Notebookcheck Logo

Sega potwierdza, że będzie wykorzystywać sztuczną inteligencję w tworzeniu gier "tylko w odpowiednich przypadkach", ponieważ rosnące koszty popychają studia w kierunku wydajności

Logo Sega (źródło obrazu: Wikipedia)
Logo Sega (źródło obrazu: Wikipedia)
Sega Sammy Holdings potwierdziła, że zastosuje sztuczną inteligencję w celu zwiększenia wydajności tworzenia gier w obliczu rosnących kosztów, ale zobowiązuje się ograniczyć jej wykorzystanie do "odpowiednich" nietwórczych przepływów pracy, aby uniknąć sprzeciwu fanów i branży. Posunięcie to ma miejsce, gdy główne franczyzy Sega osiągają gorsze wyniki niż konkurencja niezależna i AAA, co zmusza firmę do zrównoważenia presji na rentowność z obawami dotyczącymi wpływu sztucznej inteligencji na kreatywną pracę.
Gaming Game Releases

Spółka-matka firmy Sega, Sega Sammy Holdings, potwierdziła, że będzie wykorzystywać sztuczną inteligencję w tworzeniu gier w celu zwiększenia wydajności w obliczu rosnących kosztów rozwoju, ale tylko w "odpowiednich przypadkach użycia", aby złagodzić potencjalny sprzeciw.

Sega Sammy Holdings wydała tę wiadomość w oficjalnym angielskim podsumowaniu pytań i odpowiedzi z raportu finansowego spółki Q2 2026który został opublikowany 3 grudnia. Inwestorzy pytali o rosnące koszty tworzenia gier wideo w branży, pytając: "Skala tworzenia gier staje się coraz większa. Czy będą Państwo podążać za tym trendem w kierunku większych projektów, czy też dążyć do wydajności?"

Dyrektorzy odpowiedzieli:

Zamiast w pełni podążać za trendem w kierunku rozwoju na dużą skalę, będziemy również dążyć do poprawy wydajności, takiej jak wykorzystanie sztucznej inteligencji. Ponieważ jednak przyjęcie sztucznej inteligencji może napotkać silny opór w kreatywnych obszarach, takich jak tworzenie postaci, będziemy postępować ostrożnie oceniając odpowiednie przypadki użycia, takie jak usprawnienie procesów rozwoju.

Sega wdraża sztuczną inteligencję w obliczu rosnącego sprzeciwu wobec tej technologii ze względu na presję finansową. Dział Entertainment Contents firmy Sega, na który składają się franczyzy takie jak Sonic, Persona i Yakuza, odnotował sprzedaż w wysokości 141,7 miliarda jenów przy dochodzie operacyjnym w wysokości 18,7 miliarda jenów w 2. kwartale 2026 roku.

Te dane dotyczące sprzedaży są podobno poniżej prognoz firmy Sega, mimo że odnotowano mocne premiery, takie jak Sonic Racing: Crossworlds i Football Manager 26. Według raportu, sprzedaż powtórna nie powiodła się. Nowe tytuły, pomimo pozytywnego odbioru, osiągnęły gorsze wyniki komercyjne, zgodnie z przewidywaniami firmy Sega.

Kierownictwo stwierdziło, że opóźnienie to wynikało przede wszystkim z preferencji graczy dla tytułów niezależnych i gier AAA, pozostawiając tytuły AA firmy Sega w trudnej sytuacji. Zwrot Sega w kierunku sztucznej inteligencji następuje zaledwie kilka dni po tym, jak japońskie studio podzieliło się obawami dotyczącymi sztucznej inteligencji.

Japoński serwis informacyjny Daily Shinko poinformował, że anonimowy deweloper wymaga teraz od kandydatów ubiegających się o stanowiska artystów gier wideo rysowania projektów postaci lub grafik koncepcyjnych podczas rozmów kwalifikacyjnych.

Ten średniej wielkości deweloper zajął takie stanowisko po zatrudnieniu "oszustów AI", którzy osiągali gorsze wyniki w rutynowej pracy.

Z drugiej strony Sega stara się pozycjonować jako pragmatyczny gracz w rozwijającym się krajobrazie sztucznej inteligencji, wiążąc sztuczną inteligencję z nietwórczymi przepływami pracy.

Firma ma nadzieję, że nie zrazi do siebie fanów, jednocześnie zwiększając rentowność dzięki nadchodzącym tytułom, takim jak Yakuza Kiwami 3 & Dark Ties, Football Club Champions 2026 i nienazwany tytuł w ramach inicjatywy Super Game firmy, który ma zostać wydany w marcu 2026 roku.

Kup Sonic Racing: CrossWorlds na Amazon

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 12 > Sega potwierdza, że będzie wykorzystywać sztuczną inteligencję w tworzeniu gier "tylko w odpowiednich przypadkach", ponieważ rosnące koszty popychają studia w kierunku wydajności
Rahim Amir Noorali, 2025-12- 7 (Update: 2025-12- 7)