Steam Deck uruchamia Borderlands 4 z prędkością do 40 FPS z podkręconym GPU i Frame Generation, ale cierpi na input lag i zacinanie się

Borderlands 4 było otoczone kontrowersjami od momentu jej ogłoszenia, głównie z powodu komentarzy dyrektora generalnego firmy macierzystej, Randy'ego Pitchforda z Gearbox. Kolejna kontrowersja wybuchła niedawno, gdy powiedział, że fizyczna wersja Borderlands 4 na Switch 2 nie będzie w pełni zawarta na kartridżu, co oznacza, że będzie wymagała pobrania z Internetuco oznacza, że będzie wymagać pobrania z Internetu. Teraz, gdy gra w końcu została uruchomiona, po raz kolejny napotyka problemy z wydajnością, co przyznał sam Pitchford.
Chociaż Randy odnosił się konkretnie do wydajności na PC, popularny YouTuber ETA PRIME przetestował najnowszą grę Borderlands na Steam Deck, aby zobaczyć, jak nowa gra RPG typu looter-shooter radzi sobie na jednym z najpopularniejszych handheldów.
Wyniki od razu nie były zachęcające. W rozdzielczości 800p z FSR ustawionym na Performance, gra z trudem utrzymywała nawet 20 FPS, często spadając pomiędzy 18-22 FPS. Efekty cząsteczkowe powodowały znaczne spowolnienia, a celowanie przy takiej liczbie klatek na sekundę było niemal niemożliwe.
W połowie filmu YouTuber przełączył się na swoje urządzenie do przechwytywania gier, zasadniczo streamując grę w rozdzielczości 720p. Włączenie generowania klatek zbliżyło wydajność do 30 FPS, ale wprowadziło poważne opóźnienia wejściowe, czyniąc grę powolną i niegrywalną. Nawet po zwiększeniu taktowania GPU Steam Deck do 1600 MHz, gra nadal cierpiała z powodu opóźnień i zacinania się, choć udało jej się osiągnąć około 40 FPS.
ETA PRIME doszła do wniosku, że choć Borderlands 4 technicznie działa na Steam Deck, to w obecnym stanie nie jest przyjemne. O ile przyszłe łatki nie przyniosą optymalizacji, gracze mający nadzieję zagłębić się w grę na handhelda Valve mogą chcieć się wstrzymać.
Aby bliżej przyjrzeć się wydajności Borderlands 4 na Steam Deck, mogą Państwo obejrzeć pełne wideo, do którego link znajduje się poniżej.