Notebookcheck Logo

Nvidia zapowiada gry DLSS 4, w tym Borderlands 4, a Resident Evil Requiem może pochwalić się śledzeniem ścieżek

Baner Nvidia Gamescom 2025 przedstawiający nowe gry DLSS 4 (Źródło obrazu: Nvidia, Gamescom z poprawkami)
Baner Nvidia Gamescom 2025 przedstawiający nowe gry DLSS 4 (Źródło obrazu: Nvidia, Gamescom z poprawkami)
Nvidia ujawniła, które tytuły doczekają się poprawionej wydajności lub bardziej przekonującego oświetlenia. Borderlands 4 i Resident Evil Requiem dołączą do listy ponad 175 gier i aplikacji DLSS 4. Inne tytuły, takie jak Directive 8020 i Fate Trigger, będą wykorzystywać śledzenie ścieżek lub generowanie wielu klatek.
Desktop Gaming Nvidia Software Geforce Blackwell RTX 5000 GPU Gamescom 2025 Gamescom 2025

Podczas targów Nvidia Gamescom 2025 ogłoszono, które nowe tytuły skorzystają z Ulepszenia DLSS 4. Posiadacze serii RTX 50 mogą wkrótce aktywować generowanie wielu klatek, aby zwiększyć wydajność w Borderlands 4. Tymczasem, mimo że Resident Evil Requiem ukaże się dopiero w lutym 2026 roku, gracze wiedzą już, że będzie oferować śledzenie ścieżek.

Jako jedna z bardziej oczekiwanych gier DLSS 4, Borderlands 4 obiecuje obsługę generowania wielu klatek na sekundę. W dniu premiery, 12 września, ekskluzywna funkcja GPU Blackwell może znacząco zwiększyć liczbę klatek na sekundę. Nvidia Reflex ma na celu przeciwdziałanie opóźnieniom wejściowym wprowadzanym przez technologię opartą na sztucznej inteligencji. W powiązanych wiadomościach producent będzie również sprzedawał pakiet Borderlands 4 z kartami graficznymi z serii RTX 50.

Pokazano mapę Borderlands 4 (źródło obrazu: Steam)
Pokazano mapę Borderlands 4 (źródło obrazu: Steam)
Efekty świetlne w Resident Evil Requiem (źródło obrazu: Steam)
Efekty świetlne w Resident Evil Requiem (źródło obrazu: Steam)
Walka w The Outer Worlds 2 na wystawie (źródło obrazu: Steam)
Walka w The Outer Worlds 2 na wystawie (źródło obrazu: Steam)

Śledzenie promieni dodało niesamowitej atmosfery w wielu grach Resident Evil. Bez modów i łatek, oświetlenie w Resident Evil Requiem może wyglądać jeszcze bardziej realistycznie dzięki śledzeniu ścieżek. Gdy gracze błądzą w ciemności, wiele promieni świetlnych może poprowadzić ich w bezpieczne miejsce. Dołączenie do projektu Capcom, Directive 8020to kolejna gra survival horror z 2026 roku, która będzie wykorzystywać śledzenie ścieżek.

Więcej nowych gier DLSS 4 i funkcji aplikacji Nvidia

Inne godne uwagi gry DLSS 4 obejmują Fate Trigger, który przeszedł już zamkniętą wersję beta. Taktyczna strzelanka o tematyce anime będzie zawierać funkcje takie jak generowanie wielu klatek. The Outer Worlds 2, Phantom Blade Zero, Pragamata i Cronos: The New Dawn będą wykorzystywać bardziej wydajny ray tracing. We wrześniu Nvidia planuje zaimplementować efekty RTX Hair w grze Indiana Jones and the Great Circle.

Na targach Gamescom 2025 Nvidia szczegółowo opisała również ulepszenia swojej aplikacji, dostępnej w wersji beta 19 sierpnia. Aby szybko włączyć generowanie wielu klatek lub super rozdzielczość, oprogramowanie zaprezentuje ulepszone globalne nadpisania DLSS. W przypadku starszych gier gracze będą mogli również włączyć antyaliasing lub okluzję otoczenia w oprogramowaniu.

Źródło(a)

Informacja prasowa za pośrednictwem Nvidia PR

Na Gamescom 2025, NVIDIA DLSS 4 i Ray Tracing trafiają do największych tegorocznych tytułów

Ponad 175 gier DLSS 4 jest już dostępnych, wraz z ray tracingiem w takich tytułach jak
"Resident Evil Requiem", "Phantom Blade Zero" i "Borderlands 4" - dodatkowo,
odkrywa aktualizacje do NVIDIA RTX Remix, Project G-Assist i aplikacji NVIDIA.

Dzięki ponad 175 grom obsługującym NVIDIA DLSS 4 - zestaw zaawansowanych, opartych na sztucznej inteligencji technologii renderowania neuronowego
- gracze i entuzjaści technologii na całym świecie mogą doświadczyć przełomowej wydajności
w najbardziej oczekiwanych tytułach tego roku, w tym Borderlands 4,
Hell Is Us i Fate Trigger.

