Nie jest już nowością, że amerykańska federalna ulga podatkowa wygaśnie 30 września. Jednak Tesla w ostatniej chwili stara się przekonać jak najwięcej klientów do skorzystania z tej zachęty, zanim będzie za późno. Zaktualizowała swoją amerykańską stronę internetową, wyjaśniając zamówienia złożone w ostatnim dniu programu.
Witryna Tesli dodała "Zamów do 30 września, aby się zakwalifikować" do federalnej reklamy podatkowej na stronie głównej. Daje to pewność kupującym, którzy mogą nie być pewni, co oznacza końcowy okres pakietu.
Aktualizacja jest zgodna z najnowszymi wytycznymi Internal Revenue Service (IRS). Agencja federalna ogłosiła, że zamówienia EV złożone 30 września kwalifikują się, nawet jeśli dostawa nie zostanie zrealizowana. Klienci muszą jedynie podjąć zobowiązanie, którym może być zaliczka lub wymiana.
Możliwość zablokowania i dokonania pełnej płatności potencjalnie kilka tygodni lub miesięcy wcześniej pozwala kupującym na pewną elastyczność. Oznacza to, że mogą oni nadal dostosowywać swój własny samochód i czekać, aż zostanie on wyprodukowany w fabryce, zamiast spieszyć się z zamówieniem z istniejących zapasów.
Dla Tesli umowa ta umożliwia bardziej efektywne zarządzanie zapasami, a także zwiększenie sprzedaży w ostatnim kwartale 2025 roku.