Notebookcheck Logo

RTS o otwartym kodzie źródłowym Beyond All Reason prezentuje dużą aktualizację silnika, a zainteresowanie graczy rośnie

Zapora rakietowa w bitwie na dużą skalę w Beyond All Reason (źródło obrazu: Beyond All Reason)
Zapora rakietowa w bitwie na dużą skalę w Beyond All Reason (źródło obrazu: Beyond All Reason)
Beyond All Reason na nowo definiuje RTS na dużą skalę dzięki otwartemu silnikowi Recoil, zdolnemu do obsługi meczów dla 100 graczy i bitew z udziałem 10 000 jednostek. Wraz z premierą na Steam i wielojęzyczną lokalizacją w toku, gra wyznacza nowe standardy dla gier strategicznych opartych na społeczności.
Open Source Gaming DIY Benchmark AI Linux / Unix Windows Game Releases Console

Beyond All Reason (BAR), open-source'owa strategia czasu rzeczywistego (RTS) zbudowana na silniku Recoil, napędzanym przez społeczność - pierwotnie rozwidlonym z SpringRTS - znacznie poprawił swoją zdolność do obsługi masowych bitew wieloosobowych. Po aktualizacji Season 2 w marcu 2025 rdeweloperzy wdrożyli ulepszenia zaplecza zoptymalizowane specjalnie pod kątem meczów z udziałem tysięcy aktywnych jednostek, demonstrując zdolność gry do działania w czasie rzeczywistym na niespotykaną dotąd skalę.

Testy warunków skrajnych potwierdziły możliwości BAR, a w bitwach społecznościowych na początku 2025 r. wzięło udział ponad 100 jednoczesnych graczy i ponad 10 000 jednostek. W wywiadzie udzielonym serwisowi w kwietniu 2025 roku dla MB Gaming Reviewsgłówny deweloper Beherith wyjaśnił podejście zespołu do przejrzystości projektu: "Spoglądasz na jednostkę, możesz ją kilkoma kliknięciami przesunąć, zaatakować ziemię i zobaczyć, okej, ta strzela pociskiem plazmowym, ta strzela pociskiem rakietowym, ma taką szybkość przeładowania, taką prędkość pocisku, taką ilość obrażeń obszarowych... Uważamy, że to bardzo dobry kierunek na przyszłość"

Opinie graczy są bardzo pozytywne, szczególnie jeśli chodzi o bitwy RTS na dużą skalę. Jeden z graczy, Wulfric_Drogonazwał ją "listem miłosnym do miłośników dużych, rozległych drużynowych RTS-ów", podczas gdy anab0lic opisał ją jako "najlepszy RTS w tej chwili" Sean Plottsean Plott, lepiej znany jako Day9TV i szanowany głos w świecie RTS, opisał ogromne mecze BAR 8v8 z tysiącami jednostek na ekranie jako "całkiem słodkie"

Mimo że BAR pozostaje obecnie poza głównym nurtem platform komercyjnych, jego stały wzrost, przejrzystość i koncentracja techniczna nadal przyciągają programistów i graczy zainteresowanych możliwościami projektowania RTS na otwartym kodzie źródłowym na dużą skalę. Deweloperzy potwierdzili plany wprowadzenia gry na platformę Steam, choć nie ogłoszono jeszcze daty premiery. W międzyczasie BAR przechodzi znaczącą internacjonalizację, z francuskim i rosyjskim już w pełni zintegrowanymi, a kilka innych języków, w tym uproszczony chiński i hiszpański, jest bliskich ukończenia.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 05 > RTS o otwartym kodzie źródłowym Beyond All Reason prezentuje dużą aktualizację silnika, a zainteresowanie graczy rośnie
Louise Burke, 2025-05-13 (Update: 2025-05-14)