Notebookcheck Logo

Xiaomi Electric Scooter 4 Pro w recenzji: Czy topowy skuter dostarcza to, co obiecuje?

Dobry początek... Szukając wysokiej jakości skutera z homologacją drogową, trudno w tej chwili ominąć Xiaomi. Producent oferuje różne modele z różnych kategorii cenowych. W przypadku Electric Scooter 4 Pro testujemy topowy model od Xiaomi, który ma wyróżniać się wysoką wydajnością i dużym zasięgiem.
E-Mobility Gadget Accessory

Xiaomi wymienia w swoim sklepie cztery różne modele e-hulajnóg (pomijając wszelkie edycje specjalne): Mi Electric Scooter 1S o zasięgu do 30 km (~19 mi), prędkości maksymalnej 20 km/h (~12 mph), wadze 12,5 kg (~28 lb) i cenie około 470 euro (~$512), Mi Electric Scooter Pro 2 o zasięgu do 45 km (~28 mi), prędkości maksymalnej 20 km/h (~12 mph), wadze 14.2 kg (~31 lb) wagi i cenie około 580 euro (~$632), a także Mi Electric Scooter 3 z około 30-kilometrowym (~19 mi) zasięgiem, prędkością maksymalną 25 km/h (~15 mph) i wagą 13 kg (~29 lb) w cenie 530 euro (~$577), którego test opublikujemy wkrótce.

Mi Electric Scooter 1S Mi Electric Scooter Pro 2 Mi Electric Scooter 3
Xiaomi Electric Scooter 4 Pro
Max. Zasięg (wg producenta)/pojemność baterii 30 km/275 Wh 45 km/474 Wh 30 km/275 Wh 55 km/446 Wh
Prędkość maksymalna 20 km/h 20 km/h 25 km/h 25 km/h
Moc znamionowa/maksymalna 300 W/600 W 300 W/600 W 300 W/600 W 350 W/700 W
Maks. Stopniowanie 14 % 20 % 16 % 20 %
Waga 12,5 kg 14,5 kg 13,2 kg 17,4 kg
Opony 8,5 cala 8,5 cala 8,5 cala 10 cala
Maks. obciążenie 100 kg 100 kg 100 kg 120 kg

Dane techniczne - Xiaomi obiecuje duży zasięg

Electric Scooter 4 Pro już teraz wyraźnie przebija swoje modele rodzeństwa pod względem specyfikacji, którymi są: zasięg do 55 km (~34 mi), prędkość maksymalna 25 km/h (~15 mph), moc maksymalna do 700 W przy łącznej wadze niebagatelnej 17,4 kg (~38 lb). Xiaomi dobrze płaci za dodatkową wydajność, zasięg i funkcje z ceną około 750 euro (~ 817 dolarów).

Xiaomi Electric Scooter 4 Pro
bateria 446 Wh (12,4 Ah)
Napęd Napęd na przednie koła (350 watów nominalnie, 700 watów maks.); nachylenie maks. 20%
Prędkość maksymalna 25 km/h; trzystopniowa regulacja do 6 km/h (~4 mph, tryb push), 20 km/h, 25 km/h (~12 & 15 mph);
Zasięg do 55 km (~34 mil)
Ładowarka 42 V 1,7 A, odpowiada 70 W, czas ładowania około 8-9 h
Ładowność 120 kg (~265 lb)
Wymiary 112 x 49 x 124 cm (~3,7 x 1,6 x 4,0 stopy)
Opony 10-calowe opony pneumatyczne
Układ hamulcowy mechaniczny hamulec tarczowy (tył) + hamulec elektroniczny/E-ABS (przód)
Waga 17,4 kg (~38 lb)
Oświetlenie/Bezpieczeństwo światło LED przód/tył, światło hamulca (migające); E-ABS; IPX4 (ochrona przed bryzgami wody z każdej strony)
inne cechy gumowana płyta startowa (15 cm/6 in, szeroka), dostępne pozwolenie na użytkowanie dla DE (model 20 km/h)
Strona producenta Xiaomi AT

