Tesla wypuści nową wersję Modelu 3 w Chinach, która będzie oznaczona jako Tesla Model 3+, co wskazuje, że będzie miała specyfikacje wykraczające poza to, co jest już oferowane w tamtejszym portfolio odświeżania Highland.
Obecnie Tesla sprzedaje jednosilnikową wersję AWD, która jest testowana pod kątem zasięgu 634 kilometrów (393 mil) w lokalnym cyklu CLTC. Oferuje również dwusilnikową wersję AWD Model 3, która zwiększa zasięg do 753 km, a także sportowy model Performance.
To właśnie od modelu Long Range AWD oczekuje się, że nowy Model 3+ będzie najlepszy pod względem zasięgu pokonywanego na jednym ładowaniu. Zgodnie z nowym zgłoszeniem certyfikacyjnym Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT), Model 3+ będzie miał ten sam trójskładnikowy zestaw akumulatorów LG, co wersja LR AWD, ale będzie wyposażony w pojedynczy tylny silnik o mocy 225 kW (301 KM).
Krótko mówiąc, samochód będzie taki sam jak obecna wersja Long Range AWD bez przedniego silnika, co obniży jego wagę i zapewni zasięg na ładowaniu ponad 800 km lub 498 mil.
Według lokalnych insiderów, nowy Model 3+ zostanie wydany we wrześniu i stanie się pojazdem o najdłuższym zasięgu, jaki Tesla sprzedaje w Chinach, biorąc pod uwagę, że importuje tylko wersję Model S Plaid, która oferuje tam 672 km na ładowaniu.
Są to jednak wszystkie zasięgi testowane w lokalnym cyklu CLTC, który obejmuje znacznie więcej jazdy miejskiej niż bardziej rygorystyczne szacunki EPA stosowane w USA. Testy zasięgu EPA okazały się znacznie bliższe rzeczywistej jeździe, przy czym CLTC często przekracza je o jedną trzecią. Tak więc nowy Model 3+ może być po prostu odpowiednikiem obecnej podstawowej wersji RWD, którą Tesla sprzedaje w USA, i oferować podobny zasięg.
Tesla sprzedawała taką wersję Long Range RWD w Chinach kilka lat temu, ale miała wtedy mniejszy akumulator i krótszy zasięg. Wprowadzenie pojazdu o najdłuższym zasięgu wraz z sześciomiejscowym Model Y L wydaje się być zaplanowane w czasie, aby zwiększyć sprzedaż w Chinach w ostatnim kwartale roku.