Notebookcheck Logo

Nintendo wyjaśnia, w jaki sposób Pokémon Scarlet i Violet korzystają ze specyfikacji Switch 2, ale liczba klatek na sekundę jest niejasna

Makieta Pokémon Scarlet i Violet na Switch 2 (źródło obrazu: Nintendo of America z poprawkami)
Makieta Pokémon Scarlet i Violet na Switch 2 (źródło obrazu: Nintendo of America z poprawkami)
Słaba wydajność w Pokémon Scarlet i Violet często sprawiała, że znajdowanie i chwytanie stworków było uciążliwe. Nintendo ujawniło, w jaki sposób specyfikacja Switch 2 może zwabić trenerów z powrotem do tytułu. Bez konkretów, fani gier Pokémon zastanawiają się, czy 60 fps jest możliwe.
Console Gaming Handheld Software

Wiele uwagi poświęca się grom na Switch 2, w tym Pokémon Legends: Z-A ukaże się 16 października. Jednak dzięki kompatybilności wstecznej oryginalne tytuły na Switcha również odnotują wzrost wydajności. Wielu krytyków krytykowało Pokémon Scarlet and Violet za problemy techniczne, gdy pojawiły się w 2022 roku. Na japońskiej stronie https://www.nintendo.com/jp/topics/article/284a4d95-a525-4f68-933e-476a34552af5nintendo szczegółowo opisało, w jaki sposób Specyfikacje Switch 2 ulepszy grę RPG z otwartym światem. Niestety, krytyczne pytania dotyczące opcji liczby klatek na sekundę pozostają bez odpowiedzi.

W dniu premiery Switch 2, 5 czerwca, Nintendo udostępni darmową aktualizację Pokémon Scarlet i Violet. Według firmy, gracze "mogą teraz zobaczyć Pokémony z większej odległości, dzięki czemu wyglądają jeszcze bardziej wyraziście. Dzięki ulepszonej liczbie klatek na sekundę i innym funkcjom ruch jest płynniejszy, co pozwala cieszyć się przygodą" Czytelnicy mają dwa zrzuty ekranu do zbadania, ale wybór rozdzielczości i liczby klatek na sekundę jest niejasny.

Aktualizacja Pokémon Scarlet i Violet Switch 2 #1 (źródło obrazu: Nintendo of Japan)
Aktualizacja Pokémon Scarlet i Violet Switch 2 #1 (źródło obrazu: Nintendo of Japan)
Pokémon Scarlet and Violet Switch 2 upgrade #2 (źródło obrazu: Nintendo of Japan)
Pokémon Scarlet and Violet Switch 2 upgrade #2 (źródło obrazu: Nintendo of Japan)

Kiedy Pokémon Scarlet i Violet zadebiutowały w 2022 roku, gracze natychmiast zauważyli wizualne czkawki. Liczba klatek na sekundę często spadała poniżej 30 fps, a pop-in i przycięcia były powszechne. Nintendo poprawiło nieco wydajność dzięki łatkom. Mimo to konsola ma trudności z renderowaniem środowisk tętniących życiem. Niektórzy gracze obwiniają dewelopera, Game Freak, za słabo zoptymalizowany kod w grach Pokémon. Ponadto, ograniczenia procesora i pamięci Switcha prawdopodobnie przyczyniły się do tych problemów.

Chociaż Nintendo obiecuje zwiększoną liczbę klatek na sekundę, nie potwierdza 60 klatek na sekundę, których domagają się fani. Jeśli 1080p będzie dostępne, to dyskusyjne jest również to, jak płynna będzie rozgrywka. Specyfikacja Switch 2, w tym procesor Nvidia Tegra T239 i zwiększona pojemność pamięcimoże wyeliminować niestabilność. Jednak w przeciwieństwie do innych Switch 2 z płatnymi aktualizacjamioczekiwania są niższe w przypadku darmowej łatki Pokémon Scarlet i Violet.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 05 > Nintendo wyjaśnia, w jaki sposób Pokémon Scarlet i Violet korzystają ze specyfikacji Switch 2, ale liczba klatek na sekundę jest niejasna
Adam Corsetti, 2025-05-30 (Update: 2025-05-30)