Notebookcheck Logo

Współtwórca Dead Space, Glen Schofield, nazywa obecną branżę gier "trudną", powołując się na stresujący okres pozyskiwania funduszy

Materiał filmowy z gry Dead Space 3: Awakened (źródło obrazu: SteamDB)
Materiał filmowy z gry Dead Space 3: Awakened (źródło obrazu: SteamDB)
Deweloper powołał się na coraz trudniejszy rynek tworzenia gier, na którym wydawcy oferują coraz bardziej ograniczone budżety i coraz bardziej ambitne cele dla gier w 2025 roku.
Game Releases Gaming

Glen Schofield, znany ze współtworzenia serii Dead Space i współzałożyciel Sledgehammer Games, zasygnalizował, że jego pobyt w branży gier wideo może dobiegać końca po szanowanej 34-letniej karierze w tworzeniu gier.

W nieco szczerym poście na LinkedIn z 28 lipca 2025 r. Schofield ujawnił niektóre z wyzwań, przed którymi stanął, próbując zabezpieczyć fundusze na nowy projekt horroru i konkurencyjny charakter obecnej branży gier AAA. Stwierdził on:

"Branża gier jest trudna. Przez ostatnie osiem miesięcy po cichu pracowałem z moją córką, Nicole, nad nowym pomysłem na grę. Przyszła z tym do mnie, a ja od razu pokochałem ten pomysł. Coś, czego wcześniej nie widziałem. Nazwaliśmy to nowym podgatunkiem horroru - nie tylko horrorem, ale czymś więcej"

Budżet projektu wynosił 17 milionów dolarów, a nad jego ciągłym rozwojem pracował niewielki, sześcioosobowy zespół z USA i większa ekipa z Wielkiej Brytanii. Po przejściu przez kolejne rundy wydawcy podkreślili potrzebę obniżenia budżetu do mniejszego pułapu 10 milionów dolarów, który w miarę kontynuowania dyskusji spadł do zaledwie 2-5 milionów dolarów.

W rezultacie Schofield wyjaśnił swoją decyzję o odejściu:

"W zeszłym miesiącu zdecydowaliśmy się odejść. Niektóre nowe pomysły lepiej pozostawić nietknięte niż zrobić to tanio. Mieliśmy sześcioosobowy zespół w Stanach Zjednoczonych i pełną załogę w Wielkiej Brytanii. Teraz wszyscy szukają pracy. To utalentowani ludzie - jeśli zatrudniasz, daj mi znać"

Odejście Schofielda następuje po wydaniu The Callisto Protocol w 2022 roku, który wyreżyserował w Striking Distance Studios, założonym w 2019 roku. Gra przeszła przez rundy zmian narracyjnych z początkowymi pomysłami obracającymi się wokół uniwersum PUBG, później zmieniając się w samodzielny horror science-fiction.

Niestety, gra spotkała się z mieszanym przyjęciem, otrzymując 69/100 na Metacritic z powodu błędów i problemów z wydajnością. Według SteamDB, The Callisto Protocol sprzedał się w 2 milionach egzemplarzy i osiągnął szczytową liczbę 17 580 jednoczesnych graczy.

Było to znacznie poniżej 5 milionów sprzedanych egzemplarzy przez wydawcę Krafton. W obliczu braku sukcesu komercyjnego Schofield dobrowolnie wycofał się ze Striking Distance we wrześniu 2023 roku, a Steve Papoutsis przejął stanowisko dyrektora generalnego firmy.

Schofield stwierdził, że branża AAA jest obecnie "wstrzymana", powrócił do sztuki i pisania, ale nadal jest otwarty na przyszłe możliwości, cytując: "Kto wie? Jeśli tak, to dziękuję, że grają Państwo w moje gry"

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 07 > Współtwórca Dead Space, Glen Schofield, nazywa obecną branżę gier "trudną", powołując się na stresujący okres pozyskiwania funduszy
Rahim Amir Noorali, 2025-07-29 (Update: 2025-07-29)