Notebookcheck Logo

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater wywołuje kontrowersje ze względu na wymaganą przestrzeń dyskową 100 GB

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater działa na silniku Unreal Engine 5. (Źródło obrazu: Konami, Xbox na YouTube, edytowane)
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater działa na silniku Unreal Engine 5. (Źródło obrazu: Konami, Xbox na YouTube, edytowane)
Remake gry Metal Gear Solid: Snake Eater, określany jako"Metal Gear Solid Delta: Snake Eater", oficjalnie wyląduje w sierpniu na komputerach PC i konsolach. Kontrowersje wzbudziły jednak wymagania dotyczące przestrzeni dyskowej gry, ponieważ niektórzy fani twierdzą, że 100 GB miejsca to zbyt dużo dla remake'u gry na PS2.
Gaming

Zaprezentowana po raz pierwszy dwa lata temu gra Metal Gear Solid Delta: Snake Eater ukaże się 28 sierpnia. Gra jest kompleksowym remakiem Metal Gear Solid 3: Snake Eater, klasyka PS2, który został wydany w 2004 roku. Gra została stworzona przy użyciu silnika Unreal Engine 5 i wygląda tak dobrze, jak można oczekiwać od nowoczesnego tytułu AAA.

Jednak wymagania dotyczące rozmiaru pamięci gry wywołały gorącą debatę online. Kontrowersje rozpoczęły się, gdy użytkownik X Rock solid poskarżył się na wymóg 100 GB przestrzeni dyskowej w pecetowej wersji Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, nazywając to "niedorzecznym" w przypadku remake'u gry na PS2. Post, który od tego czasu zgromadził blisko 2 miliony wyświetleń, wywołał gorącą debatę na temat optymalizacji lub jej braku w nowoczesnych grach AAA.

Niektórzy gracze twierdzą, że rozmiar 100 GB w nowoczesnej grze AAA nie jest problemem, ponieważ zasoby gry, takie jak tekstury, animacje, przerywniki filmowe i dźwięk, wymagają mnóstwa miejsca na dysku. Inni twierdzą, że nie usprawiedliwia to gry takiej jak Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, liniowy tytuł dla jednego gracza bez otwartego świata, wymagający 100 GB miejsca na dysku twardym.

Inną stroną tej debaty jest wybór silnika gry i rola deweloperów. Unreal Engine zyskał reputację silnika do gier, który podczas tworzenia świetnie wyglądające gryjest jednak zasobożerny i ma słabą wydajność.

Niektórzy gracze twierdzą więc, że Metal Gear Solid Delta działający na UE5 w dużym stopniu przyczynia się do rozmiaru gry wynoszącego 100 GB, podczas gdy inni obarczają odpowiedzialnością wyłącznie twórców za niewystarczającą optymalizację tytułu.

Jeśli chodzi o to, co jest warte, stało się powszechne, że tytuły AAA, nawet te, które są liniowe i nie mają otwartego świata, wymagają więcej niż 100 GB przestrzeni dyskowej. Na przykład gry takie jak Indiana Jones and The Great Circle i Call of Duty Black Ops 6 wymagają odpowiednio 120 GB i 128 GB miejsca.

To powiedziawszy, widzimy, że twórcy gier AAA coraz częściej wydają gry w nieoptymalnym stanie. Tak więc obawy graczy, że twórca Metal Gear Solid Delta: Snake Eater mógł nie zoptymalizować gry w wystarczającym stopniu, są uzasadnione, jeśli nie przesadzone.

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater wymagania systemowe

Oprócz 100 GB miejsca na dysku SSD, oficjalne "zalecane" wymagania systemowe Metal Gear Solid Delta: Snake Eater wymagania systemowe wymienione na Steam obejmują:

Tak więc, chociaż można sobie poradzić z nowoczesnym, niedrogim procesorem, będzie potrzebny co najmniej średniej klasy procesor graficzny, taki jak RTX 5060 aby dobrze uruchomić grę.

Wymagania systemowe Metal Gear Solid Delta Snake Eater. (źródło obrazu: Steam)
Wymagania systemowe Metal Gear Solid Delta Snake Eater. (źródło obrazu: Steam)

Źródło(a)

Rock Solid na X, Steam, zdjęcie zwiastuna: Konami/Xbox na YouTube, edytowano

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 07 > Metal Gear Solid Delta: Snake Eater wywołuje kontrowersje ze względu na wymaganą przestrzeń dyskową 100 GB
Fawad Murtaza, 2025-07-21 (Update: 2025-07-21)