Według InsideEVsvolkswagen planuje kompleksową aktualizację swojej gamy pojazdów elektrycznych do 2026 roku. Centralnym elementem tej strategii jest wprowadzenie platformy MEB Plus, która będzie stanowić podstawę dla przyszłych modeli, takich jak ID.3, ID.4 i ID.7. Kluczowym elementem tej platformy jest przejście z akumulatorów niklowo-manganowo-kobaltowych (NMC) na ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP). Według dyrektora generalnego Thomasa Schäfera, krok ten stanowi "duży krok naprzód pod względem kosztów i wydajności".
Konstrukcja ogniwo-pakiet bez tradycyjnych modułów
Nowe baterie LFP będą zintegrowane w konstrukcji cell-to-pack bez tradycyjnych modułów, co zmniejsza wagę i zwiększa wydajność. Bardziej wydajne akumulatory NMC (niklowo-manganowo-kobaltowe) będą nadal planowane dla bardziej sportowych wariantów, takich jak przyszłe wersje GTI. W Chinach ID.3 jest już dostępny z akumulatorem LFP firmy CATL, który oferuje pojemność 53,6 kWh i umożliwia zasięg około 451 kilometrów.
Znacząca redukcja kosztów produkcji
Volkswagen spodziewa się, że przejście na akumulatory LFP znacznie obniży koszty produkcji. Oczekuje się, że ID.2, nowy model podstawowy, będzie dostępny od 25 000 euro. Obniżki cen są również możliwe w przypadku modeli ID.3 i ID.4, co zwiększy konkurencyjność w stosunku do producentów takich jak Tesla i BYD, którzy już wykorzystują LFP.
Pionier w dziedzinie mobilności elektrycznej
Wraz z wprowadzeniem platformy MEB Plus i przejściem na akumulatory LFP, Volkswagen pozycjonuje się jako pionier w dziedzinie mobilności elektrycznej. Te strategiczne decyzje mogą nie tylko wzmocnić jego pozycję rynkową, ale także przyczynić się do powszechnej akceptacji pojazdów elektrycznych