Notebookcheck Logo

Aktualizacja Borderlands 4 przynosi odwrotny skutek, ponieważ gracze zgłaszają wzrost zacinania się po aktualizacji

Zrzut ekranu z Borderlands 4 (źródło obrazu: SteamDB)
Zrzut ekranu z Borderlands 4 (źródło obrazu: SteamDB)
Saga o problemach z wydajnością Borderlands 4 wydaje się być prezentem, który nie przestaje dawać, ponieważ najnowsza aktualizacja Gearbox zawiera nowy zestaw użytkowników zgłaszających problemy, a deweloper publikuje instrukcje rozwiązywania problemów w wielu mediach.
Gaming Game Releases

Gearbox Software opublikowało aktualizację dla gry Borderlands 4 która obiecała naprawić problemy ze stabilnością i wydajnością na PC, rozwiązując różne przypadki zawieszania się gry, niskiej liczby klatek na sekundę i awarii, jednocześnie obiecując dalsze badania w celu wprowadzenia dalszych poprawek. Zamiast tego gracze zgłosili nowe problemy z zacinaniem się gry po opublikowaniu aktualizacji Borderlands 4.

Aktualizacja wprowadziła kilka ulepszeń, takich jak suwak FOV dla konsol, aktualizacje postaci dla lepszych animacji oraz poprawki czarnych ekranów na Xbox i nieskończonych ekranów ładowania podczas sesji cross-play. Jednak zamiast wygładzić niedociągnięcia Borderlands 4, łatka wzmocniła problemy z zacinaniem się gry. Gearbox niezwłocznie opublikował post społeczności na stronie wsparcia Borderlands i na X, w którym przyznało się do problemu.

W poście tym Gearbox stwierdził:

Otrzymaliśmy doniesienia od niektórych graczy, że choć łatka z 25 września miała poprawić wydajność, doświadczają oni czegoś przeciwnego.

Obejście: Stuttering ustąpi samoistnie, gdy shadery będą nadal kompilowane w tle podczas gry. Jeśli po 15 minutach nadal występują zacięcia, można wyczyścić pamięć podręczną shaderów za pomocą metody zatwierdzonej przez producenta karty graficznej.

Gearbox już wcześniej podał to samo rozwiązanie na forach Steam, radząc graczom, aby odczekali 15 minut po zmianie ustawień graficznych, aby umożliwić ponowną kompilację shaderów przed oceną wydajności gry.

Ekrany ładowania kompilacji shaderów stały się normą dla graczy PC w wielu grach na Unreal Engine 5, w tym Borderlands 4. Gracze muszą czekać przed wejściem do świata gry, gdyż ominięcie procesu kompilacji może skutkować usterkami.

Problemy te nałożyły się na trudne przyjęcie Borderlands 4na PC od czasu premiery 12 września 2025 roku. Gra ma obecnie 62,69% "mieszanych" ocen użytkowników i łącznie 57 793 recenzji na Steam. Mimo to gra trzyma się dobrze, a średnia dzienna liczba jednoczesnych graczy na platformie wynosi 100 000.

Graczom, którym zależy na wiernym odwzorowaniu obrazu, odradza się granie w grę na ustawieniach "Badass graphics", które pogarszają spadki klatek i zacinanie się nawet na wysokiej klasy platformach.

Łowcy skarbów szukają poprawek, takich jak eksperymentowanie z rozmiarem pamięci podręcznej shaderów GPU lub plądrowanie skarbców przed ponownym uruchomieniem gry, aby złagodzić problem z kompilacją shaderów. Dla tych, którzy wciąż muszą czekać 15 minut, Gearbox poleca skorzystanie z systemu zgłoszeń do pomocy technicznej.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 09 > Aktualizacja Borderlands 4 przynosi odwrotny skutek, ponieważ gracze zgłaszają wzrost zacinania się po aktualizacji
Rahim Amir Noorali, 2025-09-27 (Update: 2025-09-27)