Notebookcheck Logo

Nvidia wprowadza na Gamescom sterowane głosem postacie niezależne i nowy system cząstek RTX Remix

Nvidia zadebiutuje na tegorocznych targach Gamescom z dwoma nowymi funkcjami opartymi na sztucznej inteligencji. Na zdjęciu - stylizowane logo Nvidia. (Źródło zdjęcia: Mariia Shalabaieva na Unsplash)
Nvidia zadebiutuje na tegorocznych targach Gamescom z dwoma nowymi funkcjami opartymi na sztucznej inteligencji. Na zdjęciu - stylizowane logo Nvidia. (Źródło zdjęcia: Mariia Shalabaieva na Unsplash)
Nvidia zaprezentuje na targach Gamescom dwie nowe aktualizacje: ACE, dla lokalnego, sterowanego głosem dialogu NPC, oraz RTX Remix, który wprowadza edytor cząsteczek dla ulepszonych efektów w 165 starszych grach na PC. Obie funkcje będą dostępne we wrześniu.
Gamescom 2025 Gamescom 2025 AI Launch Nvidia

Dwie nowe aktualizacje od Nvidia debiutują na targach Gamescom: potok mowy ACE na urządzeniu oraz system cząstek RTX Remix, który zapewnia modderom fizycznie dokładne, edytowalne cząstki w 165 klasycznych grach. Oba pojawią się we wrześniu.

ACE, generatywny zestaw narzędzi AI firmy, jest wykorzystywany w The Oversight Bureau - nadchodzącej grze logicznej z dużą ilością dialogów od Iconic Interactive. Gracze rozmawiają z postaciami; zamiana mowy na tekst zasila własny silnik narracyjny Iconic, który następnie wybiera wcześniej nagrane linie, które pasują do sceny. Proces ten przebiega lokalnie na komputerach RTX i osiąga czasy reakcji poniżej sekundy. Konfiguracja ta utrzymuje autorski tekst na wodzy, jednocześnie dając graczom sposób na postęp w rozmowach bez żadnych menu czy kół dialogowych. Oversight Bureau ukaże się jeszcze w tym roku i będzie można w nie zagrać podczas targów Gamescom B2B firmy Nvidia.

Osobno, Nvidia uruchamia również RTX Remix, swój zestaw narzędzi do remasteringu typu open-source. Prace społeczności zwiększają wsparcie dla starszych tytułów i dodają integracje ze standardowymi narzędziami artystycznymi, takimi jak Adobe Substance 3D. Nvidia wprowadzi również we wrześniu edytor cząsteczek Remix dla 165 klasycznych tytułów, które nigdy go nie miały. Moderzy mogą dostosować wygląd, rozmiar, liczbę, emisję, turbulencje i grawitację, a także oświetlenie, które pasuje do scen śledzonych na ścieżkach. Ostatnie prace społeczności obejmują efekty poświaty/emisji i szerszą obsługę formatów; konkurs Nvidii Remix Mod Contest o wartości 50 000 USD na targach Gamescom pokazał projekty takie jak Painkiller RTX. Jeśli są Państwo zainteresowani, mogą Państwo sprawdzić wszystkie zgłoszenia modów na ModDB.com.

Większym pytaniem jest adopcja - będziemy musieli poczekać i zobaczyć, ile zespołów faktycznie podłączy ACE do swoich systemów narracyjnych i jak szybko moderzy wprowadzą nowe narzędzia cząsteczkowe do obecnych (i przyszłych) remasterów.

Proszękupić Nvidia Shield Android TV Pro na Amazon.

Źródło(a)

Nvidia (za pośrednictwem komunikatu prasowego)
Zdjęcie autorstwa Mariia Shalabaieva na Unsplash

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 08 > Nvidia wprowadza na Gamescom sterowane głosem postacie niezależne i nowy system cząstek RTX Remix
Anubhav Sharma, 2025-08-19 (Update: 2025-08-19)