Rozpakowanie i montaż - 4 śruby i można ruszać na (dziką) przejażdżkę

Karton, w którym dostarczany jest Electric Scooter 4 Pro, po otwarciu ma w środku gotową drukowaną skróconą instrukcję obsługi, dzięki której hulajnoga jest błyskawicznie gotowa do użycia. Rozpakuj ją, złóż złożoną pionową kierownicę i zatrzaśnij ją na miejscu, załóż kierownicę i przymocuj ją na miejscu za pomocą czterech śrub. W zestawie znajduje się klucz imbusowy z ergonomicznym uchwytem, a do otwarcia pudełka nie potrzeba żadnych narzędzi poza nożem. Jest też obszerna instrukcja obsługi w kilku językach, ale tak naprawdę nie jest ona potrzebna. Przy okazji można zacząć jazdę zaraz po rozpakowaniu, zainstalowane akumulatory Li-Ion są już wstępnie naładowane!

Jak to zwykle bywa w przypadku większości e-hulajnóg, również w Xiaomi 4 Pro bateria jest zamontowana na stałe i nie można jej wyjąć. Oznacza to, że cały skuter musi być transportowany do stacji ładowania. Przy łącznej wadze 17,4 kilograma (~38 lb) już schody, które trzeba pokonać, mogą być wyzwaniem. Ładowarka waży około 400 gramów (~0,9 lb), ma kabel o długości około 3 metrów (~10 stóp) i dzięki temu może być przenoszona w razie potrzeby.

Składana pionowa kierownica może być przymocowana do tylnego koła za pomocą paska i w ten sposób może być używana jako uchwyt do przenoszenia. Proces ten trwa tylko kilka sekund, mechanizm blokujący na kierownicy sprawia bardzo solidne i bezpieczne wrażenie i jest łatwy w obsłudze. Po złożeniu hulajnoga może być przenoszona przez przeszkody i schowana w bagażniku. Hulajnoga jest nieco bardziej kompaktowa niż np. testowany Eleglide Coozy.

 

Budowa, wyposażenie i działanie - Xiaomi Scooter 4 Pro jest w pełni przystosowany do ruchu drogowego

Aluminium dominuje wśród materiałów konstrukcyjnych Scooter 4 Pro. Hulajnoga posiada typową dla linii Xiaomi konstrukcję z aluminiowych rurek, dzięki czemu wygląda na lżejszą i bardziej zwrotną niż jest w rzeczywistości. Stabilność nie pozostawia nic do życzenia, a jakość wykonania także stoi na wysokim poziomie. W rodzinie Xiaomi, Pro 4 wyróżnia się ładownością do 120 kg (~265 lb). Jeśli chodzi o kolorystykę, to cały skuter utrzymany jest w czarno-szarej tonacji. Akcenty wyznaczają przewód hamulcowy z czerwonym oplotem, czerwona osłona gniazda ładowania oraz rzucające się w oczy czerwone pierścienie w oponach.

Duża waga skutera wynika przede wszystkim z dużej zainstalowanej baterii. W porównaniu do modeli o podobnej pojemności czy zasięgu, takich jak Eleglide Coozy, jest ona nawet minimalnie lżejsza. Wymiary hulajnogi wynoszą 120 cm długości, 124 cm wysokości i kierownica o szerokości 49 centymetrów (~3,7 x 4,0 x 1,6 stopy). Podnóżek mierzy około 15 x 50 cm (~6 x 20 in) i pozwala na mniej więcej równoległe ułożenie stóp w kierunku jazdy, choć nie do końca tak wygodne jak nasze urządzenie porównawcze, czyli Eleglide Coozy. Kierownica znajduje się na wysokości 102 cm (~40 in), patrząc od strony podnóżka.

Xiaomi Scooter 4 Pro jest kontrolowany za pomocą centralnego przycisku sterującego pod małym wyświetlaczem w centrum kierownicy. Tutaj można włączyć i wyłączyć hulajnogę, wybrać tryb jazdy i włączyć lub wyłączyć światło. Wyświetlacz pokazuje prędkość, ale nie przejechane kilometry. Zasięg jest wyświetlany poprzez schematycznie przedstawione ogniwo baterii z 5 segmentami, z których każdy odpowiada 20 procentom.

