Notebookcheck Logo

Recenzja hulajnogi Segway Ninebot KickScooter Max G2: Świetne prowadzenie dzięki w pełni hydraulicznemu zawieszeniu

Prawdopodobnie klasa referencyjna. Ninebot KickScooter Max G2 to jedna z najnowszych hulajnóg elektrycznych od Ninebot/Segway, której cena wywoławcza wynosi około 800 euro (857 USD). Za tę kwotę otrzymują Państwo baterię o pojemności 551 Wh, która powinna zapewnić zasięg do 70 km (44 mil), mocny silnik o mocy 450 W, hydrauliczne zawieszenie z przodu i z tyłu oraz 10-calowe koła.
E-Mobility

Segway jest już znany jako podmarka chińskiej firmy Ninebot, która kilka lat temu przejęła amerykańskiego producenta. Obok F2 D i F2 Plus D, Max G2 jest jednym z nowych modeli wydanych przez firmę w 2023 roku. Ważący ponad 24 kg (53 funty) Max G2 wymaga sporej siły mięśni, aby wciągnąć go do pociągu i jest jedną z najcięższych hulajnóg elektrycznych w swojej klasie. Z drugiej strony może pochwalić się dużym silnikiem, świetnym zasięgiem i pełnym zawieszeniem, które zapewnia znacznie bardziej komfortowe wrażenia z jazdy niż lżejsze modele podstawowe, takie jak Xiaomi Mi Electric Scooter 3które również recenzowaliśmy.

Oznacza to, że Max G2 konkuruje głównie z hulajnogami elektrycznymi o podobnej specyfikacji, takimi jak SoFlow So4 Pro Gen 2 i Niu KQi3 Maxi być może tańszy o 50 Hulajnoga elektryczna Xiaomi 4 Pro.

Porównanie z potencjalnymi konkurentami

Ninebot KickScooter Max G2 SoFlow So4 Pro Gen 2 Niu KQi3 Max Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Eleglide Coozy
Pojemność baterii 551 Wh 504 Wh 608 Wh 446 Wh 450 Wh
Moc znamionowa / Moc maksymalna 450 / 900 Watt 500 / 1000 Watt 450 / 900 Watt 350 / 700 Watt 350 / 700 Watt
Maksymalny stopień wznoszenia 22 % 27-33 % 25 % 20 % 15 %
Waga 24,25 kg 18,73 kg 21,1 kg 17,4 kg 18,7 kg
Rozmiar kół 10" 10" 9,5" 10" 10"
Maksymalne obciążenie 120 kg 150 kg 120 kg 120 kg 120 kg
Cena €800 €800 €900 €750 €600
Ninebot KickScooter Max G2
Ninebot KickScooter Max G2
Skuter elektryczny Xiaomi 4 Pro
Skuter elektryczny Xiaomi 4 Pro
SoFlow So4 Pro Gen 2
SoFlow So4 Pro Gen 2
Niu KQi3 Max
Niu KQi3 Max
Eleglide Coozy
Eleglide Coozy

Dane techniczne - W pełni hydrauliczne zawieszenie i zintegrowana ładowarka

Pokrywa portu ładowania
Pokrywa portu ładowania

Ładowarka jest już wbudowana w Max G2. Chociaż sprawia to, że hulajnoga elektryczna jest cięższa, zapewnia to, że do naładowania pojazdu potrzebny jest tylko kabel zasilający. Zgodnie z dołączoną broszurą, jeśli kabel ulegnie uszkodzeniu, należy go zamówić bezpośrednio u producenta. Bateria o pojemności 551 Wh powinna zazwyczaj wystarczyć na przejechanie 50 km (31 mil). W ekstremalnych przypadkach możliwe jest osiągnięcie do 70 km (44 mil), jeśli jeździ się wydajnie i włączy tryb Eco.

Jedną z najważniejszych cech produktu jest zdecydowanie jego zawieszenie: kierownica jest wyposażona w amortyzator z przodu, a dwa amortyzatory z tyłu zapewniają komfortową jazdę. Oba mechanizmy zawieszenia są hydrauliczne. Obie opony są pneumatyczne, ale bezdętkowe, a w razie uszkodzenia samoczynnie się regenerują.

