Bungie bungie przywróciło na właściwe tory swoją bezterminowo opóźnioną strzelankę wydobywczą Marathon dzięki zamkniętym testom technicznym, które rozpoczną się 22 października o godzinie 10:00 czasu PT i potrwają do 28 października do godziny 10:00 czasu PT.
Użytkownicy mogą zapisać się na sesję, a kilku wybranych graczy z Ameryki Północnej i Europy na PS5, Xbox Series S|X i PC za pośrednictwem Steam będzie mogło wziąć udział w zamkniętych testach.
Gracze mogą zapisać się do testów gry Marathon do 16 października. Gracze będą jednak musieli przestrzegać umowy o zachowaniu poufności, uniemożliwiającej udostępnianie jakichkolwiek materiałów filmowych lub opinii online, ponieważ kompilacja stanowi wczesny etap prac.
Bungie podkreśliło również, że wcześniejsze zaangażowanie w testy alfa nie zapewni graczom wyboru do tej rundy. Oczekuje się, że test pozwoli graczom przekazać opinie na temat ulepszeń w oparciu o wkład społeczności od czasu ujawnienia Maratonu w maju 2023 roku.
Playtest będzie zawierał trzy różne mapy, pięć konfigurowalnych powłok biegaczy, czat zbliżeniowy, dopracowane tempo walki, możliwość solo w kolejce i lepszą wizualną fabułę, aby zanurzyć graczy w świecie Tau Ceti IV.
Bungie ogłosiło w nowym poście: "Test techniczny jest w toku i obejmie tylko część tego, co jest planowane na pełną wersję Maratonu, koncentrując się na doświadczeniach graczy"
Bungie planuje opublikować kompleksową publiczną aktualizację na temat postępów w Marathonie w miesiącach następujących po teście technicznym i potencjalnie zająć się zmienionym oknem premiery w 2026 roku.
Od momentu ogłoszeniaMarathon zmagał się z wyboistym cyklem rozwoju, ponieważ studio opóźniło tytuł na czas nieokreślony w czerwcu 2025 roku po "namiętnych", ale w dużej mierze negatywnych reakcjach fanów na wstępne zwiastuny i przeglądy rozgrywki, a gracze porównywali grę do nieudanego projektu Sony Concord.
Co więcej, Bungie nie radzi sobie tak dobrze ze swoim głównym IP, ponieważ rozszerzenie Edge of Fate do Destiny 2 zastąpiło sezonowy model aktualizacji zastąpiło sezonowy model aktualizacji. Liczba graczy w grze spadła do historycznie niskiego poziomu 16 067 graczy na SteamDB.
Jest to spowodowane rozszerzeniem Edge of Fate i ograniczeniem gry w krajach takich jak Rosja, Białoruś i Kazachstan. Niektórzy gracze, którzy spędzili ponad 2000 godzin w Destiny 2, zażądali nawet zwrotu pieniędzy za wszystkie DLC na Steam, do czego Valve z radością się zobowiązało.