Były starszy menedżer ds. globalnej społeczności w Sega of America, Danny Russell, który przewodził inicjatywie Sega Forever, potwierdził, że opuścił firmę po ponad siedmiu latach za pośrednictwem post na LinkedIn.
W poście ogłosił: "Po pewnym czasie nieobecności w mediach społecznościowych z powodów osobistych, jestem gotów podzielić się tym, że w zeszłym roku odszedłem z Sega, zamykając niesamowity rozdział mojej kariery"
Russell wspomniał w poście o swoich największych osiągnięciach, w tym o uruchomieniu i prowadzeniu Sega Forever od podstaw. Inicjatywa ta została uruchomiona w 2017 roku przez firmę Sega w celu ponownego wydania klasyków retro na iOS i Android.
Projekt Sega Forever ewoluował poza usługę emulacji retro i stopniowo przekształcił się w wysiłek na rzecz ochrony gier, obejmujący retrospektywy oraz odkrywanie i zachowywanie rzadkich zasobów w cyfrowym archiwum.
Obsługa mediów społecznościowych Sega Forever na X stała się głosem entuzjastów retro na całym świecie, publikując niemal codziennie, aż w końcu zamilkła pod koniec sierpnia 2023 r., Z ostatnim postem świętującym odzyskanie i przywrócenie statuetki SEGAWORLD London Sonic na Gamescom.
Wielu spekuluje, że nagła cisza była spowodowana zwolnieniami w firmie Sega. We wrześniu 2023 roku Russell usunął post, który sugerował pewne wewnętrzne zmagania. W poście Russell stwierdził:
Co powinieneś zrobić, gdy byłeś nękany przez cały rok i nikt nie pomaga, pięć miesięcy po złożeniu zażalenia. W ostatnich tygodniach byłem chory, dostosowując się do leków z powodu stresu w zeszłym roku, a ten łobuz wykorzystał ten czas, by odebrać mi jeszcze więcej.
Sega krótko zapowiedziała odrodzenie projektu Sega Forever w styczniu 2025 r. za pomocą przemianowanego konta X, ale od tamtej pory nie doprowadziło to do niczego nowego. Do czerwca 2025 roku Sega usunęła wiele swoich klasycznych tytułów z witryn sklepowych Android i iOS. Jednak gracze, którzy pobrali teraz usunięte tytuły, nadal mogą grać w nie offline.
Russell zakończył post, stwierdzając:
Jestem głęboko wdzięczny fanom, współpracownikom, twórcom treści i partnerom, z którymi pracowałem po drodze. Państwa kreatywność i pasja sprawiły, że każdy projekt był wyjątkowy.
Jestem szczególnie podekscytowany powrotem Shinobi i mam nadzieję, że inne starsze IP, które wspierałem za kulisami (Golden Axe, Streets of Rage, Crazy Taxi, Jet Set Radio, Virtua Fighter) zostaną zauważone, na co zasługują. Życzę moim przyjaciołom z Sega wszystkiego najlepszego w przyszłości.





