Niemiecka publikacja Auto Bild nie napotkała żadnych istotnych problemów z iX3 podczas okresu testowego. Jedynym odnotowanym problemem było sporadyczne szarpanie, które zostało przypisane rekuperacji EV. Skradziony czujnik radarowy nie był winą BMW, a dziennik zawierający notatki od różnych kierowców bardzo chwali elektrycznego kompaktowego SUV-a. Pojawiły się jednak drobne uwagi krytyczne dotyczące prędkości ładowania, która jest nieco wolniejsza w porównaniu z nowszymi samochodami elektrycznymi. W 2021 roku moc 150 kW w BMW iX3 była całkiem dobra dla akumulatora 74 kWh.
Rozbiórka również nie ujawniła żadnych słabości. Akumulator nadal wykazuje doskonały stan 100% w krótkim teście dynamicznym przeprowadzonym przez Dekrę. Silnik z napędem na tylne koła wykazał spodziewane niewielkie zużycie szczotek węglowych. BMW zdecydowało się na zewnętrznie wzbudzany silnik synchroniczny o mocy szczytowej 210 kW. Elementy podwozia są najwyraźniej dobrze przygotowane do obsługi dużej masy G08 wynoszącej około 5000 funtów i nie wykazały żadnych nieprawidłowości. Co więcej, inżynierowie Dekra najwyraźniej nie znaleźli żadnych innych problemów, takich jak rdza lub zużycie wnętrza, ponieważ film nie wspomina o niczym takim.
Ogólnie rzecz biorąc, jest to doskonały wynik dla BMW i dobry znak dla nowego iX3 Neue Klasse. Nawet pozorny samochód prasowy wybrany przez BMW musi sprawdzić się w tak długim okresie testowym. To dobra wiadomość dla nabywców używanych samochodów lub pojazdów elektrycznych. Najtańszy używany iX3 w Niemczech zaczyna się obecnie od około 24 000 euro, ale ma prawie 124 000 mil. Bardziej przyzwoite modele zaczynają się od około 30 000 euro, a lifting z końca 2021 roku jest obecnie dostępny za około 35 000 euro. Prosimy pamiętać, że niniejszy test dotyczy niemieckiego wariantu modelu BMW iX3. W pełni elektryczny model G08 nie jest dostępny w Ameryce Północnej.