May 02, 2025 04:41 GMT update:
Japońska firma Nintendo wydała oświadczenie w mediach społecznościowychwyjaśniając, że "nie ujawnia żadnych informacji dotyczących warunków biznesowych z partnerami dystrybucyjnymi i detalicznymi". Autor Bloomberga Takashi Mochizuki nie skomentował jeszcze sprawy, poza odnotowaniem odpowiedzi Nintendo w artykule.
Oryginalny artykuł jest kontynuowany w następujący sposób:
Fizyczne sklepy w Japonii pozostają popularnym sposobem na zakup najnowszych konsol i gier. Nawet z imponującej sprzedaży Switch 2 w przedsprzedażynintendo nie ryzykuje. Nowy raport Bloomberga https://www.bloomberg.com/news/articles/2025-06-01/switch-2-nintendo-has-a-shrewd-new-plan-for-japanese-retailers ujawnia, że firma oferuje handhelda japońskim detalistom po zaskakująco niskiej cenie hurtowej. Celem Nintendo jest zapewnienie, że Switch 2 stanie się najbardziej udaną konsolą na rynku.
Kilku sprzedawców detalicznych rozmawiało z Takashi Mochizuki z Bloomberga o podejściu Nintendo do Switch 2. Normalnie sklepy zarabiałyby 2% marży brutto na każdej sprzedanej konsoli. Firmom trudno jest czerpać zyski ze sprzedaży tych systemów i często polegają one na pakietach, grach i akcesoriach. Jednak w przypadku Switch 2 marża jest wyższa i wynosi 5%. W rezultacie sklepy mają większą motywację do zaopatrywania się w nowy handheld i skupiania na nim swoich działań marketingowych.
Sprzedawcy detaliczni w USA i sklepy w innych regionach również będą traktować konsolę priorytetowo przed i po dacie premiery Switch 2. Mimo to statystyki z lat 2022-25 pokazują, że japońscy konsumenci mniej akceptują gry cyfrowe. Fizyczne nośniki nadal są atrakcyjne, co oznacza, że kupujący polegają na witrynach sklepowych przy zakupie gier. Sieci sklepów z elektroniką, takie jak Bic Camera, intensywnie reklamują Gry na Switch 2 w momencie premiery.
Ustalając niższą cenę hurtową Switch 2, Nintendo skupia się również na konkurencji. Sprzedaż PS5 wciąż jest niższa niż PS4podczas gdy Xbox staje się coraz bardziej nieistotnym czynnikiem. W 2024 roku Switch stał się najlepiej sprzedającą się konsolą wszech czasów w Japonii. Jeśli Nintendo zdoła przekonać właścicieli handhelda do aktualizacji, nadal będzie dominować w sprzedaży sprzętu.
Z pomocą sprzedawców detalicznych Nintendo może również zarobić na lukratywnym rynku gier mobilnych. Ponieważ gracze spędzają tak dużo czasu na dojazdach do pracy i poza domem, urządzenia przenośne, takie jak Switch i 3DS, dobrze prosperowały w Japonii.