Sega podała imponujące liczby w swoim najnowszym zintegrowanym raporcie Sega Sammy Holdings 2025stwierdzając, że seria Persona 5 sprzedała się w ponad 13 milionach egzemplarzy na całym świecie. Obejmuje to oryginalną Persona 5 z 2016 roku, Persona 5 Royal oraz tytuły spin-off, takie jak Persona 5 Strikers, Persona 5 Dancing in Starlight i Persona 5 Tactica.
Liczby te pochodzą bezpośrednio ze zintegrowanego raportu finansowego Sega Sammy za rok 2025, który obejmuje wyniki finansowe spółki holdingowej do 31 marca 2025 roku. Sama Persona 5 Royal rozeszła się w skromnym nakładzie 1,03 miliona egzemplarzy w pierwszym roku do oszałamiającej liczby 7,25 miliona sprzedanych egzemplarzy w 2025 roku.
W międzyczasie cała seria Persona przekroczyła 23,5 miliona sprzedanych egzemplarzy na całym świecie, w czym zasługa gry Persona 3 Reload, która pojawiła się w sklepach cyfrowych 2 lutego 2024 roku i sprzedała się już w 2,07 miliona egzemplarzy.
Jednak nawet przy tych solidnych wynikach sprzedaży, ogólne przepływy pieniężne Sega Sammy Holdings ucierpiały w ubiegłym roku. W roku obrotowym kończącym się 31 marca 2025 r. sprzedaż netto firmy spadła o 8,5% do 428,9 mld jenów, czyli około 2,79 mld USD. Ponadto dochód operacyjny spadł o 16,8% do 48,1 mld jenów, czyli 313 mln USD, co dało marżę na poziomie 11,2%.
Powodem tego był spadek w branży automatów Pachislot i Pachinko firmy Sega, które stanowiły 23% sprzedaży w ubiegłym roku, podczas gdy automaty kasynowe stanowiły zaledwie 1,3%. Z drugiej strony, treści rozrywkowe, w szczególności gry wideo, animacje, towary i zabawki, stanowiły około 75% przychodów brutto.
Sega opublikowała w ostatnich latach kilka niesamowitych hitów, takich jak Sonic X Shadow Generations, Metaphor: ReFantazio, Sonic Superstars, która sprzedała się w liczbie 2,43 miliona egzemplarzy, oraz Sonic Frontiers , która rozeszła się w liczbie 4,57 miliona sztuk, pozwalając działowi gier firmy Sega na rozkwit.
Aby utrzymać tę dynamikę, Sega stawia na "strategię transmedialną". W zintegrowanym raporcie Sega stwierdziła: "Wierzymy, że skoncentrowane inwestycje w celu poprawy jakości tytułów, siła marki wzmocniona dzięki naszej strategii transmedialnej oraz ogólnoświatowy zasięg dystrybucji cyfrowej przyczyniły się do wzrostu powtarzalnej sprzedaży"
Sega planuje rozszerzyć swoje IP, takie jak Sonic, Yakuza, Like a Dragon i Persona, na filmy, programy, towary i nie tylko. Ostatecznym celem jest, aby fani głębiej związali się z ich IP i osiągnęli większe zyski finansowe. Sega oświadczyła ponadto:
"Posuwamy się naprzód z mapami drogowymi dla każdego głównego IP, aby przyspieszyć wysiłki transmedialne, zwiększając tym samym interakcje użytkowników w różnych sektorach.
Kultywując strategiczne sojusze z głównymi dostawcami platform, zamierzamy zwiększyć globalny zasięg naszych IP, przekładając to na dochody poprzez nowe wydania gier, cykliczną sprzedaż, modele free-to-play oraz licencjonowanie i rozwój. Generowane w ten sposób zyski są reinwestowane w celu dalszego zwiększania wartości IP"



