Wzniosła gra survivalowa dla wielu graczy na Steam łączy Stardew Valley, Satisfactory i Subnautica z wyglądem Solarpunk - 350% funduszy na Kickstarterze

Autonomicaniezależna gra, która jest obecnie w fazie rozwoju i ma zostać wydana przez Crytivo, osiągnęła cel finansowania Kickstarter w ciągu zaledwie 24 godzin. Do tej pory, na siedem dni przed zamknięciem kampanii na Kickstarterze, Autonomica zdołała zebrać 601 962 USD od 7 017 wspierających. Crytivo nie ogłosiło jeszcze konkretnej daty premiery, ale ujawniło ambitne plany, które obejmują premierę na PC, poprzez Steam, Xbox Series i PS5.
Autonomica obiecuje wyjątkową rozgrywkę i fenomenalną elastyczność
Choć Autonomica jest głównie grą survivalową, to oferuje ona szeroki wachlarz funkcji i mechanik z różnych gatunków, w tym symulatorów rolnictwa, budowania baz i zarządzania, FPS, strzelanek wydobywczych, a nawet symulatorów życia i randek. W Autonomica gracze wcielają się w eksperta ds. logistyki, który właśnie wylądował na obcym świecie po tym, jak został złapany przez nadprzyrodzoną burzę.
Niesamowity świat wydaje się znajomy, ale są elementy, które po prostu nie mają sensu. Słońce zachodzi odwrotnie, las świeci, a wyspa, na której się znajdujemy, jest zamieszkana przez dziwne zjawy, które nocą przemierzają wzgórza. Wkraczając do tego dziwnego świata, będziesz eksplorować, zbierać materiały, budować relacje z mieszkańcami i pomagać im, a także budować bazę domową. Elementy otwartego świata gry pozwalają na eksplorację ekspansywną, a zespół deweloperów twierdzi, że nie będzie żadnych czasów ładowania ani mechaniki wymuszonego snu, które utrudniałyby eksplorację.
Budowa bazy i domu w Autonomica wydaje się dość dogłębna, dzięki modułowej mechanice budowania, która pozwala na szeroki zakres kreatywności. Podobnie, deweloper ma wzniosłe cele, jeśli chodzi o rolnictwo, hodowlę i fabryki, które są kluczowe dla gry. Podobno gracze będą mogli uprawiać ponad 100 roślin i hodować różnorodne zwierzęta gospodarskie, z różnymi zwierzętami występującymi w ich własnych regionach i biomach. Autonomica daje również graczom duży wybór, jeśli chodzi o sposób prowadzenia gospodarstw: mogą oni przyjąć podejście bardziej zbliżone do Stardew Valley, zajmując się polami i zwierzętami ręcznie, lub mogą przejść na pełny Satisfactory i zautomatyzować cały shebang.
Podobnie jak jej poprzedniczki, takie jak Minecraft, Autonomica oferuje zarówno intensywny tryb przetrwania, jak i tryb kreatywny, który pozwala graczom budować i odkrywać we własnym tempie.
Po przekroczeniu celu finansowania, wspierający odblokowali więcej funkcji w grze, takich jak podwodna eksploracja, kombinezony mechów i hodowla akwaponiczna. Ogólnie rzecz biorąc, Autonomica charakteryzuje się stylem low-poly Solarpunk, z nieco kreskówkowymi elementami, ale ogólnie pełną nadziei estetyką.
Gra wydaje się wysuwać śmiałe twierdzenia na temat tego, co znajdzie się w ostatecznej wersji gry i próbuje połączyć gatunki, które już same w sobie zawierają złożone pomysły. Oczywiście, deweloper znacznie przekroczył pierwotny cel finansowania, a gry Crytivo mają historię w symulacjach społecznych, zarządzaniu zasobami i grach survivalowych, więc Autonomica wydaje się być kulminacją poprzednich prac. Trudno jednak nie być sceptycznym i nie myśleć od razu o grach takich jak No Man's Sky, patrząc na mapę drogową Autonomica.