Glen Schofield, znany z pracy nad takimi tytułami jak Dead Space, The Callisto Protocol i licznymi grami Call of Duty, wyraził swoje poparcie dla wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w tworzeniu gier, stwierdzając, że jest "w 100%" za tą technologią, pomimo trwających dyskusji na temat jej wpływu na branżę gier.
W niedawnym wywiadzie dla The Game Businessschofield wspomniał, że aktywnie korzysta z narzędzi sztucznej inteligencji, w szczególności Midjourney, do kuratorowania i generowania ponad 1500 dzieł sztuki koncepcyjnej. Wierzy, że sztuczna inteligencja działa jako środek do poprawy jego wydajności i kreatywności w nadchodzącym projekcie.
Schofield dalej rozwinął swoje wykorzystanie sztucznej inteligencji, stwierdzając:
"Wszyscy mówią o sztucznej inteligencji. Jestem w samym centrum wydarzeń. Jedyną rzeczą, którą reklamują, jest to, że można tworzyć świetne grafiki koncepcyjne i filmy. Wie pan, co ostatnio mówili nam fani? Proszę nie robić filmów"
Schofield wspomniał również, że sztuczna inteligencja może potrzebować jeszcze pięciu lub dziesięciu lat, aby w pełni dojrzeć do użytecznego silnika. Na razie sztuczna inteligencja to nic innego jak zbiór narzędzi, które mogą pomóc w produkcji gier, czyniąc rzeczy "tańszymi, wydajniejszymi, szybszymi i lepszymi"
Sztuczna inteligencja doprowadziła do zwolnień w branży gier wideo, co Schofield porównał do historycznych zmian technologicznych, wspominając o tym, jak Photoshop zastąpił artystów aerografu, wykorzystując szybsze implementacje cyfrowe, ale ostatecznie skomplikował i zdywersyfikował tę dziedzinę. Wyjaśnił:
"Pamiętam, kiedy motion capture miało zabrać miejsca pracy. Teraz patrzę na działy animacji, w których może pracować nawet 30 osób. To zawsze podnosi poprzeczkę. Podnosi ją teraz dla mnie, kiedy wymyślam pomysły i światy. Chciałbym móc przewidzieć, jakie miejsca pracy z tego wynikną. Słyszę, jak ludzie mówią, że będziemy potrzebować szybkich inżynierów. I prawdopodobnie tak będzie"
Schofield porównał również trend sztucznej inteligencji do wczesnych dni Internetu, kiedy ludzie wątpili w jego powszechne przyjęcie w przyszłości, ale teraz "każdy ma" stronę internetową, podsumowując, że "sztuczna inteligencja jest tutaj, po prostu z nią pracuj"
Sytuacja z pewnością zmieniła się w branży gier, ponieważ w ankiecie przeprowadzonej podczas Game Developers Conference 2025 ujawniono, że jeden na trzech deweloperów korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji w celu usprawnienia przepływu pracy, podczas gdy 30% respondentów postrzegało jej wpływ jako negatywny, co stanowi 12% wzrost podobnych nastrojów w porównaniu z rokiem poprzednim.