Notebookcheck Logo

Valve Steam Deck otrzymuje ulepszenia wydajności i zewnętrznego wyświetlacza dzięki nowej aktualizacji Steam Deck OS 3.5

Steam Deck OS 3.5 jest już dostępny do wypróbowania na kanale Valve Preview. (Źródło obrazu: Alexander Andrews)
Steam Deck OS 3.5 jest już dostępny do wypróbowania na kanale Valve Preview. (Źródło obrazu: Alexander Andrews)
Valve udostępniło Steam Deck OS 3.5 na swoim kanale oprogramowania Preview. Chociaż numer wersji sugeruje, że jest to niewielkie wydanie, Valve dodało wiele funkcji, w tym undervolting APU, obsługę HDR i integrację VRR dla zewnętrznych wyświetlaczy.
Gaming Software

Valve opublikowało Steam Deck OS 3.5 dla urządzeń zarejestrowanych w kanale Preview. W poście na blogu https://store.steampowered.com/news/app/1675200/view/3686804163591367815firma wyjaśnia, że można zdecydować się na otrzymywanie najnowszych wersji zapoznawczych, przechodząc do Ustawień na Steam Deck, następnie System i wreszcie Kanał aktualizacji systemu. Dla porównania, Valve nie podało harmonogramu, kiedy Steam Deck OS 3.5 będzie dostępny jako stabilna aktualizacja.

Ponadto warto pamiętać, że Valve może usunąć niektóre funkcje wymienione poniżej, jeśli okażą się kłopotliwe podczas fazy testowej. Niemniej jednak, Steam Deck OS 3.5 umożliwia obecnie wysoki zakres dynamiki (HDR) i zmienne częstotliwości odświeżania (VRR) na zewnętrznych wyświetlaczach. Jednak to ostatnie będzie można przełączać tylko wtedy, gdy adapter USB typu C obsługuje tę funkcję.

Co więcej, Steam Deck OS 3.5 zawiera poprawkę, która rozwiązuje orientację ekranu dotykowego Steam Deck, gdy jest on podłączony do zewnętrznego wyświetlacza. Prawdopodobnie dodanie "ustawień przesunięcia napięcia" jest tym razem największą zmianą, którą Valve zawarło w oprogramowaniu układowym 116. Innymi słowy, Steam Deck obsługuje teraz undervolting, jak The Phawx świętował na Twitterze. W ten sposób możliwe jest teraz zmniejszenie zużycia energii bez uszczerbku dla wydajności, tak jak ma to miejsce w przypadku zmniejszenia TDP Steam Deck. Pełny dziennik zmian Steam Deck OS 3.5 jest następujący:

Wyświetlacz

Domyślne renderowanie kolorów dla Steam Deck zostało dostosowane do emulacji gamy kolorów sRGB, co skutkuje nieco cieplejszym i bardziej żywym wyglądem kolorów.

  • Dodano Ustawienia -> Dostosuj kolory wyświetlacza, aby dostosować Żywość kolorów i Temperaturę kolorów wyświetlacza. Ustawienia można dostosować za pomocą podglądu obrazu testowego (powyżej) lub uruchomionej gry.
  • Natywny: Natywny wygląd kolorów wyświetlacza (renderowanie kolorów dla Steam Deck przed tą aktualizacją).
  • sRGB: Emuluje kolory podstawowe sRGB w płynny sposób, który nie wprowadza przycinania gradientów.
  • Wzmocnione: Emuluje wygląd wyświetlacza o szerszym gamucie, co skutkuje zwiększoną widoczną żywością. Może powodować przycinanie gradientu.
  • HDR można teraz włączyć w Ustawieniach ekranu, jeśli jest obsługiwany przez zewnętrzny wyświetlacz.
  • VRR można teraz włączyć w Ustawieniach wyświetlania, jeśli jest obsługiwany przez adapter USB-C.
  • Zmieniono ustawienia skalowania Szybkiego dostępu, aby oddzielić skalowanie od filtrowania. Dodano skalowanie Stretch i Zoom jako nowe opcje do obsługi różnych współczynników proporcji.
  • Poprawiono orientację ekranu dotykowego po podłączeniu zewnętrznego wyświetlacza.
  • W dodatkowych scenariuszach uniknięto kompozycji, zmniejszając opóźnienia i zacinanie się w sytuacjach z wieloma nakładkami na ekranie.
  • Poprawiono opóźnienia w niektórych sytuacjach, w których aplikacja renderuje wolniej niż częstotliwość odświeżania ekranu.

