Firma Laminar Research udostępniła aktualizację 12.3 dla swojego symulatora lotu X-Plane. Jest to trzecia duża darmowa aktualizacja, którą deweloperzy intensywnie testowali przez cztery miesiące, najpierw w fazie alfa, a następnie beta. Każdy, kto chce zagrać w zaktualizowaną wersję, nie musi już podejmować ryzyka związanego z wersjami beta.
Główne zmiany koncentrują się na systemie pogodowym i jego symulacji. Głównym dodatkiem jest nowy symulowany radar pogodowy, który może być używany w samolotach. Dodano również wsparcie dla historycznych danych pogodowych sięgających jednego roku wstecz. Dzięki temu każdy, kto chce odtworzyć konkretną sytuację pogodową, może korzystać tylko z danych z ostatniego roku.
Wprowadzono też kilka innych ulepszeń. Na przykład silniki Airbusa A330-300 wibrują teraz realistycznie, gdy przepustnica jest regulowana w kokpicie. Gondole silników również drżą w widoczny sposób. Ogólnie rzecz biorąc, A333 otrzymał wiele szczegółowych ulepszeń.
Silniki zachowują się teraz inaczej także w innych samolotach. Aktualizacja X-Plane 12.3 wprowadza funkcję, która pozwala użytkownikom ustawić wiek każdego silnika indywidualnie. Oznacza to, że prawy silnik może być o kilka lat starszy i w związku z tym działać inaczej. Może to wpłynąć na czas reakcji silnika i inne wskaźniki, takie jak zużycie paliwa.
Wirtualni pasażerowie docenią ulepszone wnętrza kabin, podczas gdy załoga kokpitu skorzysta z lepszych efektów świetlnych. Dotyczy to zwłaszcza wspomnianego Airbusa A330-300, który otrzymał wiele zmian. Mniejsze aktualizacje wprowadzono również w samolotach 737-800, Cessna Citation X i Piper PA-18.
Ponadto ulepszono teren symulatora oparty na OpenStreetMap. Międzynarodowe lotnisko w Dubaju (DXB/OMDB) jest teraz częścią "Kolekcji niestandardowych lotnisk". Według Laminar Research, gracze korzystający z wielu połączonych ze sobą komputerów będą mogli skorzystać z ulepszonej synchronizacji danych w X-Plane 12.3.
Wreszcie, obsługa kontrolerów w grze została rozszerzona i pozostaje jedną z zalet X-Planew porównaniu do Microsoft Flight Simulator. Ten ostatni często wymaga ręcznej konfiguracji, aby uniknąć awarii podczas pierwszego lotu po instalacji. X-Plane obsługuje teraz bezpośrednio Moza MFY Yoke, a także zestaw pedałów i jarzma CLS-60 / CLS-120 z Flitesim.com.
Odpowiedni dziennik zmian jest podzielony na dwie sekcje. Pierwsza zawiera ogólny i bardzo szczegółowy przegląd aktualizacji 12.3 z września. Zawiera on również wiele obrazów i animacji, a także klasyczny wypunktowany dziennik zmian https://www.x-plane.com/kb/x-plane-12-3-0-release-notes/ który śledzi postęp aktualizacji od wersji alfa, przez beta, aż do stabilnej wersji w listopadzie.