Sprzęt oświetleniowy - "czarna dziura" przed skuterem

Hulajnoga Xiaomi posiada przedni reflektor LED, tylne światło LED lub światło hamowania (migające na czerwono), odblaski po bokach w tylnej części oraz dodatkowy, skierowany do przodu reflektor (biały) nad przednim kołem. Odpowiedni symbol na wyświetlaczu informuje kierowcę o włączeniu światła. Niestety Scooter 4 Pro nie posiada kierunkowskazu, więc zmianę kierunku jazdy trzeba będzie sygnalizować rękami, co wymaga wprawy, bo e-hulajnogę bardzo trudno prowadzić jedną ręką.

Przedni reflektor LED zapewnia jasny stożek światła, który dobrze oświetla obszar od 3 do około 17 metrów (~10 do 56 stóp) przed skuterem. Oznacza to, że jazda w ciemności sama w sobie działa dobrze, ale między skuterem a rozpoczynającym się stożkiem światła jest "martwa strefa". Istnieje ryzyko przeoczenia małych przeszkód bezpośrednio przed e-hulajnogą i tym samym wytrącenia z równowagi.

 

Aplikacja - więcej informacji i opcji ustawień

Aby dokonać dalszych ustawień lub odczytać informacje, należy zainstalować aplikację Xiaomi Home i sparować skuter ze smartfonem. Proces ten był nieco uciążliwy w przypadku naszego egzemplarza recenzenckiego, ponieważ był on jeszcze przypisany do innego konta i trzeba było go najpierw usunąć. Nie powinno to stanowić problemu w przypadku nowego urządzenia, ale należy zachować ostrożność w przypadku używanych modeli.
Po ponownym "odblokowaniu" skutera proces parowania był szybki, a pomocny okazał się kod QR na samym skuterze.

Pozostały zasięg w kilometrach oraz stan baterii w procentach można teraz odczytać w aplikacji Xiaomi Home. Możliwe jest również zablokowanie silnika i zabezpieczenie skutera przed nieautoryzowanym użyciem. Oczywiście nie jest to ochrona fizyczna zważywszy, że e-hulajnoga nadal może zostać wyniesiona lub popchnięta, nawet jeśli w tym drugim przypadku hulajnoga rozpaczliwie wzywa pomocy w postaci cichych dźwięków. Dlatego warto mieć przy sobie staromodną blokadę rowerową.

W pozostałych punktach menu można ustawić tylne światło na "always on", włączyć lub wyłączyć kontrolę prędkości, czyli tempomat, a także wywołać dodatkowe informacje o zasięgu i baterii. Można również wybrać stopień odzysku energii/rekuperacji lub efekt elektronicznego hamowania w trzech stopniach.
Brakuje nam opcji dezaktywacji kickstartu, jaką oferuje np. Eleglide Coozy (uwaga, może być niedozwolona w danym kraju). Przydałaby się też opcja regulacji tempomatu, bo czasami był nieco kłopotliwy w obsłudze. O tym więcej nieco później.

Osiągi i komfort jazdy - Bardzo zwinna i dobra zdolność do wspinaczki

W zależności od wybranego trybu jazdy, ale przede wszystkim w trybie Sport, osiągi Xiaomi Electric Scooter 4 Pro są natychmiast zauważalne po pierwszym naciśnięciu kontroli prędkości. Przyspiesza zauważalnie szybko, co wywoła uśmiech na twarzach doświadczonych kierowców skuterów, podczas gdy nowicjusze mogą być zaskoczeni zwinnością.

Xiaomi obiecuje sporo technologii w oponach. Zastosowano bezdętkowe, 10-calowe opony pneumatyczne, które dzięki konstrukcji "DuraGel" mają szczególnie dobrze amortyzować wstrząsy, a także mają być samouszczelniające. Tak przynajmniej obiecuje strona produktowa Xiaomi. W teście praktycznym doświadczamy komfortu jazdy oczekiwanego od opon w tym rozmiarze, bez żadnych szczególnie zauważalnych zalet czy wad. Lekkie nierówności nie stanowią problemu, ale wyboje lub niskie krawężniki o wysokości kilku lub kilkunastu centymetrów powinny być omijane. Scooter 4 Pro chce być również prowadzony na drogach, które są tak dobre, jak to tylko możliwe.

