Zamiast używać tradycyjnego zderzaka i innych czujników do uruchamiania poduszek powietrznych w ułamku sekundy, gdy pojazd ulegnie wypadkowi, samochody Tesli będą używać swoich kamer do ich wcześniejszego napełnienia.
Kontrowersyjna opcja jest reklamowana jako "ulepszenie" systemu przednich poduszek powietrznych w najnowszej aktualizacji oprogramowania Tesli 2025.32.3."Opierając się na regulacjach prawnych i branżowych testach zderzeniowych, ta wersja umożliwia wcześniejsze napełnianie przednich poduszek powietrznych i powstrzymywanie pasażerów w sposób, do którego zdolne są tylko zintegrowane systemy Tesli, dzięki czemu Państwa samochód z czasem staje się bezpieczniejszy" - radzi producent pojazdów elektrycznych.
Obecna technologia uruchamiania poduszek powietrznych wykorzystuje akcelerometry i czujniki ciśnienia do rejestrowania kolizji i wystrzeliwania poduszek powietrznych, ale tylko w momencie zderzenia. Pojazdy Tesli konsekwentnie zdobywają 5-gwiazdkowe oceny bezpieczeństwa oceny bezpieczeństwatesla wciąż stara się zmienić ten paradygmat. Jej innowacyjne podejście będzie teraz wykorzystywać Tesla Vision znajdujący się po wszystkich stronach pojazdu, aby wykryć zbliżającą się kolizję i napełnić poduszki powietrzne na sekundę przed jej wystąpieniem.
Zalety takiego podejścia dla bezpieczeństwa pasażerów pojazdu są liczne. Po pierwsze, ważne części ciała kierowcy i pasażerów zostaną zamortyzowane przed faktycznym uderzeniem, a przerażający uraz kręgosłupa szyjnego, który jest źródłem poważnych obrażeń, jest mniej prawdopodobny.
Taka funkcja uruchamiania poduszek powietrznych przed wypadkiem może również przynieść wiele negatywnych doświadczeń, głównie z powodu fałszywych alarmów. Jeśli Tesla nie będzie w stanie poprawnie zidentyfikować szybko zbliżającego się obiektu, który jednak nie znajduje się na kursie kolizyjnym z samochodem, poduszki powietrzne zostaną uruchomione na próżno, co z kolei może znacznie zagrozić bezpieczeństwu pasażerów.
Być może dlatego Tesla będzie używać nowej opcji uruchamiania poduszek powietrznych tylko w scenariuszach, w których zderzenie czołowe wydaje się nieuniknione, a także oprócz istniejących czujników ciśnienia i innych czujników, które wykrywają rzeczywiste zderzenie.
Tesla bez wątpienia przetestowała wiele scenariuszy, zanim zaufała zestawowi kamer Tesla Vision i oprogramowaniu FSD do kontroli rozmieszczenia. Nadal jednak okaże się, jak ulepszenie systemu przedniej poduszki powietrznej będzie działać w praktyce z czasem, gdy pojawi się jako aktualizacja OTA do jednostek Modelu Y i Modelu 3 z 2022 r. i późniejszych.
Zdobądź skórzane pokrowce na siedzenia Nappa Model Y, które nie wpływają na funkcjonalność poduszki powietrznej na Amazon