Podczas targów Nvidia Gamescom 2025 ogłoszono, które nowe tytuły skorzystają z Ulepszenia DLSS 4. Posiadacze serii RTX 50 mogą wkrótce aktywować generowanie wielu klatek, aby zwiększyć wydajność w Borderlands 4. Tymczasem, mimo że Resident Evil Requiem ukaże się dopiero w lutym 2026 roku, gracze wiedzą już, że będzie oferować śledzenie ścieżek.
Jako jedna z bardziej oczekiwanych gier DLSS 4, Borderlands 4 obiecuje obsługę generowania wielu klatek na sekundę. W dniu premiery, 12 września, ekskluzywna funkcja GPU Blackwell może znacząco zwiększyć liczbę klatek na sekundę. Nvidia Reflex ma na celu przeciwdziałanie opóźnieniom wejściowym wprowadzanym przez technologię opartą na sztucznej inteligencji. W powiązanych wiadomościach producent będzie również sprzedawał pakiet Borderlands 4 z kartami graficznymi z serii RTX 50.
Śledzenie promieni dodało niesamowitej atmosfery w wielu grach Resident Evil. Bez modów i łatek, oświetlenie w Resident Evil Requiem może wyglądać jeszcze bardziej realistycznie dzięki śledzeniu ścieżek. Gdy gracze błądzą w ciemności, wiele promieni świetlnych może poprowadzić ich w bezpieczne miejsce. Dołączenie do projektu Capcom, Directive 8020to kolejna gra survival horror z 2026 roku, która będzie wykorzystywać śledzenie ścieżek.
Więcej nowych gier DLSS 4 i funkcji aplikacji Nvidia
Inne godne uwagi gry DLSS 4 obejmują Fate Trigger, który przeszedł już zamkniętą wersję beta. Taktyczna strzelanka o tematyce anime będzie zawierać funkcje takie jak generowanie wielu klatek. The Outer Worlds 2, Phantom Blade Zero, Pragamata i Cronos: The New Dawn będą wykorzystywać bardziej wydajny ray tracing. We wrześniu Nvidia planuje zaimplementować efekty RTX Hair w grze Indiana Jones and the Great Circle.
Na targach Gamescom 2025 Nvidia szczegółowo opisała również ulepszenia swojej aplikacji, dostępnej w wersji beta 19 sierpnia. Aby szybko włączyć generowanie wielu klatek lub super rozdzielczość, oprogramowanie zaprezentuje ulepszone globalne nadpisania DLSS. W przypadku starszych gier gracze będą mogli również włączyć antyaliasing lub okluzję otoczenia w oprogramowaniu.
Źródło(a)
Informacja prasowa za pośrednictwem Nvidia PR
Na Gamescom 2025, NVIDIA DLSS 4 i Ray Tracing trafiają do największych tegorocznych tytułów
Ponad 175 gier DLSS 4 jest już dostępnych, wraz z ray tracingiem w takich tytułach jak
"Resident Evil Requiem", "Phantom Blade Zero" i "Borderlands 4" - dodatkowo,
odkrywa aktualizacje do NVIDIA RTX Remix, Project G-Assist i aplikacji NVIDIA.
Dzięki ponad 175 grom obsługującym NVIDIA DLSS 4 - zestaw zaawansowanych, opartych na sztucznej inteligencji technologii renderowania neuronowego
- gracze i entuzjaści technologii na całym świecie mogą doświadczyć przełomowej wydajności
w najbardziej oczekiwanych tytułach tego roku, w tym Borderlands 4,
Hell Is Us i Fate Trigger.