Koło skrętu (pchane) wynosi zaledwie 1,3 metra (~4,3 stopy), co sprawia, że e-hulajnoga jest znacznie bardziej zwrotna niż np Niu KQi3 (tutaj w teście) lub Eleglide Coozy.

Scooter 4 Pro od Xiaomi posiada trzy możliwe do wyboru tryby jazdy. Aby się między nimi przełączać, należy dwukrotnie nacisnąć centralny przycisk sterujący pod wyświetlaczem. Pojedyncze kliknięcie aktywuje lub dezaktywuje światło. Tryb "pedestrian" to rodzaj pomocy w pchaniu, na przykład gdy hulajnogę trzeba pchać pod górę. Prędkość jest tu ograniczona do kilku km/h, a hulajnoga reaguje raczej rekreacyjnie. Problem: Aby aktywować silnik, trzeba albo przez krótki czas energicznie popychać lub "odpalać" hulajnogę, albo wykonać kick start i "przyspieszyć" jednocześnie, tylko po to, by zaraz potem znów odskoczyć. Zwłaszcza w przypadku wspomagania pchania byłoby znacznie wygodniej, gdyby silnik można było kontrolować z postoju, przynajmniej w tym trybie. W trybie "Standard" prędkość maksymalna jest ograniczona do 20 km/h (~12 mph), a przyspieszenie również wydaje się nieco luźne. W trybie "Sport" dostaje się prosto do celu. Xiaomi Scooter 4 Pro pokazuje w tym trybie prawdziwie sportowe przyspieszenie, a także osiąga tutaj swoją (zablokowaną) prędkość maksymalną 25 km/h (~15 mph). W Niemczech skuter jest dławiony do 20 km/h, aby spełnić obowiązujące przepisy.

Podczas testu nie mogliśmy zaprzyjaźnić się z funkcją tempomatu skutera. Teoretycznie, przynajmniej według aplikacji, po około 5 sekundach trzymania przepustnicy w stałej pozycji można zwolnić dźwignię i po tym czasie rozlega się dłuższy sygnał dźwiękowy, a skuter Xiaomi utrzymuje prędkość. W teście działało to w miarę niezawodnie tylko przy zależnych od trybu prędkościach maksymalnych, czyli 20 i 25 km/h (~12 & 15 mph). Aby móc ustalić dowolnie wybraną prędkość poniżej tej wartości, potrzebna była niemal nieskończona cierpliwość. W związku z tym, prędkość wielokrotnie nie była utrzymywana po sygnale dźwiękowym i w każdym przypadku trzeba było podejmować dziesiątki prób, aby móc ją zalogować. Na lekkich wzniesieniach czy nierównościach drogi nie udało nam się w ogóle aktywować tempomatu.

Przyspieszenie i hamowanie - Dobrze się rozpędza, gwałtownie zwalnia

Kluczowa specyfikacja Scooter 4 Pro obiecuje na papierze sporo zabawy: 700 watów mocy maksymalnej (moc znamionowa 350 W), możliwość wspinania się o 20% i prędkość maksymalna 25 km/h (~15 mph) to ma być to według Xiaomi. I rzeczywiście, skuter Xiaomi jest dość sportowy, przynajmniej w trybie Sport. Z niego też korzystamy podczas wszystkich poniższych testów. Ponieważ hulajnoga umożliwia jedynie kick start, mierzymy przyspieszenie od 5 km/h (~3 mph) i porównujemy je z już testowanymi e-hulajnogami. Podana jest średnia z 5 pomiarów. W nawiasie podano odpowiednią wagę jeźdźca i temperaturę zewnętrzną w momencie przeprowadzania testu.

Przyspieszenie w porównaniu
Przyspieszenie w porównaniu

Krótkodystansowy sprint od 5 do 15 km/h (~3 do 9 mph) Xiaomi Scooter 4 Pro pokonuje w 2,4 sekundy, a więc jest już nieco szybszy niż Mi Scooter 3 od samej firmy czy Eleglide Coozy. Oferowana moc jest wyraźnie widoczna w porównaniu przyspieszenia od 5 do 20 km/h (~3 do 12 mph): Scooter 4 Pro trzaska ten znak w zaledwie 3,6 sekundy, podczas gdy Mi Scooter 3 potrzebuje tutaj 5,1 sekundy, Niu KQi3 Max również 5,1 sekundy, a Eleglide Coozy 5,2 sekundy. Bariera dźwięku 25 km/h (~15 mph) pada po 7,1 sekundy.

