowych, wstrzykując niestandardowy skrypt, który jest wykonywany przez proces gry. Chociaż w większości przypadków działają, wiążą się z dodatkowym ryzykiem złośliwego oprogramowania lub wirusów.

Dlatego też dodanie przez deweloperów wewnętrznego trybu Streamlined Progression daje graczom możliwość grania w grę w sposób, jaki uznają za stosowny. Tryb został dodany jako część wieloplatformowego rozszerzenia Final Fantasy VII Remake, w tym przyszłej aktualizacji dla graczy PS5, dzięki czemu nowicjusze mogą łatwo wejść w trylogię bez poczucia potrzeby rezygnacji.

Final Fantasy VII Remake zadebiutowało w 2020 roku na PS4, a następnie na PC w grudniu 2021 roku, by wreszcie pojawić się na Xbox i Nintendo Switch 2, gdzie przenośne i szybkie sesje są normą.

Próba zmierzenia się z grą zawierającą 42 godziny zawartości fabularnej z łączną liczbą 82 godzin dla osób, które ukończyły grę, nie jest do końca filiżanką herbaty dla każdego, zwłaszcza jeśli zamierzasz grać w tę grę na konsoli przenośnej, takiej jak Nintendo Switch 2.

Hamaguchi był ostrożny, aby wziąć pod uwagę weteranów serii, którzy towarzyszyli jej od czasu premiery oryginału w 1997 roku. Wprowadzenie Streamlined Progression, zbiegające się w czasie z wydaniem finału trylogiihipotetycznie wywołałoby niepotrzebne tarcia. Dlatego też podjęto decyzję o wprowadzeniu tej funkcji teraz. Hamaguchi stwierdził:

"Gdybyśmy dodali ją do trzeciej odsłony w momencie premiery, prawdopodobnie wywołałoby to kontrowersje. Ryzykowalibyśmy zakłócenie doświadczenia fanów, którzy czekali najdłużej i zasługują na to, by cieszyć się nim najbardziej"

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 10 > Twórca remake'u Final Fantasy VII odnosi się do reakcji na usprawnioną progresję: "nawet nasz zespół deweloperów był podzielony"
Rahim Amir Noorali, 2025-10-10 (Update: 2025-10-10)