Notebookcheck Logo

Zarządzony przez kierownictwo Microsoftu cel 30% zysku podobno doprowadził do zwolnień na konsoli Xbox, zamknięcia studiów i anulowania projektów

Aktualna oferta konsol Xbox Series S|X na zdjęciu (źródło obrazu: Xbox Wire)
Aktualna oferta konsol Xbox Series S|X na zdjęciu (źródło obrazu: Xbox Wire)
Dochodzenie Bloomberga donosi, że szefowa finansów Microsoftu Amy Hood narzuciła cel "odpowiedzialności" za 30% marży zysku na Xbox pod koniec 2023 roku. Cel ten, który jest prawie dwukrotnie wyższy od średniej w branży, wydaje się bezpośrednio przyczyniać do kolejnych zwolnień i zamykania studiów, które nękają działy gier od tego czasu
Gaming Game Releases Fail Business Microsoft

Dział gier Xbox firmy Microsoft znalazł się pod silną presją, aby zapewnić 30% marży zysku, prawie dwukrotnie więcej niż średnia w branży gier wideo w 2024 r. wynosząca 17%, cel wyznaczony przez kierownictwo jesienią 2023 r.. Ten niezwykle wysoki cel bezpośrednio przyczynił się do powszechnych zwolnień, zamykania studiów i anulowania projektów w całym sektorze.

Według dochodzenia przeprowadzonego przez Bloomberg z 23 października, dyrektor finansowa Amy Hood wprowadziła te "marże odpowiedzialności", wewnętrzny termin Microsoftu określający cele w zakresie zysków, w ramach szerszego nacisku korporacyjnego, aby wycisnąć większą wydajność z ramienia gier.

Ten punkt odniesienia, który analityk S&P Global Neil Barbour opisał jako "zwykle zarezerwowany dla wydawcy, który naprawdę to robi", jest w bezpośrednim kontraście z historycznymi wynikami działu. Wyciekłe dokumenty FTC z 2023 roku ujawniły, że Xbox osiągnął tylko 12% marży zysku w pierwszych dziewięciu miesiącach roku podatkowego 2022, przy średnich wahających się między 10% a 20% w ciągu ostatnich sześciu lat.

Skutki agresywnego celu były dość poważne, co doprowadziło do redukcji ponad 10 000 miejsc pracy w operacjach Microsoftu na początku 2023 roku. Sytuację dodatkowo pogorszyło ogłoszenie przez Microsoft zwolnienia 1900 osób w dziale gier w styczniu 2024 roku. W maju 2024 roku Microsoft zamknął również Arkane Austin, Tango Gameworks, Alpha Dog Games i Roundhouse Games.

Później, we wrześniu 2024 roku, dział gier spotkał się z kolejnymi 650 zwolnieniami. W lipcu 2025 roku Microsoft ogłosił, że zlikwiduje 9 000 miejsc pracy w swoim dziale gier.

Działania te doprowadziły również do anulowania wielu głośnych projektów, takich jak reboot Perfect Dark, Everwild firmy Rare, Project Blackbird firmy ZeniMax Online i Contraband firmy Avalanche Studios.

W odpowiedzi na raport, rzecznik Xbox stwierdził, że "sukces nie wygląda tak samo w przypadku każdego projektu lub priorytetu", w dużej mierze uznając zmienną naturę projektów gier, ale oferując niewiele na temat mandatu marży.

Krytycy, w tym byli dyrektorzy Xbox, wskazywali na "dziwne wewnętrzne napięcia" Game Pass, w których wzrost liczby subskrybentów często odbywa się bezpośrednio kosztem przychodów ze sprzedaży detalicznej, co pogarsza spadek zysków.

Aby osiągnąć cele związane z przychodami, Microsoft podniósł cenę Game Pass Ultimate w ostatnich miesiącach, choć posunięcie to wywołało powszechny sprzeciw ze strony subskrybentów, skutkując masowymi rezygnacjami.

Subskrypcję Xbox Game Pass Ultimate można kupić na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 10 > Zarządzony przez kierownictwo Microsoftu cel 30% zysku podobno doprowadził do zwolnień na konsoli Xbox, zamknięcia studiów i anulowania projektów
Rahim Amir Noorali, 2025-10-25 (Update: 2025-10-25)