Zaprezentowana po raz pierwszy dwa lata temu gra Metal Gear Solid Delta: Snake Eater ukaże się 28 sierpnia. Gra jest kompleksowym remakiem Metal Gear Solid 3: Snake Eater, klasyka PS2, który został wydany w 2004 roku. Gra została stworzona przy użyciu silnika Unreal Engine 5 i wygląda tak dobrze, jak można oczekiwać od nowoczesnego tytułu AAA.
Jednak wymagania dotyczące rozmiaru pamięci gry wywołały gorącą debatę online. Kontrowersje rozpoczęły się, gdy użytkownik X Rock solid poskarżył się na wymóg 100 GB przestrzeni dyskowej w pecetowej wersji Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, nazywając to "niedorzecznym" w przypadku remake'u gry na PS2. Post, który od tego czasu zgromadził blisko 2 miliony wyświetleń, wywołał gorącą debatę na temat optymalizacji lub jej braku w nowoczesnych grach AAA.
Niektórzy gracze twierdzą, że rozmiar 100 GB w nowoczesnej grze AAA nie jest problemem, ponieważ zasoby gry, takie jak tekstury, animacje, przerywniki filmowe i dźwięk, wymagają mnóstwa miejsca na dysku. Inni twierdzą, że nie usprawiedliwia to gry takiej jak Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, liniowy tytuł dla jednego gracza bez otwartego świata, wymagający 100 GB miejsca na dysku twardym.
Inną stroną tej debaty jest wybór silnika gry i rola deweloperów. Unreal Engine zyskał reputację silnika do gier, który podczas tworzenia świetnie wyglądające gryjest jednak zasobożerny i ma słabą wydajność.
Niektórzy gracze twierdzą więc, że Metal Gear Solid Delta działający na UE5 w dużym stopniu przyczynia się do rozmiaru gry wynoszącego 100 GB, podczas gdy inni obarczają odpowiedzialnością wyłącznie twórców za niewystarczającą optymalizację tytułu.
Jeśli chodzi o to, co jest warte, stało się powszechne, że tytuły AAA, nawet te, które są liniowe i nie mają otwartego świata, wymagają więcej niż 100 GB przestrzeni dyskowej. Na przykład gry takie jak Indiana Jones and The Great Circle i Call of Duty Black Ops 6 wymagają odpowiednio 120 GB i 128 GB miejsca.
To powiedziawszy, widzimy, że twórcy gier AAA coraz częściej wydają gry w nieoptymalnym stanie. Tak więc obawy graczy, że twórca Metal Gear Solid Delta: Snake Eater mógł nie zoptymalizować gry w wystarczającym stopniu, są uzasadnione, jeśli nie przesadzone.
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater wymagania systemowe
Oprócz 100 GB miejsca na dysku SSD, oficjalne "zalecane" wymagania systemowe Metal Gear Solid Delta: Snake Eater wymagania systemowe wymienione na Steam obejmują:
- Procesor Intel Core i7-8700K lub Ryzen 5 3600
- Karta graficzna KARTA GRAFICZNA RTX 3080
- 16 GB pamięci RAM
Tak więc, chociaż można sobie poradzić z nowoczesnym, niedrogim procesorem, będzie potrzebny co najmniej średniej klasy procesor graficzny, taki jak RTX 5060 aby dobrze uruchomić grę.
Źródło(a)
Rock Solid na X, Steam, zdjęcie zwiastuna: Konami/Xbox na YouTube, edytowano