Ogólne

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre obciążenia wykazywały poważne problemy z wydajnością procesora, chyba że SMT zostało ręcznie wyłączone.
  • Zewnętrzne urządzenia magazynujące są teraz automatycznie montowane po podłączeniu do Steam Deck. Aby sformatować urządzenia pamięci masowej lub zarządzać nimi, użyj nowego interfejsu zarządzania urządzeniami w Ustawienia->Pamięć masowa.
  • Zaktualizowano sterowniki graficzne, wprowadzając wiele poprawek wydajności i funkcjonalności. Poprawiono wydajność gry Starfield. Naprawiono uszkodzenie modelu widoku w Amnesia: The Bunker i błędy uruchamiania Immortals of Aveum i Kaiju-A-GoGo.
  • Poprawiono stabilność połączenia Bluetooth, zwłaszcza w przypadku wielu kontrolerów
  • Nieznacznie poprawiono szybkość wznawiania trybu uśpienia
  • Zaimplementowano przełączanie między powiązaniami kontrolera i powiązaniami myszy/klawiatury z pulpitem poprzez długie naciśnięcie przycisku Opcje w sterowniku hid-steam dla systemu Linux, aby dopasować domyślną konfigurację pulpitu Steam.
  • Ulepszono przejścia między aplikacjami.
  • Zawartość nakładki wydajności można teraz dostosować, tworząc plik konfiguracyjny ~/.config/MangoHud/presets.conf.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre gry mogły wydawać się rozciągnięte, jeśli rozmiar ich okna nie odpowiadał rozmiarowi swapchain (np. Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm 4)
  • Naprawiono Disgaea PC, która wymagała stuknięcia w ekran przed uruchomieniem
  • Naprawiono fizyczne wymiary zgłaszane do gier, naprawiając niektóre problemy z wykrywaniem nieprawidłowych proporcji obrazu (np. Returnal)
  • Rozwiązano problem, w którym zezwolenie na rozrywanie mogło powodować silne zacinanie, jeśli na ekranie pojawiała się nakładka wydajności lub inne nakładki. W takich sytuacjach rozrywanie jest teraz niemożliwe, a nakładka wydajności powinna być wyłączona w celu uzyskania najlepszych rezultatów.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego klawiatura nie była wykrywana w Overwatch 2
  • Oprogramowanie sprzętowe kontrolera: naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre czujniki dotyku drążka kciuka okresowo traciły czułość

Oprogramowanie sprzętowe 116

  • Dodano ustawienia przesunięcia napięcia.
  • Poprawiono odporność akordu resetowania ustawień oprogramowania układowego (zmniejszanie głośności + szybki dostęp + zasilanie) na niektóre scenariusze zawieszania się rozruchu.
  • Naprawiono rzadki błąd, który powodował ustawienie zbyt niskiego limitu TDP procesora, powodując zablokowanie częstotliwości CPU i GPU odpowiednio na 400 MHz i 200 MHz.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że dioda ładowania włączała się ponownie po podłączeniu na chwilę po pełnym naładowaniu.

Zaktualizowano bazę Arch Linux

  • Ta aktualizacja wprowadza nowsze poprawki wydajności, bezpieczeństwa i stabilności dla pakietów stanowiących podstawę SteamOS
  • Przede wszystkim obejmuje to ostatnie zmiany w KDE Plasma, trybie pulpitu Steam Deck. Pełne informacje na temat tych aktualizacji można znaleźć na stronie KDE tutaj. Oto kilka najważniejszych informacji:
  • Nowy system kafelkowania okien
  • Zaktualizowany Discover (sklep z aplikacjami / menedżer oprogramowania) z nową stroną główną i ulepszonym wyszukiwaniem
  • Discover może teraz wykonywać aktualizacje systemu z pulpitu
  • Zaktualizowane widżety pulpitu
(Źródło obrazu: Valve)
(Źródło obrazu: Valve)

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 09 > Valve Steam Deck otrzymuje ulepszenia wydajności i zewnętrznego wyświetlacza dzięki nowej aktualizacji Steam Deck OS 3.5
Alex Alderson, 2023-09-20 (Update: 2023-09-20)