Obecna administracja Białego Domu stopniowo wycofuje dotacje na czyste pojazdy i energię wprowadzone przez poprzednią administrację ustawą o redukcji inflacji. Tylko ulga podatkowa w wysokości 7 500 USD na nowe pojazdy elektryczne kosztowała rząd ponad 2 miliardy dolarów rocznie od początku istnienia programu.
Kiedy ulga podatkowa wygaśnie po 30 września, Tesla będzie musiała sprzedawać Model Y, Model 3 lub którykolwiek ze swoich pojazdów na własną rękę. Na razie sprzedaż pojazdów elektrycznych w USA rośnie z roku na rok dzięki kupującym, którzy spieszą się, aby skorzystać z ulgi podatkowej.
Data wygaśnięcia ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne
IRS zmienił teraz swoje zasady, aby umożliwić tym, którzy zapłacą za swój nowy samochód elektryczny w bieżącym kwartale, otrzymanie 7 500 USD ulgi podatkowej, która najczęściej kończy się jako zaliczka na poczet Model Y w leasingu.
Wcześniej Tesla wyjaśniła, że kupujący musi odebrać dostawę przed terminem 30 września, aby skorzystać z ulgi podatkowej. IRS zmienił jednak język w sekcji 30D ustawy One Big Beautiful Bill, która nakazuje zakończenie nowej dotacji podatkowej na pojazdy elektryczne, aby odzwierciedlić, że kupujący mogą skorzystać z ulgi podatkowej nawet po 30 września.
"Ulga nie będzie dozwolona dla żadnego pojazdu nabytego po 30 września 2025 r.", czytamy w zmienionej sekcji, co w żargonie rządowym oznacza, że nawet niewielka zaliczka na Model Y lub transakcja dokonana przed końcem kwartału będzie kwalifikować kupującego do ulgi podatkowej. Aby następnie ubiegać się o nią, dealer będzie musiał dostarczyć IRS raport dotyczący czasu sprzedaży przy dostawie, a kupujący otrzyma dotację w wysokości 7 500 USD, nawet jeśli jego Model Y podjedzie do garażu do garażu po 30 września.
Zastąpienie ulgi podatkowej dla pojazdów elektrycznych w Kalifornii
Nawet po wygaśnięciu federalnej ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne, stany takie jak Kalifornia mogą przejąć inicjatywę i zastąpić program lokalnymi zachętami. W czerwcu gubernator Kalifornii Gavin Newsom podpisał rozporządzenie wykonawcze N-27-25, które zalecało przejście na finansowane przez państwo dotacje na pojazdy elektryczne i czystą energię, rekompensując ich utratę na szczeblu federalnym.
Zarządzenie ma na celu utrzymanie standardu paliwa niskoemisyjnego i przyznanie nabywcom pojazdów elektrycznych rabatów, kuponów lub innej formy zachęty do zakupu, która odpowiada wygasającej federalnej uldze podatkowej. Zarządzenie mówi, że państwo będzie finansować zakupy nowych lub używanych samochodów elektrycznych, a także elektryfikację floty i wdrażanie infrastruktury ładowania.
Jak dokładnie mandat Newsoma dotyczący zastąpienia ulgi podatkowej na czyste pojazdy zrekompensuje federalne nakłady w wysokości 7500 USD, dopiero się okaże, ale posunięcie Kalifornii może być zwiastunem przyszłych wydarzeń, ponieważ zarówno poszczególne stany, jak i producenci samochodów, tacy jak Tesla, zaczynają teraz zastanawiać się, jak sprzedawać samochody elektryczne bez dotacji rządowych.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24 ' na Amazon