Dyrektor generalny Take-Two Interactive, Strauss Zelnick, wypowiedział się na temat premiery Borderlands 4, stwierdzając, że sprzedaż gry nie spełniła oczekiwań, nazywając ją "nieco niższą niż byśmy chcieli" Można to przypisać problemom z wydajnością Borderlands 4 na PC.
Strauss Zelnick niedawno rozmawiał z The Game Business i, w przeciwieństwie do ostrej krytyki ze strony społeczności graczy, pochwalił odbiór Borderlands 4, stwierdzając:
Uznanie krytyków dla Borderlands 4 było znakomite i jesteśmy naprawdę zadowoleni z premiery.
Jak Państwo wiedzą, pojawiły się pewne wyzwania związane z premierą na Steam. Gearbox zajęło się tymi wyzwaniami i nadal będzie to robić. Jeśli chodzi o liczbę sprzedanych egzemplarzy. Liczby były nieco niższe niż byśmy chcieli. Sądzimy jednak, że w przyszłości gra poradzi sobie świetnie.
Pomimo "miękkiej" sprzedaży Borderlands 4 na całym świecie, gra nadal dominowała na amerykańskich listach sprzedaży po premierze 15 września 2025 roku. Według analityka danych Circana, Mata Piscatelli, Borderlands 4 umocniło swój status najlepiej sprzedającej się gry "premium" w Stanach Zjednoczonych we wrześniu 2025 roku, wyprzedzając takie tytuły jak EA Sports FC 26 i NBA 2K26.
Tytułowi udało się również ustanowić rekordy serii, generując najwyższą sprzedaż w miesiącu premiery dla Gearbox, o prawie 30% większą niż Borderlands 3, i stając się trzecią najlepiej sprzedającą się grą w USA od początku 2025 roku, plasując się za Monster Hunter Wilds, który spadł na drugie miejsce, ponieważ NBA 2K26 przejął koronę.
Szacunki sugerują, że Borderlands 4 sprzedało się w 2,5 miliona egzemplarzy w ciągu pierwszych dwóch tygodni, generując 150 milionów dolarów przychodu, wciąż nie dorównując pięciu milionom sprzedanych egzemplarzy Borderlands 3 w zaledwie pięć dni.
Według doniesień, seria Borderlands przekroczyła 94 miliony sprzedanych egzemplarzy, a dyrektor generalny Gearbox, Randy Pitchford, jest przekonany, że Borderlands 4 ostatecznie przekroczy 100 milionów sprzedanych egzemplarzy na całym świecie.
Gearbox znane jest ze wsparcia po premierze, a studio stara się zaradzić problemom z wydajnością na PC, dostarczając wiele łatek. Studio nazwało te kwestie swoim "najwyższym priorytetem". Niektóre aktualizacje powodowały jednak zacinanie się gry na wielu konfiguracjach PC.
Mimo to, Zelnick z Take-Two jest przekonany o długoterminowym potencjale Borderlands 4, porównując go do solidnego wsparcia po premierze Borderlands 3, pomimo tego, że gra miała wyboistą premierę.
Borderlands 4 boryka się jednak z aktualizacjami zawartości. Niedawno, pod koniec października, Gearbox wypuściło Halloweenowe wydarzenie "Horrors of Kairos". Gracze nazwali to "ogromnym krokiem w dół", nazywając to najgorszym spadkiem zawartości w serii.





