Notebookcheck Logo

Unigrid prezentuje Na+ Fleet: 12-woltowy zamiennik akumulatora sodowo-jonowego dla samochodów

Akumulator sodowo-jonowy Unigrid Na Plus Fleet 12V może zastąpić ołowiowo-kwasowe akumulatory samochodowe bez konieczności modyfikacji pojazdu. (Źródło zdjęcia: Unigrid)
Akumulator sodowo-jonowy Unigrid Na Plus Fleet 12V może zastąpić ołowiowo-kwasowe akumulatory samochodowe bez konieczności modyfikacji pojazdu. (Źródło zdjęcia: Unigrid)
Unigrid zaprezentował akumulator Na+ (Plus) Fleet do zastosowań motoryzacyjnych. Ten 12-woltowy akumulator jest zamiennikiem typu drop-in i nie wymaga żadnych modyfikacji pojazdu. Wykorzystuje bezpieczniejszy sód zamiast litu w katodzie, co zapewnia bezpieczniejszą konstrukcję, która nie wykorzystuje metali ziem rzadkich.
Launch Renewable E-Mobility Business Science

Unigrid wprowadził na rynek akumulator sodowo-jonowy Na+ Fleet 12V do zastosowań motoryzacyjnych.

Na+ Fleet jest dostępny dla dystrybutorów, integratorów i producentów OEM w rozmiarach 30/60/90 z 500/850/1250 CCA (amperami rozruchu na zimno). Stanowią one zamiennik akumulatorów kwasowo-ołowiowych 12 V o napięciu roboczym od 8 V do 14,4 V i nie wymagają dodawania sprzętu do zarządzania akumulatorem. Akumulatory objęte są pięcioletnią gwarancją i wytrzymują ponad 5000 cykli ładowania w zakresie temperatur ładowania od 0°C do 55°C i w zakresie temperatur pracy od -40°C do 60°C.

W konwencjonalnych akumulatorach litowo-jonowych, niezależnie od tego, czy katodą jest tlenek litowo-kobaltowy (LiCoO2), fosforan litowo-żelazowy (LiFePO4), czy podobny, ciekły elektrolit oddziela warstwę anody węglowej i katody litowej. Elektrony przemieszczają się przez elektrolit od anody do katody podczas rozładowywania i w przeciwnym kierunku podczas ładowania. Uszkodzenia fizyczne, przeładowanie, tworzenie się wiskerów i inne przyczyny mogą powodować wycieki z baterii litowych, a nawet spontaniczny pożar, który jest bardzo trudny do ugaszenia bardzo trudny do ugaszenia.

Ogniwo akumulatora sodowo-jonowego Unigrid. (Źródło zdjęcia: Unigrid)
Ogniwo akumulatora sodowo-jonowego Unigrid. (Źródło zdjęcia: Unigrid)

Unigrid zastąpił elektrolit stałym elektrolitem siarczkowym, anodę cyną impregnowaną jednościennymi nanorurkami węglowymi, a katodę tlenkiem sodu i chromu (NaCrO2). W przeciwieństwie do baterii wykorzystujących lit jako katodę, Na+ Fleet nie wykorzystuje pierwiastków ziem rzadkich, jest bezpieczniejsza podczas przechowywania i użytkowania oraz jest lepsza dla środowiska pod koniec okresu użytkowania, według firmy.

Dyrektor generalny Unigrid, Darren Tan, zauważa, że akumulatory sodowo-jonowe nie zapalą się, dopóki temperatura nie przekroczy kilkuset stopni Celsjusza, w przeciwieństwie do akumulatorów litowo-jonowych, które mogą doświadczyć ucieczki termicznej znacznie poniżej 100 ° C, jak widać w licznych doniesieniach o Tesla i pożary akumulatorów w rowerach elektrycznychniektóre śmiertelne.

Ta technologia akumulatorów ma wysoką energię właściwą wynoszącą 178 Wh/kg i objętościową gęstość energii wynoszącą 417 Wh/L i przeszła testy UN 38.3 i UL 9540A testy. Akumulatory Na+ Fleet są montowane z cylindrycznych ogniw sodowo-jonowych firmy 3270 lub 32140, które mają 10 000 cykli ładowania (80% pojemności) i mogą być głęboko rozładowywane.

Czytelnicy poszukujący trwałych akumulatorów do swoich pojazdów, które mogą kupić już dziś, mogą rozważyć akumulatory kwasowo-ołowiowe AGM, takie jak te Optimas na Amazon.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 12 > Unigrid prezentuje Na+ Fleet: 12-woltowy zamiennik akumulatora sodowo-jonowego dla samochodów
David Chien, 2025-12-11 (Update: 2025-12-11)