Wraz z modelem Ioniq 2, Hyundai zamierza wypełnić lukę w swoim elektrycznym portfolio i zdobyć przyczółek w rosnącym segmencie przystępnych cenowo kompaktowych pojazdów elektrycznych. Według InsideEVsioniq 2 zostanie zaprezentowany na targach IAA Mobility 2025, zanim model trafi do sprzedaży w Europie około rok później. W ten sposób Hyundai celuje w takich konkurentów jak Renault 5, Peugeot e-208 i nadchodzący VW ID.2.
Szczegóły techniczne
Jak donosi InsideEVs, Hyundai Ioniq 2 bazuje na bardziej ekonomicznej wersji E-GMP (Electric-Global Modular Platform) z napędem na przednie koła. Platforma ta oferuje różne opcje akumulatorów, od 58 kWh do około 81 kWh, porównywalne z nieco większą Kia EV3. Oczekiwany jest również mały model akumulatorowy z technologią LFP, z szacowanymi cenami początkowymi około 25 000 funtów (około 33 800 USD / 30 000 EUR).
Konstrukcja i wyposażenie
Według Autocar, zdjęcia szpiegowskie pokazują pojazd z linią dachu przypominającą coupé i podwyższoną, podobną do SUV-a postawą, podobną do Bayona. Oczekuje się, że przód będzie wyposażony w pasek świetlny LED lub wąskie reflektory LED w stylu Ioniq 6. Wewnątrz nastąpi "skokowa zmiana" w doświadczeniach użytkownika - zestaw wskaźników na desce rozdzielczej dla instrumentów i systemu informacyjno-rozrywkowego ma charakteryzować nowe, nowoczesne wnętrze. Powyższe zdjęcie przedstawia możliwy projekt pojazdu oparty na zdjęciach szpiegowskich zakamuflowanego modelu.
Innowacje w oprogramowaniu
Ioniq 2 będzie podobno będzie jednym z pierwszych modeli wykorzystujących nową platformę oprogramowania Hyundai Pleos - zintegrowany system operacyjny (Vehicle OS), infotainment, łączność w chmurze i aplikacje w jednym systemie - oparty na Android Automotive OS, z bezprzewodowymi aktualizacjami i ulepszoną łącznością.
Pozycjonowanie na rynku
Według Autocar, Hyundai stara się wykorzystać Ioniq 2 do wypełnienia luki w swoim portfolio pomiędzy Inster (segment A) i Kona Electric (segment B/C). Celem jest przyciągnięcie nowych nabywców z rosnącego rynku kompaktowych pojazdów elektrycznych. Konkurencyjne produkty w tym segmencie obejmują Renault 4, VW ID.2X, Skoda Epiq i Bayon. Produkcja będzie odbywać się w Europie, wspierając strategię Hyundaia polegającą na lokalnej produkcji blisko rynku.
Perspektywy
Ioniq 2 może stać się atrakcyjnym podstawowym pojazdem elektrycznym dzięki stosunkowi ceny do wydajności (poniżej 25 000 GBP), nowoczesnemu oprogramowaniu i lokalnemu projektowi. Wyzwania pozostają w zakresie dokładnego pozycjonowania na rynku w stosunku do uznanych konkurentów i ostatecznych specyfikacji technicznych. Oczekuje się, że premiera na targach IAA Mobility 2025 (9-[XX] września 2025 r.) dostarczy dalszych szczegółów