Notebookcheck Logo

Volkswagen: Nowa technologia akumulatorów do samochodów elektrycznych ma zrewolucjonizować zasięg i ceny

Volkswagen: Nowa technologia akumulatorów do samochodów elektrycznych zrewolucjonizuje zasięg i ceny. (Źródło zdjęcia: InsideEV)
Volkswagen: Nowa technologia akumulatorów do samochodów elektrycznych zrewolucjonizuje zasięg i ceny. (Źródło zdjęcia: InsideEV)
Volkswagen robi znaczący krok naprzód w dziedzinie mobilności elektrycznej, wprowadzając platformę MEB Plus i przechodząc na akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP). Innowacje te obiecują nie tylko redukcję kosztów, ale także poprawę zasięgu i trwałości. ID.3 będzie pierwszym modelem VW z technologią LFP dostępnym w Europie.
E-Mobility

Według InsideEVsvolkswagen planuje kompleksową aktualizację swojej gamy pojazdów elektrycznych do 2026 roku. Centralnym elementem tej strategii jest wprowadzenie platformy MEB Plus, która będzie stanowić podstawę dla przyszłych modeli, takich jak ID.3, ID.4 i ID.7. Kluczowym elementem tej platformy jest przejście z akumulatorów niklowo-manganowo-kobaltowych (NMC) na ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP). Według dyrektora generalnego Thomasa Schäfera, krok ten stanowi "duży krok naprzód pod względem kosztów i wydajności".

Konstrukcja ogniwo-pakiet bez tradycyjnych modułów

Nowe baterie LFP będą zintegrowane w konstrukcji cell-to-pack bez tradycyjnych modułów, co zmniejsza wagę i zwiększa wydajność. Bardziej wydajne akumulatory NMC (niklowo-manganowo-kobaltowe) będą nadal planowane dla bardziej sportowych wariantów, takich jak przyszłe wersje GTI. W Chinach ID.3 jest już dostępny z akumulatorem LFP firmy CATL, który oferuje pojemność 53,6 kWh i umożliwia zasięg około 451 kilometrów.

Znacząca redukcja kosztów produkcji

Volkswagen spodziewa się, że przejście na akumulatory LFP znacznie obniży koszty produkcji. Oczekuje się, że ID.2, nowy model podstawowy, będzie dostępny od 25 000 euro. Obniżki cen są również możliwe w przypadku modeli ID.3 i ID.4, co zwiększy konkurencyjność w stosunku do producentów takich jak Tesla i BYD, którzy już wykorzystują LFP.

Pionier w dziedzinie mobilności elektrycznej

Wraz z wprowadzeniem platformy MEB Plus i przejściem na akumulatory LFP, Volkswagen pozycjonuje się jako pionier w dziedzinie mobilności elektrycznej. Te strategiczne decyzje mogą nie tylko wzmocnić jego pozycję rynkową, ale także przyczynić się do powszechnej akceptacji pojazdów elektrycznych

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 09 > Volkswagen: Nowa technologia akumulatorów do samochodów elektrycznych ma zrewolucjonizować zasięg i ceny
Ulrich Mathey, 2025-09- 3 (Update: 2025-09- 3)