Hulajnoga 4 Pro mogłaby też osiągnąć prędkość maksymalną 30 km/h (~19 mph) i więcej, ale brak opcji regulacji i lokalne przepisy zwykle przemawiają przeciwko temu. Istnieje też spore ryzyko wypadku przy dużych prędkościach - jak w przypadku wszystkich skuterów.

Wydajność w gradientach Xiaomi podaje z dokładnością do 20%. Na naszej rundzie testowej możemy zaświadczyć o znacznie lepszej wydajności Xiaomi Scooter 4 Pro w bezpośrednim porównaniu z Eleglide Coozy. Podczas gdy hulajnoga Eleglide upada na kolana przy nachyleniu drogi około 10-15%, czyli spada prędkość, Xiaomi 4 Pro może utrzymać stałą jazdę. Odcinki dróg, które nie są zbyt strome, można więc bez problemu opanować za pomocą hulajnogi Xiaomi.

Do 700 W mocy szczytowej silnika w przednim kole
Do 700 W mocy szczytowej silnika w przednim kole
Hamulec tarczowy na tylnym kole mocno chwyta
Hamulec tarczowy na tylnym kole mocno chwyta

Układ hamulcowy e-hulajnogi Xiaomi składa się z podwójnego systemu hamowania, który składa się z mechanicznego hamulca tarczowego na tylnym kole (130 mm/~5 in) i hamulca silnika elektrycznego na przednim kole (Xiaomi: "regenerative anti-lock system"). Dwa niezależne mechanizmy hamowania są kluczowe dla homologacji w różnych krajach, w tym w Niemczech.

Sprawność hamowania skutera testujemy na suchej, równej drodze w temperaturze około 10 stopni Celsjusza (~50 stopni Fahrenheita), waga jeźdźca wynosiła około 70 kilogramów (~154 lb). W każdym przypadku podana jest średnia wartość z 5 pomiarów. Zatrzymanie z prędkości 15 km/h (~9 mph) osiągamy po średnio 2,4 metra (~8 stóp), awaryjne hamowanie przy prędkości 20 km/h (~12 mph) powoduje zatrzymanie hulajnogi Xiaomi po 3,9 metra (~13 stóp). 6.2 metry (~20 stóp) są wymagane do hamowania przy prędkości 25 do 0 km/h (~15 do 0 mph). W porównaniu z innymi testowanymi skuterami, testowa hulajnoga plasuje się w połowie stawki. Niu KQi3 Max, który posiada dwa mechaniczne, tarczowe układy hamulcowe, wyhamowuje znacznie mocniej, przez co wymaga mniej niż połowy drogi hamowania w stosunku do Scooter 4 Pro. Układ hamulcowy w Eleglide Coozy jest jednak wyraźnie gorszy.

Droga hamowania w porównaniu
Droga hamowania w porównaniu

Po kilkudziesięciu okrążeniach testowych zauważamy również dość bezpośrednią reakcję hamulców. Bezpośrednią w sensie stosunkowo niewielkiego luzu pomiędzy lekkim hamowaniem a pełnym hamowaniem. Wielokrotnie zaskoczyło nas niezamierzone mocne hamowanie, które nie powinno zaskoczyć nieprzygotowanego kierowcy. Ostrożność zalecana jest tu zwłaszcza przed skrętem, kiedy to może być konieczne dawanie sygnałów ręcznych. Silne hamowanie jedną ręką jest prawie niemożliwe do opanowania.