Ponadto, śledzenie ścieżek pojawi się w Resident Evil Requiem i Directive 8020, a także
ray tracing w nadchodzących tytułach, takich jak Phantom Blade Zero, PRAGMATA i CINDER CITY -
umożliwiając krystalicznie czystą grafikę dla bardziej wciągającej rozgrywki:

"DLSS 4 i śledzenie ścieżek nie są już najnowocześniejszymi eksperymentami graficznymi - stanowią
fundament nowoczesnych gier na PC", powiedział Matt Wuebbling, wiceprezes ds. globalnego
GeForce marketingu w firmie NVIDIA. "Deweloperzy wykorzystują renderowanie oparte na sztucznej inteligencji, aby odblokować
oszałamiające efekty wizualne i ogromny wzrost wydajności, umożliwiając graczom na całym świecie
doświadczenie przyszłości grafiki w czasie rzeczywistym już dziś"

Zapowiedzi te pojawiają się wraz z nowym pakietem NVIDIA GeForce RTX 50 Series dla
Borderlands 4 oraz aktualizacjami aplikacji NVIDIA - platformy towarzyszącej dla twórców treści
, graczy i entuzjastów sztucznej inteligencji korzystających z procesorów graficznych NVIDIA GeForce RTX.

DLSS 4 przyspiesza teraz ponad 175 gier i aplikacji

Wprowadzony w tym roku wraz z serią GeForce RTX 50, DLSS 4 z generowaniem wielu klatek
wykorzystuje sztuczną inteligencję do generowania do trzech klatek dla każdej tradycyjnie renderowanej klatki,
zapewniając nawet 8-krotny wzrost wydajności w porównaniu z tradycyjnym renderingiem.

Oprócz generowania wielu klatek, tytuły DLSS 4 obsługują DLSS Super
Resolution, Ray Reconstruction i technologię NVIDIA Reflex - odblokowując niesamowity wzrost wydajności
i responsywną rozgrywkę dla każdego GeForce posiadacza serii RTX 50.
Nowe tytuły zapowiedziane na Gamescom, które będą obsługiwać najnowsze technologie RTX, obejmują:

-Directive 8020 i Resident Evil Requiem, które debiutują z DLSS 4 i śledzeniem ścieżki

-Black State, CINDER CITY (dawniej Project LLL), Cronos: The New Dawn, Dying Light:
The Beast, Honeycomb: The World Beyond, Lost Soul Aside, The Outer Worlds 2,
Phantom Blade Zero i PRAGMATA, które są uruchamiane z DLSS 4 i ray
tracing
-Borderlands 4 i Fate Trigger, które są uruchamiane z DLSS 4 z Multi Frame
Generation
-Indiana Jones and the Great Circle, która we wrześniu doda obsługę RTX Hair,
technologii wykorzystującej nowe możliwości sprzętowe układów GPU z serii RTX 50 do modelowania
włosów z większą szczegółowością i realizmem

Wiele z tych tytułów RTX pojawi się również na platformie gier w chmurze GeForce NOW,
, w tym Borderlands 4, CINDER CITY (dawniej Project LLL), Hell Is Us i The Outer Worlds
2.

Aplikacja NVIDIA dodaje globalne zastępowanie DLSS i aktualizacje oprogramowania
Aplikacja NVIDIA jest niezbędnym towarzyszem dla użytkowników procesorów graficznych NVIDIA GeForce RTX, upraszczając
proces aktualizowania komputerów o najnowsze sterowniki GeForce Game Ready i NVIDIA
Studio.

Nowe aktualizacje aplikacji NVIDIA obejmują:

-Global DLSS Overrides: Łatwe włączanie profili DLSS Multi-Frame Generation lub DLSS Super
Resolution globalnie w setkach tytułów DLSS Override, zamiast
konieczności konfiguracji dla każdego tytułu.

-Aktualizacje Project G-Assist: Najnowsza aktualizacja Project G-Assist - wbudowanego w urządzenie asystenta AI
, który pozwala użytkownikom kontrolować i dostrajać systemy RTX za pomocą poleceń głosowych i tekstowych
- wprowadza znacznie bardziej wydajny model AI, który zużywa o 40% mniej pamięci
. Pomimo mniejszego rozmiaru, odpowiada on na zapytania szybciej i dokładniej
wywołuje odpowiednie narzędzia.

-Bardzo pożądane starsze ustawienia 3D: Proszę skorzystać z łatwo konfigurowalnych ustawień panelu sterowania
- w tym filtrowania anizotropowego, antyaliasingu i okluzji otoczenia - aby
ulepszyć klasyczne gry.

Aktualizacja beta aplikacji NVIDIA wystartuje we wtorek, 19 sierpnia, o godzinie 9:00 czasu PT, a pełna dostępność
pojawi się w następnym tygodniu.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 08 > Nvidia zapowiada gry DLSS 4, w tym Borderlands 4, a Resident Evil Requiem może pochwalić się śledzeniem ścieżek
Adam Corsetti, 2025-08-19 (Update: 2025-08-19)