Premiera Borderlands 4 była bardzo trudna, z Recenzja Notebookcheck potwierdzając słabą optymalizację. Niemniej jednak nie odstraszyło to kupujących od dania szansy tej strzelance. Statystyki Alinea Analytics statystyki pokazują, że gra sprzedała się w około dwóch milionach egzemplarzy na konsolach i PC.
Firma analityczna uważa, że ponad połowa sprzedaży miała miejsce na platformie Steam. Tylko w pierwszym tygodniu gra sprzedała się w liczbie 749 000 egzemplarzy. 2K i Gearbox Software osiągnęły do tej pory przychody w wysokości 150 milionów dolarów.
Biorąc pod uwagę liczbę graczy na platformie Steam https://steamdb.info/app/1285190/charts/jej dominacja w sprzedaży detalicznej nie jest zaskakująca. Tytuł osiągnął szczytową liczbę ponad 304 000 graczy 14 września. Po pierwszym weekendzie liczba ta spadła do 230 000.
Do tego momentu gracze byli cierpliwi, ale Problemy z wydajnością Borderlands 4 nie ustępują. Zacinanie się i awarie są głównym powodem, dla którego gra ma obecnie mieszaną ocenę na Steam. Jak widać w przypadku Monster Hunter Wildsbez ulepszeń, wsparcie dla gry może znacznie się zmniejszyć.
Plany poprawy wydajności Borderlands 4 są niejasne
Randy Pitchford nie zapewnił zbyt wiele fanom oczekującym postępów. Stała komunikacja dyrektora generalnego Gearbox jest odświeżająca. Z drugiej strony, wielu graczy uważa jego posty w mediach społecznościowych za zbyt defensywne. Pitchford uważa, że zbyt wielu graczy ignoruje wymagania systemowe Borderlands 4 . Jego deklaracja, że strzelanka z łupami jest "grą premium stworzoną dla graczy premium" również spotkała się z potępieniem.
Użytkownicy konsol mają również trudności z utrzymaniem akceptowalnej liczby klatek na sekundę. Nawet jeśli gracz posiada kartę graficzną Nvidia RTX 5090 lub PS5 Pro, obszary otwartego świata obciążają systemy i prowadzą do niestabilnej grafiki. Pitchford twierdzi, że DLSS lub FSR są niezbędne, ale gracze oskarżają deweloperów o zbytnie poleganie na skalowaniu w górę.
Pomimo problemów z wydajnością Borderlands 4, gra odnosi się do krytyki swoich poprzedników. Inni recenzenci uważają, że narracja jest bardziej spójna, a poruszanie się po rozszerzonym świecie gry jest mniej frustrujące.