Z Specyfikacje Nintendo Switch 2 takimi jak większy wyświetlacz i szybszy procesor, łatwo przeoczyć dodatki takie jak GameShare. W obliczu wyższe ceny giernowa funkcja jest sposobem na potencjalne zaoszczędzenie pieniędzy. Kompatybilne tytuły pozwalają właścicielom na rozpoczęcie sesji wieloosobowych z użytkownikami, którzy nie posiadają tych samych gier Switch 2. Jednak niektóre ostatnie wywiady i filmy sugerują, że GameShare to coś więcej niż tylko dublowanie ekranu.
Jedną z przeszkód w przyjęciu GameShare jest czas potrzebny na jego wdrożenie. Przynajmniej dla Unity, twórców Survival Kids, funkcja ta była warta wysiłku. Po debiucie w 1999 roku na Game Boy Color, seria powróci 5 czerwca na Switch 2. GameFile przeprowadziło wywiad z Andym Dennisonem z Unity, który opisał, jak działa GameShare w tytule.
W Survival Kids dostępny będzie tryb kooperacji dla dwóch graczy przy 60 klatkach na sekundę oraz tryb dla trzech graczy przy 30 klatkach na sekundę. Na każdej konsoli gracze zobaczą inny widok z kamery, tak jakby każdy uczestnik miał własną kopię gry. Ponadto efekty dźwiękowe będą się różnić w zależności od lokalizacji gracza. Dennison wyjaśnił, że niektóre przykłady GameShare wymagają znacznie więcej kodowania od programistów. Bez ulepszonych specyfikacji Switch 2, takich jak zwiększona pojemność pamięcirozgrywka kooperacyjna może nie być możliwa.
Aplikacja Nintendo Today zademonstrowała również, jak GameShare działa z mniej zasobożernymi grami na Switch 2. W Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics gracze widzą plansze z własnej perspektywy. Jedną małą wadą jest to, że przynajmniej w tym przypadku ekran zmniejsza się dla graczy-gości.
GameShare może działać za pośrednictwem lokalnej sieci bezprzewodowej lub, tylko w przypadku Switch 2, online poprzez GameChat. Lista gier Nintendo uczestniczących w trybie multiplayer jest krótka i nie obejmuje nawet Survival Kids. Miejmy nadzieję, że w nadchodzących tygodniach gracze dowiedzą się więcej o tym, jak deweloperzy wykorzystują GameShare.