Notebookcheck Logo

Tesla słabo radzą sobie z szybkim ładowaniem przed premierą 800V Cybertruck, podczas gdy Hyundai jest najszybszy z prędkością 868 mil/godz

Ładujący się Cybertruck na Giga Texas (zdjęcie: Joe Tegtmeyer/X)
Ładujący się Cybertruck na Giga Texas (zdjęcie: Joe Tegtmeyer/X)
Najszybciej ładujące się pojazdy elektryczne sprzedawane w Stanach Zjednoczonych pochodzą od Hyundaia i KIA, zgodnie z nowym testem w warunkach rzeczywistych na ładowarkach L3. Tesla, która posiada najbardziej rozbudowaną infrastrukturę ładowania 250 kW poziomu 3, zajmuje 10. miejsce w rankingu.

Spośród wszystkich pojazdów elektrycznych, które można kupić w USA, te z układem napędowym 800 V, takie jak te pochodzące od Hyundai, KIA, Mercedes lub Porsche, rządzą w rankingu najszybciej ładujących się pojazdów elektrycznych. Pierwsza Tesla zajmuje zaszczytne 10 miejsce i jest to Model 3 LR, który może dodać 569 mil zasięgu na godzinę ładowania przy szybkim stosie 250 kW.

Są to wyniki znormalizowanego testu ładowania pojazdów elektrycznych przeprowadzonego przez Edmunds, który mierzy średnie 100-milowe zużycie pojazdów elektrycznych w równych warunkach, a następnie sprawdza, ile mil zasięgu mogą przywrócić na godzinę spędzoną przy ładowarce L3. W rezultacie ranking prędkości ładowania pojazdów elektrycznych uwzględnia wydajność każdej konkretnej marki i modelu, aby uzyskać imponującą prędkość ładowania 868 mil/godz. nowego Hyundai Ioniq 6 Limited RWD.

Za nim plasuje się model KIA EV 6 Wind RWD z prędkością ładowania 769 mil/godz. oraz dwusilnikowa wersja Ioniq 6 z prędkością ładowania 769 mil/godz. W rzeczywistości spośród 10 najszybciej ładujących się pojazdów elektrycznych o największej wydajności w USA, sześć zostało wyprodukowanych przez Hyundai i KIAwięc te dwie firmy muszą robić coś dobrze.

Są dwa modele Porsche Taycan, które znalazły się w hali sławy 800V, i jeden Mercedes, EQS 450+. Jak wspomniano, pierwsza Tesla zajmuje tutaj 10. miejsce po prostu dlatego, że jej układ napędowy 400 V nie pozwala na pobranie więcej niż wspomniane 136 kW mocy ładowania, podczas gdy modele Hyundai i KIA konsekwentnie pobierają 200 kW lub więcej.

W rzeczywistości Model 3 Long Range jest odrobinę bardziej wydajny pod względem zużycia energii na 100 przejechanych mil niż zwycięzca Ioniq 6, ale układ napędowy Hyundaia 800 V pozwala mu utrzymać średnią moc ładowania 210 kW przez całą sesję, mimo że Model 3 początkowo notuje wyższe szczytowe ładowanie 251 kW.

Mówi się, że Tesla korzysta z nowoczesnego800Vpo raz pierwszy w Cybertrucku, więc mogą pojawić się pewne ruchy i wstrząsy w rankingach ładowania pojazdów elektrycznych Edmunds, gdy Cybertruck trafi na rynek po dacie premiery 30 listopada.

Pobierz ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon

10 najszybciej ładujących się pojazdów elektrycznych w USA (wykres: Edmunds)
10 najszybciej ładujących się pojazdów elektrycznych w USA (wykres: Edmunds)

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 11 > Tesla słabo radzą sobie z szybkim ładowaniem przed premierą 800V Cybertruck, podczas gdy Hyundai jest najszybszy z prędkością 868 mil/godz
Daniel Zlatev, 2023-11-20 (Update: 2023-11-20)