Ponadto, śledzenie ścieżek pojawi się w Resident Evil Requiem i Directive 8020, a także
ray tracing w nadchodzących tytułach, takich jak Phantom Blade Zero, PRAGMATA i CINDER CITY -
umożliwiając krystalicznie czystą grafikę dla bardziej wciągającej rozgrywki:
"DLSS 4 i śledzenie ścieżek nie są już najnowocześniejszymi eksperymentami graficznymi - stanowią
fundament nowoczesnych gier na PC", powiedział Matt Wuebbling, wiceprezes ds. globalnego
GeForce marketingu w firmie NVIDIA. "Deweloperzy wykorzystują renderowanie oparte na sztucznej inteligencji, aby odblokować
oszałamiające efekty wizualne i ogromny wzrost wydajności, umożliwiając graczom na całym świecie
doświadczenie przyszłości grafiki w czasie rzeczywistym już dziś"
Zapowiedzi te pojawiają się wraz z nowym pakietem NVIDIA GeForce RTX 50 Series dla
Borderlands 4 oraz aktualizacjami aplikacji NVIDIA - platformy towarzyszącej dla twórców treści
, graczy i entuzjastów sztucznej inteligencji korzystających z procesorów graficznych NVIDIA GeForce RTX.
DLSS 4 przyspiesza teraz ponad 175 gier i aplikacji
Wprowadzony w tym roku wraz z serią GeForce RTX 50, DLSS 4 z generowaniem wielu klatek
wykorzystuje sztuczną inteligencję do generowania do trzech klatek dla każdej tradycyjnie renderowanej klatki,
zapewniając nawet 8-krotny wzrost wydajności w porównaniu z tradycyjnym renderingiem.
Oprócz generowania wielu klatek, tytuły DLSS 4 obsługują DLSS Super
Resolution, Ray Reconstruction i technologię NVIDIA Reflex - odblokowując niesamowity wzrost wydajności
i responsywną rozgrywkę dla każdego GeForce posiadacza serii RTX 50.
Nowe tytuły zapowiedziane na Gamescom, które będą obsługiwać najnowsze technologie RTX, obejmują:
-Directive 8020 i Resident Evil Requiem, które debiutują z DLSS 4 i śledzeniem ścieżki
-Black State, CINDER CITY (dawniej Project LLL), Cronos: The New Dawn, Dying Light:
The Beast, Honeycomb: The World Beyond, Lost Soul Aside, The Outer Worlds 2,
Phantom Blade Zero i PRAGMATA, które są uruchamiane z DLSS 4 i ray
tracing
-Borderlands 4 i Fate Trigger, które są uruchamiane z DLSS 4 z Multi Frame
Generation
-Indiana Jones and the Great Circle, która we wrześniu doda obsługę RTX Hair,
technologii wykorzystującej nowe możliwości sprzętowe układów GPU z serii RTX 50 do modelowania
włosów z większą szczegółowością i realizmem
Wiele z tych tytułów RTX pojawi się również na platformie gier w chmurze GeForce NOW,
, w tym Borderlands 4, CINDER CITY (dawniej Project LLL), Hell Is Us i The Outer Worlds
2.
Aplikacja NVIDIA dodaje globalne zastępowanie DLSS i aktualizacje oprogramowania
Aplikacja NVIDIA jest niezbędnym towarzyszem dla użytkowników procesorów graficznych NVIDIA GeForce RTX, upraszczając
proces aktualizowania komputerów o najnowsze sterowniki GeForce Game Ready i NVIDIA
Studio.
Nowe aktualizacje aplikacji NVIDIA obejmują:
-Global DLSS Overrides: Łatwe włączanie profili DLSS Multi-Frame Generation lub DLSS Super
Resolution globalnie w setkach tytułów DLSS Override, zamiast
konieczności konfiguracji dla każdego tytułu.
-Aktualizacje Project G-Assist: Najnowsza aktualizacja Project G-Assist - wbudowanego w urządzenie asystenta AI
, który pozwala użytkownikom kontrolować i dostrajać systemy RTX za pomocą poleceń głosowych i tekstowych
- wprowadza znacznie bardziej wydajny model AI, który zużywa o 40% mniej pamięci
. Pomimo mniejszego rozmiaru, odpowiada on na zapytania szybciej i dokładniej
wywołuje odpowiednie narzędzia.
-Bardzo pożądane starsze ustawienia 3D: Proszę skorzystać z łatwo konfigurowalnych ustawień panelu sterowania
- w tym filtrowania anizotropowego, antyaliasingu i okluzji otoczenia - aby
ulepszyć klasyczne gry.
Aktualizacja beta aplikacji NVIDIA wystartuje we wtorek, 19 sierpnia, o godzinie 9:00 czasu PT, a pełna dostępność
pojawi się w następnym tygodniu.