Notebookcheck Logo

Tesla rozważa rezygnację z ukrytych klamek i dźwigni awaryjnych

Zespół klamki drzwi Tesli. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Zespół klamki drzwi Tesli. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Nowe przepisy dotyczące projektowania pojazdów przez Pekin stawiają zarówno producentów samochodów elektrycznych, jak i spalinowych w trudnej sytuacji. Do tego stopnia, że Tesla planuje nowe klamki drzwi i dźwignie awaryjne.
E-Mobility

W obliczu zwiększonej kontroli regulacyjnej dotyczącej klamek samochodowych, Tesla przygotowuje się do zmiany swojego kultowego projektu, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

Niedawno przeprowadzono sonda bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) bada szereg przypadków, w których ludzie zostali zablokowani w Modelu Y i nie można było im pomóc z powodu nieprawidłowego działania ukrytych klamek lub nie mogli dowiedzieć się, jak opuścić pojazd, gdy jego moc spadła.

Z drugiej strony w Chinach Pekin przygotowuje zakaz https://carnewschina.com/2025/09/05/chinas-auto-regulators-eye-ban-on-retractable-door-handles-report-says/ na zewnętrzne klamki drzwi, które są zlicowane z panelem nadwozia samochodu, ponieważ stały się one coraz większym źródłem frustracji z powodu częstych awarii i wypadków. Posunięcie to wpłynie nie tylko na Teslę, ale jej główny projektant Franz von Holzhausen powiedział, że producent pojazdów elektrycznych już rozważa całkowitą zmianę klamki drzwi. Niedawno udzielił wywiadu na temat nadchodzącego autonomicznego pojazdu Robovani wspomniał, że Tesla ma już "bardzo dobre rozwiązanie" dotyczące zlicowanych klamek drzwi, jeśli rzeczywiście staną się one celem regulacyjnym.

Zapytany, czy to rozwiązanie będzie wyglądać jak płaskie klamki Ferrari, które wciąż oferują sposób na ich wyciągnięcie, Franz nie sprecyzował, ale powiedział, że nie "martwi się" o jego ergonomię ani rentowność.

Mówiąc o poprawie ergonomii, Tesla wkrótce zajmie się sondą NHTSA dotyczącą otwierania drzwi, łącząc elektroniczny i mechaniczny zatrzask. Drzwi Tesli otwierają się po naciśnięciu przycisku od wewnątrz, ale istnieje również system redundancji na wypadek awarii zasilania w sytuacji awaryjnej.

Mechaniczna dźwignia, którą należy pociągnąć w takich sytuacjach, jest dobrze widoczna z przodu, ale ukryta pod pokrywą w schowku tylnych drzwi. Te tylne mechaniczne uchwyty są często źródłem dramatycznych historii o ludziach, którzy utknęli w wynajętych Teslach lub dzieciach nie wiedzących, jak wyjść, i są to dokładnie tego rodzaju sytuacje, do których Tesla będzie dążyć, łącząc elektronikę z mechanicznymi zatrzaskami. W końcu, zdaniem szefa działu projektowego Tesli, ludzie już sięgają po przycisk, aby otworzyć drzwi, więc sensowne jest wykorzystanie tej pamięci mięśniowej również w nagłych wypadkach.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 09 > Tesla rozważa rezygnację z ukrytych klamek i dźwigni awaryjnych
Daniel Zlatev, 2025-09-19 (Update: 2025-09-19)