Notebookcheck Logo

Sprzedaż Tesli spada wszędzie tam, gdzie spotyka się ona z chińskimi konkurentami, takimi jak BYD

Tesla Model Y L (źródło zdjęcia: Tesla China)
Tesla Model Y L (źródło zdjęcia: Tesla China)
Tesla eksperymentuje z różnymi ofertami finansowania i leasingu APR, a także niskimi dziennymi cenami wynajmu, aby utrzymać dynamikę sprzedaży w USA. Jeśli jednak chodzi o wyniki Tesli za granicą, sprzedaż wydaje się wszędzie spadać.
E-Mobility Business

Sprzedaż pojazdów Tesla w Chinach spadła do najniższego poziomu od 2022 roku. Pomimo wprowadzenia ekskluzywnego sześciomiejscowego Model Y L który początkowo okazał się popularny, a także nowych wykończeń Modelu 3 lub Modelu Y, w październiku Tesla sprzedała w Chinach tylko 26 006 pojazdów.

Jest to najniższa miesięczna sprzedaż Tesli od trzech lat i 36% spadek rok do roku. Kiedy popyt na Model Y L szalał we wrześniu, Tesla sprzedała o 63% więcej pojazdów, co wskazuje, że zainteresowanie sześciomiejscowym samochodem spadło po tym, jak pierwsza fala pierwszych użytkowników zakończyła zakup. To prawda, Tesla wyeksportowała z Chin o 28% więcej pojazdów niż w październiku ubiegłego roku, ale ogólna liczba eksportów w tym roku nadal spadła o 8%.

Oprócz drastycznego wzrostu konkurencji ze strony lokalnych marek pojazdów elektrycznych, które oferują tańsze pojazdy z większą liczbą opcji, Tesla musi również zmagać się z tak zwanym trendem EREV (Extended Range Electric Vehicle) w Chinach. Są one nie tylko wyposażone w ogromne baterie, ale także w generator zasilany gazem, aby złagodzić obawy związane z zasięgiem, i okazują się tak popularne wśród konsumentów, że nawet firmy, które zaczynały jako czysto elektryczne, teraz produkują lub rozważają EREV.

Na innych rynkach, na których Tesla musi radzić sobie z chińską konkurencją, jej sprzedaż również spada. Największy na świecie producent pojazdów elektrycznych BYD depcze jej po piętach w Europie, gdzie sprzedał siedem razy więcej samochodów niż Tesla w Wielkiej Brytanii i cztery razy więcej w Niemczech. Są to dwa największe rynki dla pojazdów typu plug-in, co wskazuje, że europejska tendencja do lekceważenia marki Tesla z powodu aktywizmu politycznego Elona Muska wykazanego na początku roku trwa nieprzerwanie.

Po wygaśnięciu federalnej ulgi podatkowej w USA, Tesla prowadzi liczne tradycyjne finansowanie APR, leasinglub bezpłatnych ofert aktualizacji opcji. Wprowadziła również nowe, innowacyjne sposoby zwiększania sprzedaży, takie jak możliwość wypożyczenia Tesli z bezpłatnym doładowaniem i FSD na tydzień w cenie zaledwie 60 USD / dzień. Kredyt na zakup w wysokości 250 USD jest następnie stosowany jako bonus, jeśli klient zdecyduje się na zakup Tesli po 7-dniowym okresie testowym dostępnym w wybranych sklepach. Dopiero okaże się, czy te zachęty wystarczą, aby powstrzymać spowolnienie sprzedaży w USA, które będzie podobne do tego, co dzieje się na rynkach, na których Tesla musi stawić czoła swoim chińskim odpowiednikom.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Miesięczna sprzedaż Tesli w Chinach. (Źródło zdjęcia: CNEVPost)
Miesięczna sprzedaż Tesli w Chinach. (Źródło zdjęcia: CNEVPost)

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 11 > Sprzedaż Tesli spada wszędzie tam, gdzie spotyka się ona z chińskimi konkurentami, takimi jak BYD
Daniel Zlatev, 2025-11-10 (Update: 2025-11-10)