Firma BYD zaprezentowała nową platformę e-Bus, która może zapewnić kierowcom większe bezpieczeństwo nawet w przypadku przebicia opony. Technologia ta obejmuje również system akumulatorów ogniwo-podwozie i adaptacyjne zawieszenie.
Platforma e-Bus 3.0 oferuje zwiększone bezpieczeństwo i wydajność. Jedną z kluczowych funkcji jest szybki system stabilizacji opon, który pomaga autobusowi zachować równowagę nawet przy prędkościach do 63 mph (100 km/h). BYD twierdzi, że technologia ta jest wystarczająco czuła, aby zadziałać w ciągu milisekund od wykrycia incydentu.
BYD umieścił również przycisk na desce rozdzielczej, który pasażerowie mogą nacisnąć, co spowoduje zatrzymanie autobusu w przypadku, gdy kierowca zemdleje lub stanie się niezdolny do pracy w jakikolwiek inny sposób.
Platforma e-Bus 3.0 jest wyposażona w system ogniw do podwozia, który integruje baterię litowo-żelazowo-fosforanową (LFP) Blade bezpośrednio z podwoziem. Konstrukcja ta pozwala autobusowi mieć niższą wysokość jazdy, co może być korzystne dla elektrycznych autobusów piętrowych.
Nowa platforma umożliwia również szybsze ładowanie dzięki pierwszemu systemowi 1000 V dla autobusów. BYD nie ujawnił jednak czasu ładowania żadnego autobusu zbudowanego na tej platformie.
Wiele z tych nowych funkcji zostało zapożyczonych z samochodów osobowych BYD i interesujące jest to, że firma ponownie wykorzystuje technologię w swoich produktach.
Pierwszym autobusem opartym na nowej platformie BYD jest C11, który jest oferowany w Chinach. Pojazd jest dostępny w pięciu wersjach wyposażenia, z zasięgiem do 453 mil (730 km) zgodnie ze standardami CLTC.
Co ciekawe, podczas gdy samochody BYD nie są w sprzedaży w USA, Amerykanie mogą jeździć autobusami takimi jak C11. Chiński producent samochodów produkuje elektryczne autobusy i ciężarówki w Kalifornii od ponad dekady.