Chociaż hulajnoga elektryczna ma stopień ochrony IPX5, instrukcja obsługi mówi, że nie należy jeździć na niej w deszczu lub w mokrych warunkach.

Hydrauliczne zawieszenie przednie
Hydrauliczne zawieszenie przednie
Hydrauliczne zawieszenie tylne
Hydrauliczne zawieszenie tylne
Opona
Opona
Proszę nie jeździć w deszczu - pomimo certyfikatu IPX5
Proszę nie jeździć w deszczu - pomimo certyfikatu IPX5
Proszę również nie wyprzedzać samochodów - wow
Proszę również nie wyprzedzać samochodów - wow
Ninebot pomyślał o wszystkim - ała
Ninebot pomyślał o wszystkim - ała
Dane techniczne Ninebot KickScooter Max G2
Model 051501D / 051501E (Niemcy / Europa)
Bateria 551 Wh
Czas ładowania 6 h
Układ napędowy Napęd na tylne koła z 450-watowym silnikiem bezszczotkowym
Prędkość maksymalna 20 km/h (G2 D) /25 km/h (G2 E)
Zasięg według producenta maks. 70 km; zazwyczaj 50 km
Ładowarka 121,8 W
Maksymalne obciążenie 120 kg
Opony 10 cali, pneumatyczne, bezdętkowe
Układ hamulcowy Hamulec elektroniczny (tył), hamulec bębnowy (przód)
Waga 24,25 kg
Wymiary 1210 x 570 x 1264 / 605 mm (rozłożony / złożony)
Oświetlenie Przednie i tylne światła LED, kierunkowskazy LED na końcach kierownicy
Inne funkcje Łączność z aplikacją; elektryczna blokada jednostki napędowej

Rozpakowanie i montaż - sześć śrub i gotowe do pracy

Proszę dokręcić sześć śrub w podanej kolejności i voila!
Proszę dokręcić sześć śrub w podanej kolejności i voila!

Hulajnoga jest dostarczana w dużym kartonowym pudełku z nadrukiem. Jej elementy są zabezpieczone plastikiem.

Hulajnogę elektryczną można szybko skonfigurować, ponieważ większość części jest już wstępnie zainstalowana zaraz po wyjęciu z pudełka. Wszystko, co trzeba zrobić, to dokręcić łącznie sześć śrub na kierownicy; wymagane narzędzie jest dołączone do zestawu. W pudełku znajdą Państwo również przedłużacz zaworu, który ułatwia pompowanie opon, kabel do ładowania, a także instrukcję obsługi i różne inne dokumenty.

Zdjęcia nie oddają w pełni rozmiaru hulajnogi. Chociaż może wyglądać jak inne hulajnogi elektryczne, Max G2 jest większy w rzeczywistości. Nowa hulajnoga ma jeszcze dłuższy drążek kierownicy niż jej poprzednik, co oznacza, że wysocy kierowcy nie muszą już schylać się tak bardzo, jak w poprzednim modelu lub modelu Xiaomi Mi Electric Scooter 3 (wysokość drążka kierownicy: 126 vs. 114 cm, czyli 50 vs. 45 cali).

Max G2 ma również znacznie wyższy (20 vs. 15 cm lub 7,9 vs. 5,9 cala) i szerszy (18 vs. 14,5 cm lub 7,1 vs. 5,7 cala) podnóżek niż Mi Scooter 3, co pozwala na jazdę w dość wysokiej pozycji. Jest to również zauważalne podczas uruchamiania Max G2, ponieważ wymaga nieco więcej wysiłku, aby odepchnąć się od niższych hulajnóg elektrycznych.

Akumulator należy aktywować przed pierwszym włączeniem hulajnogi. Wystarczy podłączyć hulajnogę do zasilania sieciowego na trzy sekundy, a następnie hulajnoga się włączy. Nawet jeśli bateria jest wstępnie naładowana, nie będzie można od razu rozpocząć korzystania z Max G2, ponieważ będzie on ciągle emitował sygnał dźwiękowy i prosił o połączenie z aplikacją. W przeciwnym razie produkt ograniczy swoją maksymalną prędkość do 15 km/h (9,3 mph) i będzie kontynuował irytujący sygnał dźwiękowy. Wspomniana wcześniej hulajnoga elektryczna Xiaomi Mi 3 również wymaga podobnej aplikacji.