Akumulator i ładowanie - Układ hamowania regeneracyjnego zapewnia większy zasięg lub nie

Okrążenie testowe: 10 km, teren płaski
Okrążenie testowe: 10 km, teren płaski

Xiaomi podaje zasięg do 55 km (~34 mi) dla Scooter 4 Pro. Na szczęście ujawniają tutaj również bazowe warunki testowe, przynajmniej częściowo: Obciążenie pojazdu: 75 kg (~165), prędkość 60% prędkości maksymalnej. Obciążenie pojazdu oznacza wagę skutera plus jeźdźca, co w tym przypadku wynosiłoby około 58 kg (~128) wagi jeźdźca. 60% prędkości maksymalnej 25 km/h wynosiłoby 15 km/h (~15 i 9 mph). Jako ważny czynnik należałoby również wymienić temperaturę otoczenia, która w teście Xiaomi była prawdopodobnie na przytulnie idealnym poziomie 20-25 °C (68-77 °F), ale niestety nie jest wspomniana. Nic dziwnego, że ten do zasięgu jest niezwykle optymistyczną wartością, która jest ledwo osiągalna w praktycznym użyciu, podobnie jak w przypadku większości innych producentów skuterów i specyfikacji żywotności baterii urządzeń elektrycznych.
Dlatego też poddaliśmy Scooter 4 Pro naszemu praktycznemu testowi przebiegu na naszym okrążeniu testowym, a także pomiarowi wewnątrz budynku na stanowisku rolkowym. Ze względu na jesienne temperatury w momencie przeprowadzania testów, wyniki można porównać z pomiarami w innych warunkach otoczenia tylko z zastrzeżeniami.

Nasze okrążenie testowe obejmowało dystans 10 kilometrów (~6,2 mil) po przeważnie płaskim terenie na asfaltowej drodze w dobrym stanie. Waga brutto zawodnika wynosiła 70 kg (~154), temperatura zewnętrzna 9°C (48°F), a średnia prędkość 19,4 km/h (~12 mph). W tych warunkach musieliśmy wydać 123,4 watogodzin lub naładować po tym czasie. Odpowiada to zużyciu 12,3 watogodzin na kilometr, nie licząc strat przy ładowaniu. Teoretyczny maksymalny zasięg, uwzględniając straty przy ładowaniu, wynosi w testowanych warunkach 41,9 km (~26 mi).
Nasz pomiar na stanowisku rolkowym przy standardowych ustawieniach (70 kg, 20 °C, 20 km/h, 10 Km/~154 lb, 68 °F, 12 mph, 6,2 mi) pokazuje zużycie 10,3 Wh. Teoretyczny zasięg w tych warunkach: 49.4 kilometry (~31 mi).

Okrążenie testowe: 5.5 km, teren pagórkowaty
Okrążenie testowe: 5.5 km, teren pagórkowaty

Ponieważ Xiaomi reklamuje Scooter 4 Pro z systemem odzyskiwania energii z hamulców, aby zwiększyć zasięg, przyjrzeliśmy się drugiemu specjalnemu okrążeniu testowemu, tym razem z krótkim stromym podjazdem na początku i dłuższym zjazdem pod koniec, i zalogowaliśmy się po jednym okrążeniu z ustawieniami odzyskiwania energii "Niski" i "Wysoki". Jednak ze względu na porę roku, temperatura zewnętrzna była tym razem stosunkowo niska (5° C/41 °F), a my zaczęliśmy z w pełni naładowanym i ciepłym akumulatorem. Zmierzyliśmy zużycie 98 Wh w ustawieniu odzyskiwania "Low" i 103 Wh w ustawieniu "High". Nie możemy zaobserwować rzeczywistej przewagi w zakresie wyższego odzysku energii i zwiększenia zasięgu w teście, ale istnieje różnica w zauważalnym opóźnieniu skutera w zależności od ustawienia. Jazda wyłącznie z wykorzystaniem siły hamowania rekuperacji ("One Pedal Driving") nie jest jednak możliwa.

Dołączony zasilacz ma około 3 metrów (~10 stóp) kabla połączeniowego i moc wyjściową około 70 watów. Miłym szczegółem jest magnetyczny port ładowania. Możemy zarejestrować 450 minut lub 7,5 godziny jako czas trwania procesu ładowania od 0-100%. Zmierzyliśmy 509 naładowanych watogodzin w tym okresie, co odpowiada utracie ładunku o około 14% w pojemności 446 Wh.

