Notebookcheck Logo

Sony bagatelizuje wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji w grach na PlayStation, skupiając się na LLM w rolach pomocniczych

Logo Sony AI i Sony (źródło obrazu: kanał YouTube Sony AI z poprawkami)
Logo Sony AI i Sony (źródło obrazu: kanał YouTube Sony AI z poprawkami)
W swoim najnowszym raporcie korporacyjnym Sony opisuje, w jaki sposób sztuczna inteligencja przekształciła jej działy rozrywki. Firma polega na Enterprise LLM, aby wspierać pracowników, a nie tworzyć zasoby w grze. Mimo to deweloperzy i artyści martwią się, że studia będą się kurczyć, gdy narzędzia te staną się bardziej wyrafinowane.
Console Gaming AI Software Movies / TV-Shows

Branża gier wciąż debatuje nad wpływem generatywnej sztucznej inteligencji powinna mieć wpływ na proces twórczy. Sony wyjaśniło, w jaki sposób narzędzia te pomagają w tworzeniu gier. Firma dąży do usprawnienia tego procesu, ale nie kosztem ludzkich programistów i artystów.

GameSpot zauważył zaktualizowane oświadczenia Sony dotyczące technologii AI w nowym raporcie korporacyjnym https://sony.com/en/SonyInfo/IR/library/corporatereport/CorporateReport2025_E.pdf. Enterprise LLM jest obecnie szeroko wykorzystywany w całej firmie. W ciągu ostatnich dwóch lat ponad 50 000 pracowników pracujących w 210 zespołach zaczęło polegać na wewnętrznym duży model językowy.

Wielu z tych pracowników koncentruje się na projektach związanych z rozrywką i grami. Aplikacje badawcze i pisarskie usprawniają przepływy pracy, ale gracze również dostrzegają korzyści. Przykłady obejmują poprawę jakości starszych filmów na PS5 i PS5 Pro's Skalowanie PSSR w grach PlayStation.

Sony wdrożyło zabezpieczenia, aby zapobiec Narzędziom AI kradzieży obrazówmuzyki lub dzieł sztuki. Niemniej jednak, sceptycy wciąż mają powody do obaw. W marcu 2025 r. pojawił się film przedstawiający Aloy z gry Horizon Forbidden West pojawił się w sieci. Postać przemawiała za pomocą głosu wygenerowanego przez sztuczną inteligencję, zmieniając mimikę twarzy podczas interakcji z graczami.

Mimo że kontrowersyjny klip został szybko usunięty, pomógł on podsycić protesty aktorów głosowych. Rozwój gier może również w coraz mniejszym stopniu polegać na ludziach, aby ożywić postacie w grze.

Rywale Sony również koncentrują się na sztucznej inteligencji

Microsoft ma znaczący udział w tej technologii, co mogło przyczynić się do zamknięcia zamknięcia Xbox Studios. Project Muse wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do tworzenia sekwencji rozgrywki i wizualizacji. W obliczu krytyki Microsoft wyjaśnił, że zaangażowanie człowieka pozostaje niezbędne do tworzenia gier.

Do tej pory nie ma dowodów na to, że Sony zmniejszyło swoje studia z powodu sztucznej inteligencji. Mimo to, w miarę jak gry na PlayStation stają się coraz droższe w produkcji, deweloperzy obawiają się zmniejszenia swoich ról.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 09 > Sony bagatelizuje wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji w grach na PlayStation, skupiając się na LLM w rolach pomocniczych
Adam Corsetti, 2025-09-16 (Update: 2025-09-16)