Tak więc są Państwo zmuszeni pobrać aplikację Segway-Ninebot i sparować pojazd ze smartfonem. Ale nie można tego zrobić bez udzielenia pozwolenia na lokalizację. Nie można również pominąć samouczka bezpieczeństwa. Po zakończeniu procesu parowania hulajnoga jest aktywowana i można z niej korzystać bez aplikacji.

Aplikacja Ninebot dla Android
Aplikacja Ninebot dla Android
Lista uprawnień część 1
Lista uprawnień część 1
Lista uprawnień część 2
Lista uprawnień część 2

Na początku omówmy minusy: Max G2 jest ciężki, bardzo ciężki. Do jej przenoszenia potrzebna będzie siła obu ramion; osoba może prawdopodobnie trzymać ją tylko przez kilka sekund w jednej ręce. Dzieje się tak zwłaszcza dlatego, że środek ciężkości hulajnogi znajduje się niewygodnie daleko z tyłu, gdy jest ona przenoszona. Max G2 nie nadaje się więc zbyt dobrze do regularnego wnoszenia i znoszenia po schodach i powinien być zabierany do pociągów tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne.

Zgodnie z oczekiwaniami, drążek kierownicy można złożyć. Istnieje mechanizm zabezpieczający, który należy popchnąć w górę, zanim będzie można zwolnić dźwignię blokującą drążek. Sama dźwignia pozostaje bardzo mocno na miejscu i wymaga znacznej siły, aby odciągnąć ją od drążka. Następnie drążek można złożyć i przymocować do sztywnego tylnego błotnika za pomocą haka na kierownicy. W przeciwieństwie do Xiaomi, hak nie służy jako dzwonek, ponieważ Max G2 jest wyposażony w głośny elektroniczny klakson.

Dźwignia szybkiego zwalniania z suwakiem bezpieczeństwa
Dźwignia szybkiego zwalniania z suwakiem bezpieczeństwa
Składanie drążka kierownicy
Składanie drążka kierownicy
Haczyk znajduje się tutaj
Haczyk znajduje się tutaj
W pełni złożony - kto będzie go nosił?
W pełni złożony - kto będzie go nosił?

Funkcje i obsługa - Standardowy wyświetlacz i trzy tryby jazdy

Silnik o mocy 450 W znajduje się w tylnym kole, co oznacza, że moc może być przenoszona nawet wtedy, gdy na chwilę podniesiemy przednie koło, aby wjechać na niewielki krawężnik. Hamowanie odbywa się za pomocą hamulca bębnowego z przodu i hamulca elektronicznego z tyłu.

Hamulec bębnowy z przodu
Hamulec bębnowy z przodu
Przepustnica dla kciuka
Przepustnica dla kciuka
Prymitywny wyświetlacz
Prymitywny wyświetlacz

Prędkość jest regulowana za pomocą przepustnicy kciuka po prawej stronie, a hamowanie odbywa się za pomocą dźwigni po lewej stronie. Ponadto w ustawieniach dostępne są trzy tryby jazdy (Eco, Standard, Sport). Niemiecka wersja ma ograniczenie prędkości do 15 km/h (9,3 mph) w trybie Eco i 20 km/h (12,4 mph) z nieznacznie zmniejszonym przyspieszeniem w trybie Standard. W trybie Sport może osiągnąć prędkość 22 km/h (13,7 mph). Poza Niemcami prędkość maksymalna Maxa G2 jest ograniczona do 25 km/h (15,5 mph), a w USA można jechać nawet 35,4 km/h (22 mph).