Werdykt - Xiaomi Scooter 4 Pro - Sportowa hulajnoga elektryczna z wytrzymałością

W recenzji: Xiaomi Electric Scooter 4 Pro, udostępnione przez Xiaomi
W recenzji: Xiaomi Electric Scooter 4 Pro, udostępnione przez Xiaomi

Po niezliczonych kilometrach z Xiaomi Electric Scooter 4 Pro, nasze wrażenia są raczej pozytywne, nawet jeśli nadal jest wiele miejsca do poprawy w szczegółach. Biorąc pod uwagę cenę klasy wyższej, która wynosi ponad 700 euro (~$761), którą Xiaomi pobiera za 4 Pro, nasze wprawdzie wysokie oczekiwania nie zawsze zostały spełnione.

Ale po kolei: Pod względem projektu, wykonania i stabilności, hulajnoga Xiaomi nie pozostawia miejsca na wątpliwości. Ponadto hulajnoga zachowuje się bardzo dobrze, reaguje zwinnie i bezpośrednio, a także może osiągnąć solidne wskaźniki hamowania. Kluczowe dla potencjalnych klientów w Niemczech: Scooter 4 Pro posiada pozwolenie drogowe i może być tutaj legalnie używany. W tym przypadku jednak prędkość maksymalna jest ograniczona do 20 km/h (~12 mph), w przeciwieństwie do Austrii, gdzie skuter może być sprzedawany i legalnie użytkowany z prędkością maksymalną do 25 km/h (~15 mph). Biorąc pod uwagę mocny silnik, skuter mógłby nawet przekroczyć tę wartość, ale według naszego testu, wyraźnie widzimy strefę komfortu podczas jazdy skuterem w zakresie 20-25 km/h.

Mniej zadowoleni jesteśmy z tempomatu, który w teście odmówił działania niezliczoną ilość razy. Może to powodować niepotrzebną frustrację, zwłaszcza na dłuższych trasach, i w żaden sposób nie oddaje sprawiedliwości poziomowi cenowemu Scooter 4 Pro. Reakcja hamulców również mogłaby zostać poprawiona. Życzylibyśmy sobie tutaj nieco więcej luzu, co pozwoliłoby na płynne hamowanie.

Bez wątpienia, Xiaomi Scooter 4 Pro jest naprawdę zabawny. Niemniej jednak, jest miejsce na poprawę.

Jeśli chodzi o zasięg, widzimy około 40 do 45 kilometrów (~25 do 28 mil) jako realistyczne przy odpowiednich temperaturach i profilu jazdy. Reklamowane przez Xiaomi odzyskiwanie energii podczas hamowania mogłoby mieć nieco pozytywny wpływ, ale nie było to naprawdę mierzalne w naszym teście. Prawdopodobnie będziemy trzymać się daleko od twierdzenia producenta "do 55 km" (~34 mi).

Scooter 4 Pro może nadal być interesującą opcją dla użytkowników o wyższych wymaganiach dotyczących zasięgu, ale dodatkowy zasięg przychodzi za wysoką cenę. Jeśli możesz obejść się z zasięgiem około 20 km (~ 12 mi), możesz chcieć spojrzeć na alternatywne modele od Xiaomi, takie jak Mi Scooter 3, który również przetestowaliśmy.

Cena i dostępność

Xiaomi wymienia Scooter 4 Pro na własnej stronie internetowej z ceną 749 euros (~$814). Na stronie Amazon, e-hulajnoga jest obecnie dostępna za 789 euro(~$858).


Ostrożnie: Przepisy dotyczące eksploatacji e-hulajnogi zależą od danego kraju i w niektórych przypadkach mogą się znacznie różnić. W każdym razie należy się wcześniej poinformować. Wszystko, co trzeba wiedzieć, można znaleźć tutaj: AT, DE, CH

Ustalenia: Niniejsza próbka badawcza została udostępniona autorowi na zasadzie wypożyczenia przez producenta lub agencję zleconą przez producenta do celów badawczych. Nie było wpływu użyczenia na raport z badań, producent nie otrzymał żadnej wersji recenzji przed publikacją. Nie było obowiązku publikacji.

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Laptopy > Xiaomi Electric Scooter 4 Pro w recenzji: Czy topowy skuter dostarcza to, co obiecuje?
Andrea Grüblinger, 2023-01-28 (Update: 2023-01-28)