Zaledwie tydzień po tym, jak Pocketpair ogłosiło, że deweloper zamilknie na resztę roku, aby wygładzić Palworld dla jego pełnej wersji 1.0 w 2026 rokustudio zaskoczyło społeczność graczy nieoczekiwanym (ale mile widzianym) crossoverem z brutalną strzelanką retro FPS Ultrakill.
Ujawnienia dokonano za pośrednictwem oficjalnego konta Palworld na X 23 września 2025 r., ogłaszając, że studio będzie mieszać piekielną atmosferę Ultrakill w swojej grze, stwierdzając: "Sprzęt i broń z kultowego hitu Ultrakill nadchodzą do Palworld!" Grafika przedstawiała bohatera Ultrakill V2 obok Anubisa.
RozwójUltrakill rozpoczął się w 2018 roku jako solowe przedsięwzięcie Arsi "Hakita" Patali i, podobnie jak Palworld, poczynił ogromne postępy dzięki dużym aktualizacjom zawartości we wczesnym dostępie. W lutym 2025 roku Ultrakill otrzymał gruntowną aktualizację zatytułowaną ULTRA_REVAMPED, która poprawiła oprawę wizualną i kod gry oraz dodała nowe poziomy Encore.
Gra wystartowała we wczesnym dostępie z czterema poziomami lub warstwami w Akcie I. Później wydano Akt II z trzema dodatkowymi poziomami, a ostatnia warstwa Aktu II, "Przemoc", została wydana pod koniec lipca 2025 roku. Obecnie trwają prace nad ostatnim aktem, "Godfist Suicide", który będzie składał się z dwóch warstw. Prace nad grą mają zakończyć się pod koniec 2026 roku.
Jest to druga niezależna współpraca Palworld w tym roku, ponieważ studio współpracowało z Terrarią wcześniej w 2025 roku, która wprowadziła pikselowe Pals i narzędzia górnicze w aktualizacji Tides of Terraria, która zgromadziła ponad 120 000 jednoczesnych graczy na Steam.
Ta aktualizacja kontrastuje z ogłoszeniem dyrektora społeczności Bucky'ego z 16 września, stwierdzając
"Poza dodaniem nowej zawartości, jest jeszcze wiele do zrobienia, zanim Palworld opuści wczesny dostęp.
Nie jest tajemnicą, że Palworld ma wiele dziwactw i jank, i chcemy poświęcić trochę czasu, aby odpowiednio zająć się nimi przed wydaniem gry. Mając to na uwadze, planujemy rozpocząć prace porządkowe jeszcze w tym roku"
Pocketpair obiecało dostarczyć "naprawdę ogromną ilość treści" do premiery w 2026 roku, ale zaskakujące jest to, że studio podejmuje kolejną współpracę pomimo trwającego rozwoju technicznego i trwających sporów patentowych z Nintendo i The Pokémon Company, które oskarżyły Palworld o naruszenie patentów mechaniki przechwytywania złożonych po premierze.