Notebookcheck Logo

BMW iX3 imponuje w teście długoterminowym z przebiegiem prawie 62 000 mil

BMW iX3 zostało zdemontowane po teście długoterminowym i przejechaniu prawie 62 000 kilometrów
BMW iX3 zostało zdemontowane po teście długoterminowym i przejechaniu prawie 62 000 kilometrów
W pierwszym długoterminowym teście pojazdów elektrycznych przeprowadzonym przez niemiecką publikację Auto Bild, BMW iX3 przejechało bezawaryjnie prawie 62 000 mil lub 100 000 kilometrów. Krótko po odsłonięciu następcy tak zwanej "Neue Klasse" BMW, poprzednik G08 udowodnił swoją wartość podczas tego długoterminowego testu i końcowej kontroli.
E-Mobility

Niemiecka publikacja Auto Bild nie napotkała żadnych istotnych problemów z iX3 podczas okresu testowego. Jedynym odnotowanym problemem było sporadyczne szarpanie, które zostało przypisane rekuperacji EV. Skradziony czujnik radarowy nie był winą BMW, a dziennik zawierający notatki od różnych kierowców bardzo chwali elektrycznego kompaktowego SUV-a. Pojawiły się jednak drobne uwagi krytyczne dotyczące prędkości ładowania, która jest nieco wolniejsza w porównaniu z nowszymi samochodami elektrycznymi. W 2021 roku moc 150 kW w BMW iX3 była całkiem dobra dla akumulatora 74 kWh.

Rozbiórka również nie ujawniła żadnych słabości. Akumulator nadal wykazuje doskonały stan 100% w krótkim teście dynamicznym przeprowadzonym przez Dekrę. Silnik z napędem na tylne koła wykazał spodziewane niewielkie zużycie szczotek węglowych. BMW zdecydowało się na zewnętrznie wzbudzany silnik synchroniczny o mocy szczytowej 210 kW. Elementy podwozia są najwyraźniej dobrze przygotowane do obsługi dużej masy G08 wynoszącej około 5000 funtów i nie wykazały żadnych nieprawidłowości. Co więcej, inżynierowie Dekra najwyraźniej nie znaleźli żadnych innych problemów, takich jak rdza lub zużycie wnętrza, ponieważ film nie wspomina o niczym takim.

Ogólnie rzecz biorąc, jest to doskonały wynik dla BMW i dobry znak dla nowego iX3 Neue Klasse. Nawet pozorny samochód prasowy wybrany przez BMW musi sprawdzić się w tak długim okresie testowym. To dobra wiadomość dla nabywców używanych samochodów lub pojazdów elektrycznych. Najtańszy używany iX3 w Niemczech zaczyna się obecnie od około 24 000 euro, ale ma prawie 124 000 mil. Bardziej przyzwoite modele zaczynają się od około 30 000 euro, a lifting z końca 2021 roku jest obecnie dostępny za około 35 000 euro. Prosimy pamiętać, że niniejszy test dotyczy niemieckiego wariantu modelu BMW iX3. W pełni elektryczny model G08 nie jest dostępny w Ameryce Północnej.

BMW iX3 G08 po faceliftingu od 2022 r. (źródło zdjęcia: BMW)
BMW iX3 G08 po faceliftingu od 2022 r. (źródło zdjęcia: BMW)
Model LCI można rozpoznać po nowych tylnych światłach (źródło zdjęcia: BMW)
Model LCI można rozpoznać po nowych tylnych światłach (źródło zdjęcia: BMW)
Porównanie modelu sprzed liftingu (źródło zdjęcia: BMW)
Porównanie modelu sprzed liftingu (źródło zdjęcia: BMW)
Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 10 > BMW iX3 imponuje w teście długoterminowym z przebiegiem prawie 62 000 mil
Klaus Hinum, 2025-10-18 (Update: 2025-10-18)