Branża gier wciąż debatuje nad wpływem generatywnej sztucznej inteligencji powinna mieć wpływ na proces twórczy. Sony wyjaśniło, w jaki sposób narzędzia te pomagają w tworzeniu gier. Firma dąży do usprawnienia tego procesu, ale nie kosztem ludzkich programistów i artystów.
GameSpot zauważył zaktualizowane oświadczenia Sony dotyczące technologii AI w nowym raporcie korporacyjnym https://sony.com/en/SonyInfo/IR/library/corporatereport/CorporateReport2025_E.pdf. Enterprise LLM jest obecnie szeroko wykorzystywany w całej firmie. W ciągu ostatnich dwóch lat ponad 50 000 pracowników pracujących w 210 zespołach zaczęło polegać na wewnętrznym duży model językowy.
Wielu z tych pracowników koncentruje się na projektach związanych z rozrywką i grami. Aplikacje badawcze i pisarskie usprawniają przepływy pracy, ale gracze również dostrzegają korzyści. Przykłady obejmują poprawę jakości starszych filmów na PS5 i PS5 Pro's Skalowanie PSSR w grach PlayStation.
Sony wdrożyło zabezpieczenia, aby zapobiec Narzędziom AI kradzieży obrazówmuzyki lub dzieł sztuki. Niemniej jednak, sceptycy wciąż mają powody do obaw. W marcu 2025 r. pojawił się film przedstawiający Aloy z gry Horizon Forbidden West pojawił się w sieci. Postać przemawiała za pomocą głosu wygenerowanego przez sztuczną inteligencję, zmieniając mimikę twarzy podczas interakcji z graczami.
Mimo że kontrowersyjny klip został szybko usunięty, pomógł on podsycić protesty aktorów głosowych. Rozwój gier może również w coraz mniejszym stopniu polegać na ludziach, aby ożywić postacie w grze.
Rywale Sony również koncentrują się na sztucznej inteligencji
Microsoft ma znaczący udział w tej technologii, co mogło przyczynić się do zamknięcia zamknięcia Xbox Studios. Project Muse wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do tworzenia sekwencji rozgrywki i wizualizacji. W obliczu krytyki Microsoft wyjaśnił, że zaangażowanie człowieka pozostaje niezbędne do tworzenia gier.
Do tej pory nie ma dowodów na to, że Sony zmniejszyło swoje studia z powodu sztucznej inteligencji. Mimo to, w miarę jak gry na PlayStation stają się coraz droższe w produkcji, deweloperzy obawiają się zmniejszenia swoich ról.