Startup Lumina zajmujący się elektrycznymi maszynami budowlanymi zbudował prototyp pierwszego 32-tonowego spychacza zasilanego bateriami, który może przerzucić do dziewięciu metrów sześciennych materiału dziennie.
Elektryczny spychacz nosi nazwę Moonlander i jest wyposażony w 15-metrowy lemiesz, który może przepchnąć dwa razy więcej materiału niż konwencjonalny spychacz. Mieści się on w gabarytach średniej wielkości Caterpillar D6 i może na przykład udźwignąć ładunek maszyny Caterpillar D9.
Lumina Moonlander jest napędzana silnikami elektrycznymi o mocy 750 KM i może pracować do dziesięciu godzin na jednym ładowaniu dzięki hamowaniu regeneracyjnemu. 32-tonowy buldożer ładuje się bardzo szybko, z ogniwami od zera do 80% w 50 minut na odpowiedniej ładowarce 300 kW, a do 100% w godzinę i piętnaście minut. Półgodzinna przerwa na lunch pozwoliłaby naładować wyczerpaną baterię do 50%.
Dzięki wirującemu silnikowi elektrycznemu Moonlander może pracować we względnej ciszy, hałasując jedynie 36-calową stalową gąsienicą i przepychanym materiałem, co można zobaczyć na poniższym filmie przedstawiającym prototyp.
Pierwsza 32-tonowa spycharka elektryczna wyposażona jest w 360-stopniowe kamery, które umożliwiają jej zdalną obsługę w trudnym terenie lub w niebezpiecznych warunkach. Możliwości zdalnego sterowania spycharką można również aktualizować za pomocą aktualizacji OTA.
Wiele firm produkujących ciężki sprzęt budowlany, takich jak Liebherr czy Caterpillar, buduje elektryczne ciężarówki górnicze, spycharki i koparki, ale często są one modernizacją ich odpowiedników napędzanych silnikami wysokoprężnymi. Na przykład australijski gigant górniczy Fortescue powoli zastępuje swoje 240-tonowe wozidła Liebherr T 264 wersją elektryczną, która jest po prostu konwersją silnika wysokoprężnego Cummins QSK 60 na ogromny zestaw akumulatorów o pojemności 1,9 MWh.
Lumina zdecydowała się pójść drogą Tesli i zbudować stos sprzętu i oprogramowania w całości we własnym zakresie, aby móc wprowadzić autonomiczną pracę elektrycznego spychacza, korzystając z wewnętrznych chipów Nvidii i zestawu czujników, w które będzie wyposażony. Według założyciela Luminy:
Waymo zbudowało wszystkie swoje czujniki od zera. Tesla zbudowała samochód od podstaw. I myślę, że jeśli naprawdę chcemy mieć ogromną penetrację rynku, myślę, że trzeba zastosować to samo podejście, a nie tylko uderzać w gotowe części.
Proszę kupić uniwersalną ładowarkę Tesla z podwójną wtyczką na Amazon