Studio Palworld , Pocketpair, wywołało ostatnio falę w świecie wydawniczym swoim zdecydowanym stanowiskiem przeciwko wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji, ogłaszając, że jego dział wydawniczy nie będzie wspierał żadnych tytułów opartych na tej technologii.
W wywiadzie dla Game Developer na Gamescom Asia, dyrektor ds. komunikacji i menedżer ds. wydawniczych John "Bucky" Buckley stwierdził: "Ludzie powiedzą, że kłamię, ale to są po prostu twarde fakty. Nie wierzymy w to. Mówimy o tym otwarcie"
Polityka Pocketpair rozciąga się również na projekty Web3 i gry NFT, a Buckley dalej stwierdził: "Jeśli jesteś duży na sztucznej inteligencji lub twoja gra jest Web3 lub używa NFT, istnieje wielu wydawców, którzy będą z tobą rozmawiać, ale nie jesteśmy do tego odpowiednim partnerem"
Dział wydawniczy Pocketpair, który został uruchomiony w połowie stycznia 2025 roku, został szybko zalany zainteresowaniem, otrzymując ponad 400 e-maili, 150 ofert i ponad 2000 zapytań na LinkedIn tylko w pierwszym tygodniu, zgodnie z oficjalną aktualizacją na X.
Debiutanckim projektem dywizji jest niezatytułowany horror od Surgent Studios, znany z Tales of Kenzara: ZAU, z udziałem talentów głosowych, takich jak Neil Newbon z Baldur's Gate 3 i Ben Starr z Final Fantasy 16.
Zastrzeżenia Buckleya dotyczące generatywnej sztucznej inteligencji wynikają częściowo z rosnącego zalewu niskonakładowych treści w branży, które według jego przewidywań zdominują witryny sklepowe, takie jak Steam w nadchodzących latach. Powiedział: "To coś, co nękało inne sklepy, ale Steam był dobry w utrzymywaniu ich z dala. Ale to się dzieje."
Ostrzega, że ta zmiana w branży może wywołać paranoję, prowadząc do fałszywych oskarżeń, które niesprawiedliwie atakują legalnych twórców - wyzwanie, które Pocketpair, jak na ironię, zna aż za dobrze.
Na początku 2024 roku, krótko po wybuchowej premierze Palworld w ramach wczesnego dostępu, w której tytuł sprzedał się w 5 milionach egzemplarzy w ciągu trzech dni i przyciągnął ponad dwa miliony jednoczesnych graczy na Steam, gra spotkała się z falą twierdzeń, że jest "slopem AI"
Wielu krytyków wskazywało, że projekty stworzeń są podejrzanie podobne do Pokémonów, a ludzie online analizowali modele pod kątem rzekomej kradzieży zasobów z Pokémon: Scarlet and Violet, podczas gdy inni przywoływali tweety dyrektora generalnego Takuro Mizobe z 2021 roku, eksperymentującego z generowanymi przez sztuczną inteligencję "fakemonami" w celu uniknięcia praw autorskich.
Pocketpair stanowczo zaprzeczył zarzutom, przypisując zasługi jednemu artyście odrzuconemu przez 100 firm, który obecnie zajmuje się większością projektów postaci, a nawet wydał grę imprezową AI: Art Imposter, społeczną grę dedukcyjną o wykrywaniu podróbek sztucznej inteligencji, aby wyśmiać ten trend.
Ironia takiej kontroli nie jest stracona dla Buckleya, który opowiedział, jak reagowanie na krytyków często przynosi odwrotny skutek: "Wie pan, nie mogę po prostu wyjść i zacząć walczyć z tymi ludźmi, którzy oskarżają AI, ponieważ to tylko podsyca to, co się dzieje."
Pocketpair nadal dostarcza regularne aktualizacje do Palworld w międzyczasie, nawet gdy nadal walczy z rosnącymi wyzwaniami prawnymi ze strony Nintendo w związku z rzekomymi naruszeniami praw autorskich domniemanymi naruszeniami praw autorskich których ta pierwsza dopuściła się w odniesieniu do swojej wysoce lukratywnej serii Pokémon.