Wbudowany wyświetlacz jak zwykle znajduje się na środku sztycy kierownicy i ma wymiary około 4,2 x 2,4 cm (1,7 x 0,9 cala). Wygląda prawie tak samo jak ten w Xiaomi i pokazuje najważniejsze informacje. Na przykład procent baterii jest wyświetlany podczas ładowania. Podczas jazdy podawana jest prędkość, tryb jazdy, stan oświetlenia, poziom naładowania baterii i stan Bluetooth. Brakuje nam licznika kilometrów na hulajnodze, szczególnie podczas jazdy; te informacje są dostępne tylko w aplikacji. Biorąc pod uwagę, że każdy starożytny komputer rowerowy jest w stanie wskazać podróż i / lub całkowity dystans, chcielibyśmy, aby producenci dostarczali więcej danych na swoich wyświetlaczach.

Konfiguracja oświetlenia - wskaźnik i klakson w Max G2

Konfiguracja oświetlenia jest doskonała. Max G2 jest wyposażony nie tylko w jasne przednie światło i tylne światło, które zwiększyło swój rozmiar, ale także kierunkowskazy po lewej i prawej stronie. Kierunkowskazy te znajdują się na samych końcach chwytów i kierują światło zarówno do przodu, jak i do tyłu. Wyświetlacz informuje kierowcę, czy migacze i światła są włączone.

Ale ponieważ przednie światło jest umieszczone dość wysoko, jeden z kabli prowadzących do kierownicy zawsze znajduje się nieco na jego drodze. Przewód hamulcowy zwisa tuż przed reflektorem i zakłóca wiązkę światła.

Elektroniczny klakson jest bardzo głośny i może być nawet słyszalny dla kierowców. Światła i klakson obsługuje się lewym kciukiem.

Przednie światło - kabel przeszkadza
Przednie światło - kabel przeszkadza
Tylne światło
Tylne światło
Lampka kontrolna
Lampka kontrolna
Przyciski do sterowania kierunkowskazami i klaksonem
Przyciski do sterowania kierunkowskazami i klaksonem

Aplikacja i inteligentne funkcje - Skomplikowane i powolne

Jak wspomniano wcześniej, konieczne jest jednorazowe podłączenie hulajnogi do aplikacji na początku, w przeciwnym razie ograniczy ona swoją maksymalną prędkość do 15 km/h (9,3 mph) i będzie emitować ciągły sygnał dźwiękowy. Teoretycznie można później korzystać z urządzenia bez aplikacji.

Proszę utworzyć konto
Proszę utworzyć konto
Numer telefonu jest wymagany dla kodu weryfikacyjnego
Numer telefonu jest wymagany dla kodu weryfikacyjnego
Proszę wyszukać urządzenie (Bluetooth + GPS)
Proszę wyszukać urządzenie (Bluetooth + GPS)
W końcu podłączony
W końcu podłączony

Aplikacja zapewnia jednak przydatne ustawienia i dodatkowe informacje. Jest to szczególnie ważne, biorąc pod uwagę, że wyświetlacz pokładowy skutera pokazuje tylko bardzo podstawowe informacje.

Liczne dodatkowe opcje obejmują poziom odzyskiwania energii poprzez hamowanie regeneracyjne (trzy ustawienia: Silne, Słabe, Wyłączone), tryb chodzenia, zachowanie ładowania akumulatora, blokadę kodową i funkcję antykradzieżową, która sprawia, że skuter zaczyna migać światłami i głośno piszczeć, gdy wykryje nienormalne wibracje.

Istnieją również mniej popularne ustawienia, takie jak kontrola trakcji (obecnie wciąż w fazie beta). Hulajnoga elektryczna jest również kompatybilna z aplikacją Apple Find My, która ułatwia odnalezienie urządzenia w przypadku jego zgubienia.

Ekran główny
Ekran główny
Proszę przewinąć w dół
Proszę przewinąć w dół
i dalej w dół
i dalej w dół
Więcej funkcji
Więcej funkcji
Zachowanie podczas ładowania
Zachowanie podczas ładowania
Kontrola trakcji w fazie beta
Kontrola trakcji w fazie beta
Aktualizacja oprogramowania układowego
Aktualizacja oprogramowania układowego
Powiadomienie o aktualizacji nie znika
Powiadomienie o aktualizacji nie znika

Chociaż aplikacja jest bogata w funkcje, jest bardzo nieintuicyjna, skomplikowana i niewiarygodnie powolna i zdecydowanie wymaga optymalizacji.

