BYD Yangwang U9 Xtreme zasługuje na swoją nazwę, ponieważ ustanowił rekord świata dla samochodu produkcyjnego. Samochód elektryczny stał się najlepszy po osiągnięciu prędkości 308,4 mil na godzinę na arenie ATP Patenburg w Niemczech. W sierpniu świat wciąż był pod wrażeniem Yangwang U9, który stał się najszybszym samochodem elektrycznym, osiągając prędkość 293,54 mil na godzinę.
Najnowszy wyczyn oznacza, że BYD przeskoczył Bugatti Chiron Super Sport 300+, który osiągnął 304,8 mph w 2019 roku. Inne modele w pierwszej piątce to Aspark Owl, który osiągnął prędkość 272,6 mil na godzinę oraz Rimac Nevera R, który odnotował prędkość 268,2 mil na godzinę.
BYD Yangwang U9 Xtreme generuje oszałamiającą moc 2 978 KM z czterech silników elektrycznych. Jest to również pierwszy produkcyjny samochód elektryczny zbudowany na platformie 1200 V, co stanowi ulepszenie w stosunku do architektury 800 V "zwykłego" U9 o mocy 1288 KM.
BYD zainstalował w U9 Xtreme o 170 procent gęstsze akumulatory Blade, dzięki czemu może on pobierać energię z dziesięciokrotnie większą prędkością niż konwencjonalne pojazdy elektryczne. Chiński producent zastosował również mniejsze, 20-calowe opony. Pomimo wysokich osiągów, U9 Xtreme waży tylko 5 kg więcej niż standardowy U9.
Za kierownicą ponownie zasiadł Marc Basseng, który poprowadził Yangwanga do poprzedniego triumfu. Dzięki najnowszemu wyczynowi Basseng dołączył do klubu wybranych osób, które przekroczyły 300 mph na drodze. Może również pochwalić się ekskluzywnością prowadzenia U9 Extreme, ponieważ BYD wyprodukuje tylko 30 egzemplarzy.