Spółka zależna Decathlon, E2Drives, opracowała nowy silnik do rowerów elektrycznych: Owuru Ride. Firma ta wypuściła oryginalny moduł napędowy Owuru Gen1 w 2023 roku. Technologia ta była dostępna tylko w rowerach Decathlon, takich jak Btwin LD 920 E.
Na Eurobike 2025, wydarzeniu odbywającym się we Frankfurcie od 25 do 29 czerwca, poinformowano https://www.transitionvelo.com/composants/moteurs-batteries/moteurs/owuru-ride-150-nm-de-couple-et-1000-w-de-puissance-pour-le-moteur-a-variation-continue/ że E2Drives zademonstruje nowy silnik Owuru Ride. Prototyp został zaprojektowany i wyprodukowany we współpracy z Cero Design, pokazany w nadchodzącym rowerze elektrycznym Unno Mith. Silnik ten jest przeznaczony do e-MTB i elektrycznych rowerów towarowych. Mówi się, że oferuje do 1,000 W mocy szczytowej i do 150 Nm momentu obrotowego, z bezstopniową przekładnią (CVT) o przełożeniu 500%. Jest to zwiększona wydajność w porównaniu do starszego modelu, który oferuje moc 600 W i moment obrotowy 120 Nm.
Ten model jest również prawie o kilogram lżejszy od swojego poprzednika, ważąc 3,9 kg (~ 8,6 funta). Ponadto mówi się, że jest bardziej kompaktowy, choć dokładne wymiary nie zostały ujawnione. Technologia ta nie będzie dostępna wyłącznie dla Decathlon, a firma zamierza sprzedawać ją innym producentom rowerów elektrycznych. Oczekuje się, że pierwsze e-rowery z silnikiem Owuru Ride zostaną wypuszczone na rynek pod koniec 2026 roku, a raporty https://www.cleanrider.com/actus/moteur-owuru-ride-decathlon/ sugerujące, że początkowo będzie on widoczny w e-MTB Decathlon Rockrider. Oczekuje się, że rowery elektryczne innych marek pojawią się w 2027 roku.