Po pierwsze, nie jest jasne, gdzie niektóre rzeczy znajdują się w aplikacji. Rzeczywiste opcje znajdują się w "Więcej funkcji" na samym dole ekranu głównego. Jednocześnie można kliknąć obraz skutera u góry, aby uzyskać dostęp do nowego (pośredniego) niezbyt użytecznego ekranu, który pozwala przejść do pulpitu nawigacyjnego z informacjami o jeździe (dane dotyczące prędkości, dystans podróży itp.) lub informacjami o urządzeniu za pomocą kolejnego kliknięcia. W tym momencie użytkownik znajduje się już na trzecim poziomie aplikacji, co nie ma większego sensu.

Co więcej, po każdym kliknięciu przez kilka sekund pojawia się pusty ekran z kółkiem ładowania, mimo że wszystko, co robisz, to dostęp do prostego podmenu. Pozostaje tajemnicą, co sprawia, że aplikacja ładuje się tak długo.

Ogólnie rzecz biorąc, aplikacja nie jest łatwa w nawigacji, niepotrzebnie skomplikowana i irytująco powolna. Przydałoby się jej menu z nie więcej niż dwoma poziomami i dobrze zorganizowany ekran główny, który umożliwia dostęp do wszystkich opcji. Wydaje nam się dziwne, że aplikacja wciąż cierpi na takie bóle rozwojowe, mimo że z pewnością istnieje już od dłuższego czasu.

Bezcelowy 2. poziom średnio zaawansowany
Bezcelowy 2. poziom średnio zaawansowany
3 poziom (deska rozdzielcza)
3 poziom (deska rozdzielcza)
Czy GPS jest wymagany ze względu na Android?
Czy GPS jest wymagany ze względu na Android?
Będą Państwo często widzieć ten irytujący ekran ładowania
Będą Państwo często widzieć ten irytujący ekran ładowania

Prowadzenie i komfort - fantastyczne i bardzo wysokie

Nasza trasa testowa rozciąga się od północno-zachodniej części Berlina, wzdłuż pierścienia Gesundbrunnen do Pałacu Charlottenburg, przez Ogrody Pałacowe (nieasfaltowe drogi) i trochę dalej. Następnie pojechaliśmy tą samą trasą z powrotem, a następnie pojechaliśmy wspaniałą, gładką asfaltową ścieżką rowerową tuż obok autostrady i przez Seestraße. Podczas jazdy napotkaliśmy kilka niewielkich podjazdów przez mosty, spiralną rampę prowadzącą w górę mostu (patrz zdjęcie poniżej) i stromy podjazd w Ogrodach Pałacowych.

Strome wejście na most
Strome wejście na most
Wzdłuż drogi wodnej
Wzdłuż drogi wodnej
Podróże z Max G2
Podróże z Max G2
W ogrodach pałacu Charlottenburg
W ogrodach pałacu Charlottenburg

Potężny 450-watowy silnik napędza hulajnogę z dużą siłą podczas przyspieszania. Można zauważyć wyraźną różnicę w porównaniu z 300-watowym silnikiem oferowanym przez Xiaomi Mi Electric Scooter 3 Hulajnoga elektryczna Xiaomi Mi 3. Jeśli można ufać wskaźnikowi, hulajnoga może poruszać się konsekwentnie z maksymalną prędkością 22 km/h (13,7 mph), a nie 20 km/h (12,4 mph). To, wraz z szybkim przyspieszeniem, daje kierowcom poczucie, że mogą jechać nieco szybciej niż na wyżej wymienionej hulajnodze Xiaomi. Nie zauważyliśmy żadnego znaczącego opóźnienia między naciśnięciem przepustnicy a reakcją skutera. Pod tym względem Max G2 jest również przyjemny i szybki. Przy wyłączonym odzyskiwaniu energii hulajnoga jest w stanie kontynuować swobodne toczenie się przez długi czas, co oznacza, że silnik ma raczej niski opór. W zależności od otoczenia, hałas silnika może wahać się od ledwo zauważalnego do całkowicie niesłyszalnego (np. na drodze).

