Notebookcheck Logo

Reklama Xbox Gaming na LinkedIn wykorzystująca generatywną sztuczną inteligencję wywołuje krytykę po ostatnich redukcjach zatrudnienia w Microsoft

Grafika reklamowa Xbox Graphics LinkedIn z odwróconym ekranem monitora (źródło obrazu: konto Mike Matsel LinkedIn)
Grafika reklamowa Xbox Graphics LinkedIn z odwróconym ekranem monitora (źródło obrazu: konto Mike Matsel LinkedIn)
Reklama LinkedIn na stanowisko Xbox Graphics ironicznie wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję, pokazując monitor skierowany do tyłu. Po zwolnieniach, które dotknęły wiele studiów, Microsoft może zastąpić więcej pracowników sztuczną inteligencją. Kilku dyrektorów Xbox spotkało się z krytyką za niewrażliwe reakcje na utratę miejsc pracy.
AI Console Desktop Gaming Social Media Microsoft

Po wyeliminowaniu niektórych studiów i redukcji zatrudnienia w innych, Microsoft spotkał się z potępieniem. Producent wykonawczy Xbox Gaming, Matt Turnbull, zasugerował, że pracownicy powinni zwrócić się do AI po wsparcie emocjonalne. Teraz, ogłoszenie o pracę na LinkedIn na stanowisko Xbox Graphics wykorzystuje prawdopodobnie generatywną sztuczną inteligencję. Niektórzy analitycy obwiniają inwestycje firmy w technologię za utratę miejsc pracy w Microsoft.

Mike Matsel pełni funkcję głównego kierownika ds. rozwoju w dziale Xbox Graphics. Post na LinkedIn nie jest skierowany do artystów, ale raczej do każdego, kto ma wiedzę na temat sprzętu i sterowników. Niemniej jednak, czytelnicy silnie reagują na obraz w reklamie, który pokazuje ekran monitora skierowany do tyłu. Wielu z nich postrzega to jako kolejny przykład firmy oszczędzającej pieniądze dzięki generatywnej sztucznej inteligencji zamiast polegać na pracowniku.

Ogłoszenie Mike'a Matsela na LinkedIn dotyczące stanowiska grafika Xbox (źródło zdjęcia: konto Mike'a Matsela na LinkedIn)
Ogłoszenie Mike'a Matsela na LinkedIn dotyczące stanowiska grafika Xbox (źródło zdjęcia: konto Mike'a Matsela na LinkedIn)

Rola sztucznej inteligencji w branży gier pozostaje drażliwym tematem. Chociaż grafika LinkedIn nie pojawi się w żadnej grze na konsolę Xbox, Projekt Muse firmy Microsoft promuje generatywną sztuczną inteligencję. Inicjatywa ta wspiera te narzędzia jako sposób na zwiększenie wydajności tworzenia gier. Chociaż firma twierdzi, że nie próbuje zastąpić artystów, krytycy nie są przekonani. Remake'i z innych studiów, takie jak Front Mission 3już teraz wydają się wykorzystywać sztuczną inteligencję do tworzenia niechlujnie wyglądających zasobów.

Ponad 9 000 miejsc pracy w Microsoft zostało zlikwidowanych w ostatniej rundzie zwolnień. Ponieważ wiele z tych stanowisk dotyczy Xbox Gaming, firma może w coraz większym stopniu polegać na sztucznej inteligencji. The Seattle Times donosi, że firma polega na nabytej infrastrukturze IT w celu dalszej redukcji zatrudnienia.

Wyjaśnienie potrzeby masowych zwolnień jest zawsze wyzwaniem dla korporacji. Mimo to reklama LinkedIn jest kolejnym z serii nietrafionych posunięć Microsoftu. Dyrektor generalny Xbox Gaming Phil Spencer sam uważał, że świętowanie zysków podczas komentowania utraty miejsc pracy było mądrym posunięciem PR.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 07 > Reklama Xbox Gaming na LinkedIn wykorzystująca generatywną sztuczną inteligencję wywołuje krytykę po ostatnich redukcjach zatrudnienia w Microsoft
Adam Corsetti, 2025-07-15 (Update: 2025-07-15)