Z drugiej strony hamulce mają stosunkowo miękki tuning, co dotyczy również dźwigni hamulca. W rezultacie trzeba pociągnąć dźwignię prawie do samego uchwytu, aby mocno zahamować. Ale przynajmniej nie grozi ci przelecenie przez kierownicę, jeśli kiedykolwiek wciśniesz hamulce z mniejszą ostrożnością.

Podnóżek jest przyjemnie szeroki i długi oraz zapewnia wygodne miejsce do stania. Max G2 jest bardzo wygodny w prowadzeniu, nie tylko ze względu na swój rozmiar, wagę i zawieszenie, które naszym zdaniem wykonuje świetną robotę. Przyłapaliśmy się na instynktownym napinaniu ciała w oczekiwaniu na wyboje (coś, czego nauczyliśmy się z naszego doświadczenia w jeździe na skuterach bez zawieszenia), a potem podziwialiśmy, jak delikatnie Max G2 ślizgał się po nich. Tylne amortyzatory wydają tylko lekki stukot, gdy mamy do czynienia z większymi wybojami. Jeździliśmy nawet na hulajnodze po nierównych, brukowanych ścieżkach (co nie jest problemem na płaskich drogach). Oczywiście nie było to przyjemne doświadczenie, ale zadziwiające jest to, jak wiele drgań może pochłonąć sama hulajnoga w tak ekstremalnym scenariuszu. Co więcej, można nawet nieco dostosować sztywność tylnego zawieszenia do swoich potrzeb, przestawiając amortyzatory z pozycji "Soft" na "Hard" lub odwrotnie.

Przestronny podnóżek
Przestronny podnóżek
Podwójne tylne zawieszenie
Podwójne tylne zawieszenie

Niestety, funkcja "Cruise Control" nie jest dostępna w prostych Niemczech, co oznacza, że trzeba trzymać przepustnicę wciśniętą kciukiem nawet podczas jazdy na długich odcinkach prostej i równej drogi.

Przyspieszanie i hamowanie

Przyspieszenie jest naprawdę doskonałe w trybie sportowym i mniej więcej tak dobre, jak w modelu SoFlow So4 Pro Gen 2(który może pochwalić się 500-watowym silnikiem), z uwzględnieniem wagi kierowcy. Max G2 może nawet nieznacznie wyprzedzać w tym dziale.

Porównanie: przyspieszenie
Porównanie: przyspieszenie

Wiele skuterów z hamulcami tarczowymi może hamować ze znacznie większą szybkością i mocą niż Max G2, który ma przedni hamulec bębnowy, a także elektroniczny hamulec tylny. Nie trzeba być tak ostrożnym podczas hamowania na Max G2, ale wydłuża to również drogę hamowania.

Porównanie: hamowanie
Porównanie: hamowanie

Bateria i ładowanie - Wbudowana ładowarka

Bateria ma pojemność 551 Wh i może być ładowana przez dwa różne porty. Ninebot dołączył kabel 230V, za pomocą którego hulajnoga może ładować się prądem do 2A. Drugi port jest przeznaczony do użytku z okrągłą wtyczką 42 V i może obsługiwać do 5 A.

Ładowarka jest wygodnie zintegrowana z Max G2, co oznacza, że do naładowania baterii potrzebny jest tylko odpowiedni kabel, a nie nieporęczny zasilacz. Ale jak wspomniano wcześniej, sprawia to, że hulajnoga jest cięższa. Dobrym kompromisem między wagą a wygodą byłaby wymienna bateria, taka jak w modelu So4 Pro Gen 2. Bateria w Ninebocie jest niestety niewymienna.

Najlepiej byłoby naładować baterię w nocy przed jazdą, ponieważ proces ten zajmuje około sześciu godzin. Podczas ładowania hulajnogi wyświetlacz zaświeci się i pokaże aktualny procent naładowania baterii. Paski poziomu naładowania akumulatora będą migać od jednego do pięciu, wskazując postęp ładowania. Zapali się również tylne światło, co wydaje się niepotrzebnym dodatkowym zużyciem energii. Gdy bateria jest pełna, wbudowana ładowarka i wyświetlacz po prostu się wyłączą, aby zapobiec przeładowaniu.

Dwa porty ładowania i wbudowana ładowarka
Dwa porty ładowania i wbudowana ładowarka
Bateria rozładowała się po około 41 km w trybie sportowym
Bateria rozładowała się po około 41 km w trybie sportowym

Zakres

Ninebot twierdzi, że e-hulajnoga ma maksymalny zasięg 70 km (43,5 mil) i zazwyczaj może pokonać około 50 km (31,1 mil). Zabraliśmy Max G2 na naszą bardzo zróżnicowaną jazdę testową po Berlinie (patrz wyżej: gładki płaski asfalt, ścieżki parkowe i kilka podjazdów na mosty). Rowerzysta ważył około 72 kg (158,7 funta), a temperatura na zewnątrz wynosiła około 12°C (53,6°F).

W trybie sportowym (maksymalna prędkość 22 km/h w Niemczech, czyli 13,7 mph) hulajnoga elektryczna przejechała 41 km (25,5 mil) i była naprawdę bliska całkowitego rozładowania. Średnia prędkość wynosiła 18,6 km/h (11,6 mph) według Komoot. Aplikacja Ninebot wskazywała jednak średnią prędkość 14,3 km/h (9,1 mph). Krótkie postoje zostały prawdopodobnie uwzględnione w tych szacunkach, ponieważ poza tym obie aplikacje podały bardzo podobne dane.

Całkowity dystans pokonany podczas jazdy
Całkowity dystans pokonany podczas jazdy
Najpierw około 35 km (21,7 km)
Najpierw około 35 km (21,7 km)
Średnia prędkość 18,6 km/h (11,6 mph)
Średnia prędkość 18,6 km/h (11,6 mph)
Aplikacja Komoot i Ninebot odnotowały podobne liczby
Aplikacja Komoot i Ninebot odnotowały podobne liczby
Następnie kolejne ok. 5 km (3,1 mil) (aplikacja Ninebot)
Następnie kolejne ok. 5 km (3,1 mil) (aplikacja Ninebot)

Nasza druga trasa testowa miała "tylko" 10 km długości, ale tym razem korzystaliśmy z trybu standardowego. W tym trybie hulajnoga przyspiesza zauważalnie wolniej. Ta podróż obejmowała przejechanie 5 km ścieżką rowerową wzdłuż prostej Seestraße, a następnie powrót w przeciwnym kierunku. Poza momentami, w których zatrzymywaliśmy się na światłach, Max G2 jechał na pełnym gazie. W rezultacie nasza średnia prędkość wynosiła 19,1 km/h (11,9 mph) według Komoot, podczas gdy aplikacja Ninebot wskazywała tylko 15,5 km/h (9,6 mph). Różnica wynika prawdopodobnie z czasu postoju na światłach (Komoot's Time in Motion vs. Ninebot app's Record Time).

Po przejechaniu 10 km poziom naładowania baterii spadł ze 100% do 87%. Następnie w pełni naładowaliśmy baterię zużywając 103,7 Wh energii. Odpowiada to mniej więcej 10,4 Wh zużytym na kilometr. Szacunki sugerują, że Max G2 może teoretycznie przejechać 53 km (32,9 mil) na jednym ładowaniu, co jest zbliżone do typowego zasięgu deklarowanego przez producenta.

Komoot: 10 km trasa testowa
Komoot: 10 km trasa testowa
Aplikacja Ninebot: Rekordowy czas
Aplikacja Ninebot: Rekordowy czas
Komoot: W ruchu
Komoot: W ruchu

Max G2 jest prawdopodobnie w stanie osiągnąć 70 km (43,5 mil) w trybie Eco i w idealnych warunkach (prosta droga, gładki asfalt, wysoki odzysk energii). Można zatem oczekiwać zasięgu około 40 km (24,9 mil) w trybie Sport i około 10 km (6,2 mil) więcej w trybie Standard.

Dzięki dużej baterii skuter może utrzymywać swoje osiągi przez długi czas. I choć osiągi spadają przy niskim poziomie naładowania akumulatora, można się zastanawiać, kiedy to faktycznie następuje i jak duża jest utrata osiągów. Dzieje się tak dlatego, że spadek ten jest bardzo subtelny i pozornie narasta tak powoli i stopniowo, że trudno go zauważyć. Max G2 drastycznie zmniejszy swoją wydajność i rzadko osiągnie 20 km/h (12,4 mph), gdy ostatni z pięciu pasków baterii zacznie świecić na czerwono. Ale nawet wtedy pozostaje jeszcze wystarczająco dużo soku na kolejne kilka kilometrów (około 2-4 km).


Za

+ doskonałe prowadzenie
+ przednie i tylne zawieszenie hydrauliczne
+ wysoki drążek kierownicy
+ kierunkowskazy
+ duży akumulator
+ zintegrowana ładowarka

Przeciw

- bardzo ciężki
- wyświetlacz barebones
- mylący

Werdykt - Świetne prowadzenie, gdyby tylko nie był tak ciężki

Hulajnoga Segway Ninebot KickScooter Max G2 została dostarczona przez firmę Segway
Hulajnoga Segway Ninebot KickScooter Max G2 została dostarczona przez firmę Segway

Segway Ninebot KickScooter Max G2 oferuje jedno z najlepszych - jeśli nie najlepsze - prowadzenie wśród hulajnóg elektrycznych poniżej 1000 euro (1072 USD). Przednie i tylne zawieszenie hydrauliczne nie jest tylko chwytem marketingowym, ale raczej prawdziwym atutem produktu. Dzięki niemu hulajnoga płynnie pokonuje większość nierówności na drodze. Wysoka kierownica i duży podnóżek pozwalają użytkownikom przyjąć wygodną pozycję podczas jazdy.

To powiedziawszy, ze względu na swoją wagę, Max G2 nie będzie dla absolutnie wszystkich zainteresowanych zakupem hulajnogi elektrycznej. Osoby, które długo dojeżdżają do pracy i szukają hulajnogi elektrycznej tylko do pokonania ostatnich kilku kilometrów lub do zastąpienia jazdy autobusem z dworca kolejowego do miejsca pracy, szybko przekonają się, że ciągnięcie hulajnogi jest uciążliwe. Dotyczy to również osób mieszkających na wysokich piętrach. Waga hulajnogi jest zarówno przekleństwem, jak i błogosławieństwem: zapewnia płynną i wygodną jazdę, ale noszenie Max G2 jest czymś, czego nie chce się robić. Hulajnoga jest również ogromna i nieporęczna, przez co może nie zmieścić się do bagażnika mniejszego samochodu.

Ponadto Ninebot naprawdę musi przerobić lub zoptymalizować swoją aplikację. Ciągłe ekrany ładowania i niejasne menu są mniej niż optymalne.

Segway Ninebot KickScooter Max G2 oferuje jedną z najlepszych właściwości jezdnych wśród hulajnóg elektrycznych poniżej 1000 euro (1072 USD). Jednak najlepiej byłoby, gdyby nie musieli go Państwo często nosić, ponieważ jest zbyt ciężki.

Ci, którzy chcą mniejszej, bardziej przenośnej hulajnogi elektrycznej do pociągów, powinni zamiast tego przyjrzeć się lżejszym opcjom Xiaomi i podobnym. Jeśli jednak nie przeszkadza Państwu waga Max G2, możemy go polecić bez zastrzeżeń.

Cena i dostępność

Segway Ninebot KickScooter Max G2 jest dostępny u sprzedawców detalicznych, takich jak Amazon, w cenie €820 (lub US$900).

Transparency

The present review sample was made available to the author as a loan by the manufacturer or a shop for the purposes of review. The lender had no influence on this review, nor did the manufacturer receive a copy of this review before publication. There was no obligation to publish this review.

Price comparison

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Laptopy > Recenzja hulajnogi Segway Ninebot KickScooter Max G2: Świetne prowadzenie dzięki w pełni hydraulicznemu zawieszeniu
Christian Hintze, 2023-11-14 (Update: 2023-11-14)